Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler zaman, mekân ve bellek ilişkisi kurar. Zamanın bireysel ve kollektif hafıza üzerindeki etkilerini analiz edebilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler kentsel mekanın nasıl temsil edildiğini analiz edebilecek, haritalar, fotoğraflar ve diğer görsel araçlar aracılığıyla bu temsil dilini eleştirel bir perspektifle değerlendirebilecekler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kültürel miras ve bellek mekanlarının tanımı ve sürdürülebilirliği için stratejiler geliştirebilir.
|
2) deneme1
|
3) Öğrenciler bireysel ve toplumsal bellek inşasını tartışarak, mekan ve kimlik arasındaki etkileşimin nasıl inşa edildiğini değerlendirme yetisi kazanacaktır.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Gerekli kaynaklar öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır.
|
Diğer Kaynaklar: |
Hafıza Mekânları, Pierre NORA .
Bir Varmış Bir Yokmuş Toplumsal Bellek, Mekân ve Kimlik Üzerine Araştırmalar, Der.T. ERMAN, S.ÖZALOĞLU.
Kent, Kimlik, Küreselleşme, Murat GÜVENÇ,
Kent İmgesi, K.LYNCH.
Mekânın Üretimi, Henri LEFEBVRE.
Memory, History, Forgetting, Paul RİCOEUR.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
|
1) |
Göstergebilim ve iletişim alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir. |
|
1) |
İletişim alanındaki araştırmalardan elde edilen verileri toplayarak, yorumlayabilir ve analiz edebilir. |
|
1) |
Bir sanat eserini estetik açıdan yorumlayabilir. |
|
1) |
İletişim alanındaki kişi ve kurumları bilgilendirebilecek, görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
1) |
Alanıyla ilgili yenilikçi projeler üretme yetisi kazanır. |
|
2) |
Yazılı ve sözlü olarak kendini doğru, açık ve etkin biçimde ifade edebilir,
alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapabilir, bu araştırmanın sonuçlarını yorumlama ve yayma süreçlerinde etik davranabilir. |
|
2) |
Bir yapıtı eleştirel bağlamda estetik açıdan yorumlayabilir. |
|
2) |
Kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanarak sorunlara çözüm üretir. |
|
2) |
İletişim alanındaki kişi ve kurumları bilgilendirebilecek, görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
2) |
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
|
2) |
İlgi duyduğu görsel ve/ya işitsel sanatların üretimini göstergebilimi etkin kullanarak yetkin biçimde gerçekleştirebilir. |
|
3) |
Alınan kuramsal bilgiler ışığında estetik bakış açısını geliştirir. |
|
3) |
Bir iletişim tasarım projesi tasarlayıp, konusuyla ilgili araştırmaları yapabilir ve çalışmasını bir rapor haline getirip sunabilir. |
|
3) |
Estetik bilgisine ve duyusuna sahiptir. |
|
3) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
4) |
Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu yöntembilimsel bilgileri etkin bir biçimde kullanır ve çıktıları çözümsel biçimde raporlar. |
|
4) |
Çalışmalarında ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
|
5) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
5) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. |
|
6) |
Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
1 |
6 |
6 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
1 |
6 |
6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
4 |
16 |
64 |
Sunum / Seminer |
1 |
6 |
6 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
4 |
20 |
80 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
190 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
6 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
232 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |