Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Modern ve çağdaş sanat kavramlarını tanımlar.
|
2) ● Çağdaş sanatı kültürel arka plan bağlamında ifade eder.
|
3) ● Çağdaş sanatı yaratıcı endüstriler çerçevesinde açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Çağdaş sanatı arka planıyla birlikte açıklayabilir.
|
2) ● Çağdaş sanatı estetik olduğu kadar ekonomik bir değer olarak da değerlendirebilir.
|
3) ● Çağdaş sanatı sanatçı, koleksiyoncu, galeri, müze, mezat evi ve bienaller bağlamında tartışabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Bir sanat kurumunda sorumluluk alabilir.
|
2) ● Bir çağdaş sanat sergisi organize edebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş.
Öğrenciler ile tanışma, syllabus üzerinde tartışma ve dersin gereklilikleri üzerinde konuşma.
|
|
|
2) |
Modern zamanların başlangıcı, modern hayat, Paris ve modern sanatın başlangıcı. İlk modern sanat hareketi olan İzlenimcilik. |
|
|
3) |
İzlenimcilik sanat hareketine yönelen eleştiriler, Neo Impressionism ve Post Impressionism. |
|
|
4) |
20. yüzyılın ilk modern sanat hareketi olarak Fauvism. |
|
|
5) |
Birinci Dünya Savaşı yaklaşırken sanat: Ekspresyonizm. |
|
|
6) |
Sanatta yeni bir devrim olarak Kübizm'in doğuşu ve Pablo Picasso. |
|
|
7) |
İtalya'da modern sanatın doğuşu ve Futurism. |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
İkinci Dünya Savaşı sırasında tarafsız ülke İsviçre'de sanat: Dada. |
|
|
10) |
New York'ta Dada hareketi ve Marcel Duchamp'ın sanatı. |
|
|
11) |
İki dünya savaşı arası atmosferinin sanat ve edebiyat üzerindeki etkisi, psikanaliz, Sürrealizm ve Salvador Dali. |
|
|
12) |
New York modern sanatı kendisine çekiyor: İkinci Dünya Savaşı sonrasında New York'ta modern sanat ve Soyut Dışavurumculuk. |
|
|
13) |
Soyut sanat ve sonrası. Popüler kültür ve reklâm tekniklerinin sanata girmesi ve Pop Art. |
|
|
14) |
Vietnam Savaşı'ndan sonra yükselen tepkiler ve kültürel sorgulama dönemi. Bu ortamda doğan Feminizm ve Feminist sanat. |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir. |
|
2) |
Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir. |
|
3) |
Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir. |
|
4) |
Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
5) |
Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir. |
|
6) |
Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir. |
|
7) |
Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir. |
|
8) |
Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir. |
|
9) |
Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir. |
|
10) |
Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir. |
|
11) |
Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
12) |
Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
2 |
2 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
2 |
2 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
10 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |