DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70313METOZ-KLP0083 | Süpervizyon I | 2 | Güz | 2 | 2 | 4 | 6 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: |
70313TATOZ-KLP0031 - İleri Psikopatoloji 70313METOS-KLP0121 - Bilişsel ve Davranışçı Terapiler I | 70313METOS-KLP0172 - Bilişsel ve Davranışçı Terapiler II |
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi STAFF |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Klinik pratikte görülen bir danışanın vaka formülasyonunu yapmak, etik kural çerçevesinde terapi seansını yürütmek |
Dersin İçeriği: | Klinik çalışma sürecinde görüşülen danışanların haftalık sunumları ve süpervizörler ile danışanların tartışılması dersin içeriğini oluşturmaktadır. Öğrenciler klinik vakaların bilişsel ve davranışçı terapi ekolü çerçevesinde ele alınması, çeşitli bozuklukların tedavi yöntemleri ve terapi seansının yürütülmesi gibi konularda desteklenecektir. |
Her hafta vaka sunumu ve takibi. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Vaka Sunumu | ders notları | vaka |
2) | Vaka | ders notları | case |
3) | vaka sunumu | ders notları | |
4) | Vaka Sunumu | Ders notları | |
5) | Vaka sunumu | ||
6) | vaka sunumu | ders notları | |
7) | Vaka sunumu | ders notları | |
8) | vaka sunumu | ders notları | |
9) | vaka sunumu | ||
10) | vaka sunumu | ders notları | |
11) | vaka sunumu | ders notları | |
12) | vaka sunumu | ders notları | |
13) | vaka sunumu | ders notları | |
14) | vaka sunumu | ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | This course consists of presentations and discussions of clients that students work with during their clinical practice. Through supervision, students are supported in subjects such as handling a clinical case with cognitive and behavioral therapy approach, treatment methods of various disorders, conducting a therapy session. |
Diğer Kaynaklar: | This course consists of presentations and discussions of clients that students work with during their clinical practice. Through supervision, students are supported in subjects such as handling a clinical case with cognitive and behavioral therapy approach, treatment methods of various disorders, conducting a therapy session. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Psikolojik sorunların belirtilerini, gelişiminden ve sürmesinden sorumlu faktörleri tanıyabilme | |
2) | Psikolojik sorunlarda tedavi planını literatürde bulunan bilimsel veriler ve danışanın kültürel özelliklerini göz önüne alarak oluşturabilme | |
3) | Klinik değerlendirme, vaka formülasyonu oluşturma, uygun terapi yöntemleri seçme ve uygulama sırasında bilimsel kanıt temelli klinik uygulama yaklaşımını esas alır | |
4) | Klinik uygulamaları değerlendirerek psikoterapi süreciyle ve sonlandırılmasıyla ilgili karar alabilme | |
5) | Klinik Psikoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip ederek tedavi yöntemlerindeki gelişmeleri uygulamalarına yansıtabilme | |
6) | Klinik Psikoloji alanının multidisipliner yapısına uygun olarak gerekli durumlarda ilgili alanlarla işbirliği yapabilme | |
7) | Klinik sorunlarda iyileşme sağlayacak yöntemlerin teorik alt yapılarına, etki mekanizmalarına ve bilimsel kanıtlarına hakim olma | |
8) | Teorik bilgiyi klinik uygulamaya dönüştürürken mesleki etik ilkelerini dikkate alma | |
9) | Klinik çalışmalarında en etkili sonuca ulaşmada gereken bilgi ve görüşü kazanmak için kaynaklara ya da süpervizöre ihtiyacı olduğunun farkına varabilme | |
10) | Araştırma sorusu üretme ve desen tasarlayarak araştırma yürütme temel becerisi geliştirebilme |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 100.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 3 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 45 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 6 |