Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, bilimsel yöntemi bilgiye ulaşmanın gündelik yollarından ayırabilir.
|
2) Öğrenci, bilimsel yöntemin amaçlarını açıklayabilecektir.
|
3) Öğrenci, verilen bir araştırma konusuyla ilgili internet üzerinden veri tabanlarında literatür taraması yapabilecektir.
|
4) Öğrenci, bir araştırma raporu yazarken APA stilini etkili bir şekilde kullanabilecektir.
|
5) Öğrenci, bilimsel araştırmalarda etik problemleri tartışabilecektir.
|
6) Öğrenci, araştırma hipotezi oluşturabilecektir.
|
7) Öğrenci nitel ve nicel paradigmayı kavrayıp, nicel araştırma modellerini tanımlayabilecektir.
|
8) Öğrenci, betimsel yöntemler ile deneysel yöntemleri anlayabilecektir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma.
Bilimsel yöntem ve raporlama: neden? |
|
|
2) |
Nasıl bilimsel düşünülür.
Bİlimsel yöntemin amacı |
|
|
3) |
APA stiline göre kaynak gösterimi |
|
|
4) |
Bilimsel makale nasıl yazılır?
Bilimsel makalenin bölümleri |
|
|
5) |
Bilimsel araştırmalarda etik-1
(Geçmiş trajediler, etik bildirgeleri, bilgilendirilmiş onam, bilimsel aldatmaca türleri - veri üretme, tahrif etme, intihal) |
|
|
6) |
Bilimsel araştırmalarda etik-2
(Yazarlık hakları, çıkar çatışması, fonlama, teşekkür, hakemlik) |
|
|
7) |
Değişken türleri
Hipotez oluşturma |
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Paradigma, model, dizayn,
Nitel ve nicel paradigma
Nicel araştırma modelleri |
|
|
10) |
Betimsel Çalışmalar |
|
|
11) |
Deneysel Çalışmalar |
|
|
12) |
Araştırma düzenlerini örneklemek üzere makaleleri gözden geçirme |
|
|
13) |
Araştırma düzenlerini örneklemek üzere makaleleri gözden geçirme |
|
|
14) |
Araştırma düzenlerini örneklemek üzere makaleleri gözden geçirme |
|
|
15) |
Araştırma düzenlerini örneklemek üzere makaleleri gözden geçirme |
|
|
15) |
Araştırma düzenlerini örneklemek üzere makaleleri gözden geçirme |
|
|
16) |
Final |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Psikolojik sorunların belirtilerini, gelişiminden ve sürmesinden sorumlu faktörleri tanıyabilme |
|
2) |
Psikolojik sorunlarda tedavi planını literatürde bulunan bilimsel veriler ve danışanın kültürel özelliklerini göz önüne alarak oluşturabilme |
|
3) |
Klinik değerlendirme, vaka formülasyonu oluşturma, uygun terapi yöntemleri seçme ve uygulama sırasında bilimsel kanıt temelli klinik uygulama yaklaşımını esas alır |
|
4) |
Klinik uygulamaları değerlendirerek psikoterapi süreciyle ve sonlandırılmasıyla ilgili karar alabilme |
|
5) |
Klinik Psikoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip ederek tedavi yöntemlerindeki gelişmeleri uygulamalarına yansıtabilme |
|
6) |
Klinik Psikoloji alanının multidisipliner yapısına uygun olarak gerekli durumlarda ilgili alanlarla işbirliği yapabilme |
|
7) |
Klinik sorunlarda iyileşme sağlayacak yöntemlerin teorik alt yapılarına, etki mekanizmalarına ve bilimsel kanıtlarına hakim olma |
|
8) |
Teorik bilgiyi klinik uygulamaya dönüştürürken mesleki etik ilkelerini dikkate alma |
|
9) |
Klinik çalışmalarında en etkili sonuca ulaşmada gereken bilgi ve görüşü kazanmak için kaynaklara ya da süpervizöre ihtiyacı olduğunun farkına varabilme |
|
10) |
Araştırma sorusu üretme ve desen tasarlayarak araştırma yürütme temel becerisi geliştirebilme |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
24 |
24 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
108 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
24 |
24 |
Ara Sınavlar |
1 |
24 |
24 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
24 |
0 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
48 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
156 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |