DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70210TATOZ-ITG3092 | Seminer | 1 | Bahar | 0 | 0 | 0 | 18 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ANIL SAYAN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Dr. Öğr. Üyesi ANIL SAYAN |
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, tezli ve tezsiz program öğrencilerinin proje ve tez yazım süreçlerinde gerekli olan teorik tartışmaları yapmaktır. |
Dersin İçeriği: | Teorik okuma parçaları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
yok |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sosyal bilimlerdeki temel teorik varsayımları anlar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Akademik metinleri yorumlar ve bu metinlere dair eleştirel yaklaşımlar geliştirir. |
||
2) Akademik metinler üzerine değerlendirmeler kaleme alabilir. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Derse Giriş | ||
2) | "Şehir hakkı" üzerine tartışma | ||
3) | "Simülakrlar ve Simülasyon" üzerine tartışma | ||
4) | "Akışkan Modernite" üzerine tartışma | ||
5) | "Modernliğin Sonuçları" üzerine tartışma | ||
6) | "Postmodernliğin Durumu" üzerine tartışma | ||
7) | "Postmodernizm ve Tüketim Kültürü" üzerine tartışma | ||
8) | "İmparatorluk" üzerine tartışma | ||
9) | "Ayrım Beğeni Yargısının Toplumsal Eleştirisi" üzerine tartışma | ||
10) | "Kültür Endüstrisi" üzerine tartışma | ||
11) | "Kültür ve Toplum" üzerine tartışma | ||
12) | "Teknik olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Yapıtı" üzerine tartışma | ||
13) | "Cinselliğin Tarihi" üzerine tartışma" | ||
14) | "Cinsiyet Belası" üzerine tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Jurgen Habermas- Kamusal Alanın Yapısal Dönüşümü Henri Lefebvre -Şehir Hakkı Jean Baudrillard- Simülakrlar ve Simülasyon Zygmunt Bauman- Akışkan Modernite Anthony Giddens- Modernliğin Sonuçları David Harvey- Postmodernliğin Durumu Mike Featherstone- Postmodernizm ve Tüketim Kültürü Micheal Hardt ve Antonio Negro- İmparatorluk Pierre Bourdieu- Ayrım Beğeni Yargısının Toplumsal Eleştirisi Theodor Adorno- Kültür Endüstrisi Raymond Williams- Kültür ve Toplum Walter Benjamin-Teknik olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Yapıtı Micheal Foucault- Cinselliğin Tarihi Judith Butler- Cinsiyet Belası Roland Barthes- Yazarın Ölümü Roland Barhes- Bir Aşk Söyleminden Parçalar Terry Eagleton- İyimser Olmayan Umut |
Diğer Kaynaklar: | Ders notu |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ |
---|
DÖÇ1 |
DÖÇ2 |
DÖÇ3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | ||||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 20.00 |
Sunum | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 42 | 420 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 462 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 462 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 18 |