DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70413YETOS-MIS0122 | Kapitalizmin Kültürü | 1 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. GÜLCE BAŞER |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: | |
Dersin Kategorisi: | Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli) |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Sürdürdüğümüz yaşam kültüründe kapitalizmin etkilerini tanımak, buna göre iş ve özel hayatlarımızı daha iyi anlamlandırıp, felsefi zeminine ilişkin bilgi ve bilinç geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Kültür, Adam Smith-Ulusların Zenginliği, İş Bölümü, Max Weber -Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu,Tüketim Toplumu, Bürokrasi, Eğitim, Ailenin Sosyalleşmesi ve Otoritenin Çöküşü, Küreselleşme ve Kültür-Sanat, Gösteri Toplumu, Post-truth- Gerçeklik Sonrası dönem olarak 2000'ler |
Her öğrenci bir proje hazırlayıp sunar. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1)
Bir ekonomik rejim olan kapitalizmin ne tür kültürel sonuçlara yol açtığına dair yaklaşım geliştirmeyi sağlayacak temel bilgilenme. |
||
2) İçine yaşadığımız, çalıştığımız, ürettiğimiz yöneticilik ve/ya satış yapıtğımız toplumun zihninin işleyişini çözümleyecek birikimi sağlamak. |
||
3) Teorik bilgilerimizi kullanacağımız projeler geliştirip topluluk önünde sunabilmek. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | 1. Hafta: Kültür sözcüğünün evrimi ve 19. yüzyıl | ||
2) | 2. Hafta Liberalizmin Başlangıcında: İş bölümü ve sanayileşme | ||
3) | 3. Hafta: Protestan Çileciliği ve Kapitalizmin Ruhu | ||
4) | 4. Hafta: Tüketim Toplumu | ||
5) | 5. Hafta: Sunumlar 1 | ||
6) | 6. Hafta: Bürokrasi | ||
7) | 7. Hafta: Eğitimde Dönüşüm | ||
8) | 8. Hafta Ara Sınav | ||
9) | 9. Hafta: Ailenin Toplumsallaşması | ||
10) | 10. Hafta: Sunum Haftası 2 | ||
11) | 11. Hafta: Küresel Kültür ve Sanat-Edebiyat | ||
12) | 12. Hafta: Gösteri Toplumu | ||
13) | 13. Hafta: Post-Truth ve 2000'ler | ||
14) | 14. Hafta: Özet-Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Raymond Williams, Kültür ve Toplum, İstanbul:İletişim Yayınları, 2017. Adam Smith, Milletlerin Zenginliği, İstanbul: İş Bankası Yayınları, 2006. Max Weber, Protestan Ahlaki ve Kapitalizmin Ruhu, Ankara: Ayraç Yayınları, 1997. Jean Baudrilliard, Tüketim Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2002. Sennett, Richard - Yeni kapitalizmin kültürü (2009, Ayrıntı Yayınları) Christopher Lasch, Narsisizm Kültürü, İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları, 2006, Eric Hobsbawm, Parçalanmış Zamanlar, İstanbul: AgoraYayınları, Guy Debord, Gösteri Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2002 Lee Mc Intyre, Hakikat Sonrası, İstanbul: Tellekt,2019 |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | İş ortamında bireylerin ve grupların davranışlarını analiz ederek yorumlayabilir. | |
2) | Psikolojik kuramları iş yaşamı süreçlerine entegre edebilir. | |
3) | İş doyumu, motivasyon ve performans gibi alanlarda değerlendirme yaparak uygulamaya dönük öneriler geliştirebilir. | |
4) | Örgütsel sorunlara etik ve bilimsel yaklaşımlar geliştirerek sorumluluk alır. | |
5) | Karar verme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini iş yaşamına aktarabilir. | |
6) | Takım çalışmasına katkı sağlar ve örgüt içi iletişimde etkin rol oynar. | |
7) | İş sağlığı, stres ve tükenmişlik gibi konularda farkındalık geliştirerek uygun çözümler önerebilir. | |
8) | Disiplinlerarası bilgi birikimini farklı kurumsal yapılar içinde kullanabilir. | |
9) | Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve adalet konularında duyarlılık gösterir. | |
10) | Kendi mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser ve uygular. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Sunum | 1 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 15 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 1 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 2 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 3 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 6 |