Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Hesaplama, bilgisayar organizasyonu, bileşenler, sistemler ve hesaplama teknolojilerinin tarihi bilgilerini kavrar.
|
2) Bilgisayar mimarisi, işletim sistemleri ve bilgisayar ağları bilgilerini kavrar.
|
3) Programlamanın temel kavramlarını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Temel hesaplama yetenekleri kazanır; sözcük işlemci, çizelge, gösteri ve veri tabanı yönetimi yazılımlarını kullanır.
|
2) İnternet ağı yazılım araçlarını kullanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bilgisayar programlarının yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanır.
|
2) Temel donanım, işletim sistemi, ofis uygulamaları ve bilgi ağları konusunda yetkinlik sahibidir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş, Bilgisayar İşletim Sistemleri, Moodle ve OİS arayüzleri, Bilgisayarın tarihçesi. Bilgisayarla ilgili temel kavramlar |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
2) |
Projelerin belirlenmesi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
3) |
Microsoft Word ile belge hazırlama, tablo ve şablon kullanarak belge oluşturma |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
4) |
İleri Seviye Microsoft Word kullanımı |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
5) |
Microsoft Power Point’e giriş .
Microsoft Power Point sunumlarını biçimlendirme. Microsoft Power Point sunumlarını animasyon, video, tablo ve çizgelerle iyileştirme
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
6) |
İleri Seviye Microsoft Power Point kullanımı
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
7) |
İleri Seviye Microsoft Power Point kullanımı
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
8) |
Arasınav |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
9) |
Microsoft Excel ile veri tabloları ve veri çizgeleri hazırlama. Microsoft Excel’de çok sayıda çalışma sayfası kullanarak fonksiyonlar ve tablolar oluşturma. Microsoft Excel’de pasta ve çubuk çizgeleriyle veri analizi yapmak
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
10) |
Ileri seviye Microsoft Excel kullanimi
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
11) |
Ileri seviye Microsoft Excel kullanimi
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
12) |
Temel web sayfası hazırlama araçlarına giriş
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
13) |
Wix yazilimin kullanimi
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
14) |
Wix yazilimin kullanimi
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Shelley Gaskin, Alicia Vargas, Debra Geoghan and Nancy Graviett, GO! with Office 2016 Volume 1 (1st Edition), Pearson Education, 2016.
|
Diğer Kaynaklar: |
Bayram Yıldız, OFFICE 2010, KODLAB, 2010.
Osman Gürkan, Microsoft Office 2016, Nirvana, 2016.
Joan Lambert and Curtis Frye, Microsoft Office 2019 Step by Step, 1st Edition, ISBN-13: 978-1509307685
Kevin Wilson, Essential Office 365 Second Edition: The Illustrated Guide to using Microsoft Office Paperback, 2018.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
3 |
2) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
3) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
4) |
Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
2 |
5) |
Bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
6) |
Bilgisayar ve yazılım tabanlı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler dahil gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
3 |
7) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
3 |
8) |
Sürekli gelişen bilgisayar mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
9) |
B2 düzeyinde Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
14 |
2 |
28 |
Uygulama |
4 |
4 |
16 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
3 |
2 |
6 |
Proje |
4 |
6 |
24 |
Ödevler |
4 |
1 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
134 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
4 |
1 |
4 |
Ara Sınavlar |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
7 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
141 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |