DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60031YEEOS-GIR2414 Professional Life and Effective Thinking 3 Bahar 2 0 2 3
Dersin Türü: University Elective
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Profesör Dr. BENGİSU BAYRAK SHAHMIRI
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Profesyonel yaşamda rasyonel ve verimli karar alma yöntemleri geliştirme.
2. Proje geliştirme, hazırlama ve sunum yapmayı pratiği geliştirme.
3. Kriz ve risk yönetimi konusunda içgörü edinme.
Dersin İçeriği: Hedef belirleme, planlama, problem çözme, strateji geliştirme, kriz ve risk yönetimi ve uluslararası kuruluşlara proje hazırlama teknikleri konusunda teorik derslerle birlikte, öğrencileri gruplar kurarak projeler hazırlayıp sınıfta sundular.

Derse Özgü Kurallar

Öğrenciler grup olarak ya da münferiden birer proje hazırlayıp sınıfta sunarlar.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Profesyonel yaşamda karar almak ve süreç yönetmekte kullanılacak etkin düşünce teknikleri geliştirmek.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bir proje geliştirmek ve bu projeyi planlarken, uluslararası proje geliştirmek standartlarını incelemek.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Week 1: Goal Setting
2) Week 2: Planning
3) Week 3: Problem Solving
4) Week 4: Presentations -1
5) Week 5: Strategy Innovation
6) Week 6: Project Management
7) Week 7: Project Making 2
8) Professional Life and Effective Thinking Midterm Exam-Gülce Başer-15 April 2021 Perşembe 18:00
9) Week 9: Presentations -2
10) Week 10: Project Making 3 -Project Charts and Budget
11) Week 11 - Crisis Management
12) Week 12 -Decision Making Under Stress
13) Week 13 Process of Risk Management
14) Wek 14 - SUMMARY
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Edwin A. Locke and Gary P. Latham (ed.), New Developments in Goal Setting
and Task Performance, NY: Routledge, 2013.
Clive Reading, Strategic Business Planning_ A Dynamic System for Improving Performance and Competitive Advantage (2003, Kogan Page)
Michael J. Hicks (auth.) - Problem Solving in Business and Management_ Hard, soft and creative approaches (1991, Springer US)
Robert E. Johnston Jr. and J. Douglas Bate, The Power of Strategy Innovation, AMACOM: New York, 2003.
Managing Projects Large and Small, Harvard Business Essentials, Harvard Business School Press, Boston, 2004.
Gerald Lewis - Organizational Crisis Management_ The Human Factor (2006, Auerbach Publications) -
Decision-Making under Stress and Its Implications for Managerial Decision-Making: A Review of Literature Kubilay Gok1, Nuray Atsan
K. Srinivas,"Process of Risk Management", in Intech Open, open access sources.

Diğer Kaynaklar:

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Havacılık yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklayabilme
2) Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini uygulayabilme
3) Havayolu şirketlerindeki uçuş operasyonlarını, havaalanı sistemlerini ve havaalanı yer hizmetlerini, hava kargo ve tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili süreçleri planlayabilme
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme
5) Yolcu hizmetlerini ile ilgili problemleri çözebilme
6) Havacılık kanunu ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri uygulayabilme
7) Havacılık emniyet ve güvenliği ve hava trafik kontrol servislerini her alanda uygulayabilme
8) Uçak yüklemelerinde yük ve denge hesaplarını yapabilme
9) Havacılık seyrüsefer sistemlerini açıklayabilme
10) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alabilme ve gerektiğinde liderlik yapabilme
11) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir.
12) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ