Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mevcut vitrin örneklerini inceleyerek tasarım parametrelerine uygunluğunu analiz edebilir.
|
2) Vitrinin tarihsel gelişimi ve temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Vitrinin marka ile uyumunu ve müşteri kitlesini göz önüne alarak tasarım kriterlerini sağlayan en uygun tasarımı ortaya koyar.
|
2) Mekansal düzenleme, malzeme seçimi, aydınlatma ile ilgili bilgilerini vitrin tasarımına aktarabilir.
|
3) İlham aldığı diğer vitrin tasarımlarını ya da herhangi bir mekan tasarımındaki detayları kendi uygulamasına uyarlayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Zamanını proje sorumlulukları çerçevesinde yönetir
|
2) Evrensel etik değerleri projelerinde uygular.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Vitrin tasarımına giriş; tarihsel süreç
|
|
|
2) |
Vitrin tasarımında tasarım parametreleri; kavram ve konsept çalışmaları hakkında bilgilendirme |
|
|
3) |
Mevcut örneklerin incelenmesi.
|
|
|
4) |
Yurtiçi ve yurtdışı örneklerinin sınıf içinde analizi. Ödev sunumları.
|
|
|
5) |
Konsept geliştirme, mekânsal düzenleme, malzeme seçimi ve aydınlatma kavramlarına göre analiz yapılması. |
|
|
6) |
Vitrin tasarımı yapılacak markaların ve projelerin belirlenmesi. Çalışmalara başlanması.
|
|
|
7) |
Vitrin tasarımı konsept çalışması, eskiz çalışmaları. |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Vitrin tasarımının geliştirilmesi.
|
|
|
10) |
Ölçekli çizimlerin, plan, kesit ve görünüşlerin çizilmesi, tek tek kritik yapılması.
|
|
|
11) |
Piyasada benzer markaların vitrin tasrımlarının araştırılması ve sınıf içi tartışma.
|
|
|
12) |
Teslim projelerinin çizilmesi ve sınıf içi tartışma.
|
|
|
13) |
Teslim projelerinin üç boyutlu çizimlerinin görülmesi ve kritiği. |
|
|
14) |
Teslim projelerinin ve sunum paftalarının tartışılması ve kritiği.
|
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme. |
|
2) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. |
5 |
3) |
Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme. |
|
4) |
Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme. |
|
5) |
Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. |
|
6) |
Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. |
5 |
7) |
Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme. |
|
8) |
İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme. |
|
9) |
Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme. |
|
10) |
İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme. |
|
11) |
Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme. |
|
12) |
Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme. |
|
13) |
Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
92 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |