Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pazarlama çevresini değerlendirir.
|
2) Tüketici ve endüstriyel pazarları değerlendirir.
|
3) Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi çalışmaları yapar.
|
4) Pazar araştırması hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
|
5) Ürün ve marka kavramlarının pazarlamaya etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
|
6) İşletmenin fiyat politikasının belirlenmesi faaliyetlerini öğrenir.
|
7) Tutundurma karması faaliyetlerinin uygulanmasında bilgi sahibi olur.
|
8) Pazarlama karmasının dağıtım fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Temel pazarlama kavramlarını stratejik pazarlama karar vermeyle ilişkilendirir.
|
2) Stratejik düzeyde karar verme sürecini gerçek hayattaki pazarlama durumlarında uygular.
|
3) Pazarlama vakalarını analiz eder.
|
4) Pazarlama sorunlarının temel bileşenlerini tanımlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Pazarlamanın Tanımı |
Philip T. Kotler; Gary Armstrong, Principles of Marketing, Global Edition, Pearson (Intl), 18th Edition
|
|
2) |
Pazarlama Plan ve Stratejileri Geliştirmek |
|
|
3) |
Bilgi Toplama ve Talep Tahmini |
|
|
4) |
Pazarlama Araştırmaları |
|
|
5) |
Tüketici Pazarlarının Analizi |
|
|
6) |
Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları |
|
|
7) |
Müşteri Değeri Temelli Pazarlama Stratejisi: Hedef Pazar için Değer Yaratmak |
|
|
8) |
Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma
|
|
|
9) |
Yeni Ürünler Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme
|
|
|
10) |
Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlamak ve Yakalamak |
|
|
11) |
Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Hususlar |
|
|
12) |
Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sağlamak |
|
|
13) |
Tüketicilerin İlgisini Çekmek ve Müşteri Değerini İletmek: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi |
|
|
14) |
Reklamcılık ve Halkla İlişkiler |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
Kotler, P., Principles of marketing, Harlow : Pearson Prentice Hall, 2008
Kotler, P., Armstrong, G., Principles of Marketing, Pearson Prentence Hall, 2010
Kotler,P. Keller, K. L., Marketing management, 15th Edition, New Jersey: Pearson/Prentice Hall, 2016.
Winer, Russell S, Marketing Management, N.J. : Pearson Prentice Hall, 2nd Ed. 2004
Kotler, P., Marketing Management, New Jersey : Pearson-Prentice Hall , 2003, 11th Edition
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 İşletmenin temel fonksiyonlarını hatırlar. |
|
|
1.2 İşletme yönetiminde çeşitli süreçleri sistematik bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
2) |
İşletme yönetimi alanındaki çeşitli konularda, vaka yöntemi de kullanarak, sorun çözme vizyonunu geliştirir. |
|
|
2.1 İşletme yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
2.2 Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir. |
|
|
2.3 Değişen koşullarda, paydaşların yararlarını da gözeterek uygun işletme stratejileri geliştirir. |
|
|
2.4 Teknolojik ve iş ortamındaki değişimlere uyum sağlayabilmenin önem ve gereğini kavrar. |
|
|
2.5 Dinamik iş dünyasında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir. |
|
|
|
|
3) |
Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında edinmiş olduğu metodolojik bilgileri etkin bir biçimde kullanabilme ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar. |
|
|
3.1 İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir. |
|
|
3.2 İşletme yönetiminin değişik alanlarında yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır. |
|
4) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştirir. |
|
|
4.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
|
|
4.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
4.3 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
4.4 Çalışmalarında ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
|
|
4.5 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışı gruplara aktarır. |
|
|
4.6 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
10 |
2 |
20 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10 |
8 |
80 |
Sunum / Seminer |
1 |
2 |
2 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
144 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
150 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |