DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60613YETOS-BIT2412 | Dijital Dönüşüm ve Yapay Zeka | 1 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi HASAN UĞUR |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Yetkinlik Geliştirme (YÖK Zorunlu) |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bugün dördüncü sanayi devrimi olarak da nitelendirilen dönüşüm, birçok fiziksel ve dijital teknolojinin bir araya gelmesi ile gerçekleşmektedir. Teknolojik araçlar ne olursa olsun endüstriyel dönüşümlerin temel amacı, kaynak etkinliğini ve verimliliğini artırmak ve şirketlerin rekabet gücünü artırmaktır. Bu dönüşümün diğerlerinden farkı, sadece temel iş süreçlerinde değişim sağlamakla kalmayıp aynı zamanda akıllı ve bağlantılı ürün konseptlerini ortaya çıkarması ve iş dünyasına yeni gelir getiren, hizmet bazlı iş modelleri sunmasıdır. Bu dersin amacı, temel yapı taşları olan Endüstri 4.0 tasarım ilkelerini ve kavramsal çerçeveyi öğretmek, uyarlanabilir robotik, yapay zeka, büyük veri, artırılmış gerçeklik, eklemeli üretim, nesnelerin interneti, bulut bilişim, siber güvenlik teknolojilerini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği: | 1.Dijital Ekonomi 1.1 Yeni iş modelleri 1.2 Yeni İş süreçleri 1.3 Yeni teknolojiler 2. Dijital Strateji 2.1 Dijital dönüşüm 2.2 Farklı sektörlerde farklı stratejilerin uygulama örnekleri 2. Endüstri 4.0 2.1 Dijital stratejiden endüstri 4.0 'a gidiş 2.2 Endüstri 4.0 'a geçiş için olgunluk modeli 2.3 Endüstri 4.0 teknolojileri 3. Yapay Zeka |
-interaktif ,katılımcı ders akışı. -soru-cevap ile dersin anlaşılmasının kontrolü. - mikrofon açıkkken ders harici kullanılmaması, chat ise serbest - devamlılık kuralı |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Giriş | ||
2) | Endüstri 4.0 Tasarım İlkeleri ve Kavramsal Çerçeve | Ders notları | |
3) | Robotik Sistemler | Ders notları | |
4) | Otomasyon ve Sensör Teknolojileri | Ders notları | |
5) | Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi | Ders notları | |
6) | Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi | Ders notları | |
7) | Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi | Ders notları | |
8) | Ara sınav | ||
9) | Nesnelerin İnterneti (IoT) | Ders notları | |
10) | Nesnelerin İnterneti (IoT) | Ders notları | |
11) | Bulut Bilişim | Ders notları | |
12) | Büyük Veri Teknolojileri | Ders notları | |
13) | Arttırılmış Gerçeklik ve Sanallaştırma Teknolojileri | Ders notları | |
14) | Arttırılmış Gerçeklik ve Sanallaştırma Teknolojileri | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Online Beykoza yüklenecek ders notlarından yararlanabilirsiniz. Her derse ait power point sunum dokumanları, video kayıtları ,ödevler online sitede kayıtlı olup erişilebilir. Power point presentation documents, video recordings, assignments for each course are registered and accessible on the online site. |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Araştırma süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur, araştırma sürecinin uygulamalarını gerçekleştirebilir. | |
1) | İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. | |
1) | Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. | |
1) | İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. | |
1) | iletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanabilir. | |
1) | Ekip çalışması içinde lider veya ekip üyesi olarak değişik görevler alır görevlerini yerine getirir. | |
2) | İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterir. | |
2) | Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. | |
2) | Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilir, geliştirebilir ve yönetebilir. | |
2) | Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. | |
2) | Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. | |
2) | İletişim Tasarımı temel ve/veya alt alanları ile ilgili olarak, bireylerin veya grupların mesleki gelişiminin yönetiminde sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | |
3) | İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü kendi başına tamamlar, edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri iletişim sorun ve gereksinimleri yaratıcı yöntemler bularak çözümlemekte kullanabilir | |
3) | Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir | |
3) | Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. | |
3) | Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. | |
3) | Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. | |
3) | İletişim tasarımı, yönetimi ve teknolojileri temel ve/veya alt alanları ile ilgili olarak öngörülemeyen çalışma veya öğrenim bağlamlarında karar vermek için sorumluluk alır. | |
4) | Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. | |
4) | Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. | |
4) | İletişim Tasarımı’nın alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, analiz ve değerlendirmeler yapar. | |
4) | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. | |
4) | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. | |
4) | İletişim Tasarımı alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. | |
5) | İletişim Tasarımı ile ilintili diğer Sosyal Bilimlerin temel kavramlarını açıklar ve İletişim Tasarımı ve Yönetimi’nin kuramları ile ilişkilendirir. | |
5) | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır | |
5) | Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. | |
5) | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. | |
5) | Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. | |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. | |
6) | Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir | |
6) | Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. | |
7) | İletişim Tasarımı alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
7) | Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. | |
7) | Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. | |
8) | Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır | |
8) | İletişim Tasarımı alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. | |
8) | Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. | |
9) | Yaşamboyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. | |
9) | İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. | |
10) | Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. | |
10) | Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. | |
10) | Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. | |
11) | Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. | |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. | |
11) | Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. | |
12) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) | |
12) | Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. | |
13) | Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. | |
14) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 3 | % 30.00 |
Ödev | 1 | % 20.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 68 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 92 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 3 |