Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Girişimcilik sürecini anlamak
|
2) Fırsatların nasıl bulunacağını ve nasıl fikir üretileceğini öğrenmek
|
3) Fizibilite analizini anlamak
|
4) Etkili bir iş modelinin nasıl oluşturulacağını öğrenmek
|
5) Endüstri ve sektör analizinin nasıl yapıldığını anlamak
|
6) Bir iş planının nasıl yazıldığını öğrenmek
|
7) Yeni bir girişimin finansal gücünü ve sürdürülebilirliğini değerlendirme tekniklerini öğrenmek
|
8) Yeni bir girişimin ekibinin nasıl oluşturulduğunu anlamak
|
9) Girişime finansman sağlanmasının veya girişimin fonlamasının metotlarını öğrenmek
|
10) Girişimlerin karşılaştığı benzersiz pazarlama sorunlarını öğrenmek
|
11) Büyümenin zorluklarına hazırlanmak ve bunları değerlendirmek konularında bilgi sahibi olmak
|
12) Büyüme stratejilerini öğrenmek
|
13) Franchising konusunu kavramak
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Girişimciliğe giriş |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Fırsatları görmek ve fikir üretmek |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Fizibilite Analizi |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Etkili Bir İş Modeli Geliştirmek |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Endüstri ve Rekabet Analizi |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
İş Planı Yazmak |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Yeni Bir Girişimin Finansal Gücünü ve Sürdürülebilirliğini Değerlendirme |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Yeni Bir Girişim Ekibi Oluşturmak |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Fonlama veya Finansman Almak |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Benzersiz Pazarlama Sorunları |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Büyümenin Zorluklarına Hazırlık ve Bunları Değerlendirme |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Firma Büyümesi için Stratejiler |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Franchising |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Sunumlar |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Barringer, B.R. & Ireland, R.D. (2019) Entrepreneurship: Succesfully Lunching New Ventures, 6th Edition, Harlow:UK, Pearson Education Ltd.
|
Diğer Kaynaklar: |
- New Venture Creation, Stephen Spinelli, Jr. & Robert Adams, 9th Edition, 2012, McGraw-Hill Education, New York.
- Prof. Dr. Belkıs Özkara & Dr. Öğr. Üyesi Sibel Özafşarlıoğlu Sakallı (2019). Girişimcilik: Temel ve Yeni Yaklaşımlar. Nobel Yayınları, Ankara.
- Harvard Business Review
- The boardroom entrepreneur : putting the craft of entrepreneurship to work inside the large organisation / Mike Southon, Cris West. London : Random House, 2005.
- Social entrepreneurship : new models of sustainable social change / ed. Alex Nicholls. Oxford : Oxford University Press , 2006.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İnsan davranışının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapar. |
|
|
1.1 Psikolojinin diğer sosyal bilim alanları ile ilişkileri hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgisine dayanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz eder. |
|
|
1.2 Veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilir. |
|
|
1.3 Psikolojinin farklı alt dallarında akademik, klinik ve diğer uygulama alanlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi, beceri ve deneyim sahibidir. |
|
|
1.4 Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklar; psikoloji süreçlerini analiz eder. |
|
2) |
Mesleki yetkinliklerinin ve sınırlılıklarının bilincindedir. |
|
|
2.1 Bireysel özellikleri ve sorunları sosyal bağlamı dikkate alarak değerlendirir. |
|
|
2.2 Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamaya çalışır. |
|
|
2.3 Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar ile ilgili yeni bilgi edinir. |
|
|
2.4 Psikoloji alanındaki eğitimlere katılarak bir psikolog olarak becerilerini geliştirir. |
|
3) |
Üniversite eğitiminde edindiği bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara etkili bir şekilde yansıtır. |
|
|
3.1 Mesleki çalışmalarında ileri düzeyde analiz etme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri gösterir. |
|
|
3.2 Akademik ve uygulamalı çalışmalarda önyargılı olmadan, ayrımcılık yapmadan ve mesleki etik ilkeleri temel alarak hareket eder. |
|
|
3.3 Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar yapar, mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlar. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
|
|