ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İletişim TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60211METOS-ILT0015 Dijital Modellemeye Giriş 3 Güz 2 2 3 4
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi ALİ ÇAĞAN UZMAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Öğretim Görevlisi GÖKHAN AYDIN
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin iletişim tasarımı projelerinde kullanabilecekleri 3 boyutlu tasarım öğelerinin başlangıç seviyesinde oluşturabilmesi ve bilgiler doğrultusunda 3 boyutlu görseller üretilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği: Öğrenciler bu ders kapsamında, öncelikle 3D Studio Max ve Blender yazılımlar vasıtasıyla 3 boyutlu evreninin terminolojini öğrenecek ve sonrasında uygulamalarla pekiştireceklerdir. Öğrendikleri terminoloji ve teknikleri iletişim projelerinde uygulamaya çalışacaklardır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kavramsal, nesnel ve yazılımsal 3. Boyut kavramlarını bilir projelere katılımının değerini ifade edebilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Üç boyutlu dünyanın terminolojisini kavrar ve güncel gelişmeler ışığında terminoloji bilgisini geliştirir.
  2) Gerektiğinde farklı yazılımlara geçiş için gerekli ana altyapıyı kullanır.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Temel kavramlara hakimiyeti sayesinde 3, boyutun sunduğu olasılıkların kaliteye katkısını test eder.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders oryantasyonu, ders içeriği tanıtımı ve tanışma.
2) 3 Boyut kavramı, koordinat sistemi, epür sistemi.
3) Yazılım arayüzü, temel nesneler kullanımı ve hareket ettirme
4) Ekran ayarları ve perspektif kullanma araçları, gelişmiş temel nesneler, iki boyutlu nesneler
5) İki boyutlu nesneleri üç boyutlu yapan değiştiriciler ve Loft Modelleme
6) Lathe ile silindirik obje ve Spline Modelleme
7) Polygon Modelleme
8) Ara sınav
9) Blender arayüzü, seçim ve hareket ettirme, viewport kullanımı, ağırlık merkezi
10) Düzenleme modu, loop cut
11) Değiştiriciler, Array, Bevel, Mirror vs.
12) 3d Logo yapımı
13) Yapılan logo'yu dijital ortamda aydınlatma
14) Yapılan logo'yu Render etme ve diğer yazılımlarda kullanma
15) Yarıyıl sonu sınavları
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Complete Guide to Blender Graphics: Computer Modeling & Animation 7th Edition, John M. Blain, A K Peters Ltd, 2022

Learning Blender 3rd Edition, Oliver Villar, Addison-Wesley Professional 3rd Edition, 2021

Beginner’s Guide to Creating Characters in Blender, 3dtotal Publishing, 3DTotal Publishing, 2021

Introduction to Blender 3.0: Learn Organic and Architectural Modeling, Lighting, Materials, Painting, Rendering, and Compositing with Blender, Gianpiero Moioli, Apress, 2022

Blender 2D Animation: The Complete Guide to the Grease Pencil, John M. Blain, A K Peters/CRC Press, 2021

Lighting for Animation: The Art of Visual Storytelling, Jasmine Katatikarn, Michael Tanzillo, Routledge, 2016

Light for Visual Artists Second Edition: Understanding and Using Light in Art & Design 2nd Edition, Richard Yot, Laurence King Publishing, 2019

Digital Lighting And Rendering 2nd Edition, Jeremy Birn, New Riders Pub, 2006
Diğer Kaynaklar: 3D Photorealistic Rendering: Interiors & Exteriors with V-Ray and 3ds Max, Jamie Cardoso, A K Peters/CRC Press, 2016

Deconstructing the Elements with 3ds Max: Create Natural Fire, Earth, Air and Water without Plug-ins 3rd Edition, Pete Draper, Routledge, 2008

Game Engine Architecture 3rd Edition, Jason Gregory, A K Peters/CRC Press, 2018

3D Graphics Rendering Cookbook: A comprehensive guide to exploring rendering algorithms in modern OpenGL and Vulkan, Sergey Kosarevsky, Packt Publishing, 2021

Real Time Visual Effects for the Technical Artist, Chris Roda, CRC Press, 2022

Real-Time Rendering 4th Edition, Tomas Akenine-Möller, Eric Haines, Naty Hoffman, A K Peters/CRC Press, 2018

Fundamentals of Computer Graphics 5th Edition, Steve Marschner, Peter Shirley, A K Peters/CRC Press, 2021

Production Pipeline Fundamentals for Film and Games, Renee Dunlop, Routledge, 2014

The Complete Guide to Photorealism for Visual Effects, Visualization and Games, Eran Dinur, Routledge, 2021

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 10 11 12 13 14 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) iletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanabilir. 3
2) Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilir, geliştirebilir ve yönetebilir. 2
3) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. 2
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. 3
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır 2

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 4 4
Ödevler 2 10 20
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 80
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 4 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 90
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4