DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70413YETOS-MIS0122 Kapitalizmin Kültürü 1 Güz 3 0 3 6
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. GÜLCE BAŞER
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Sürdürdüğümüz yaşam kültüründe kapitalizmin etkilerini tanımak, buna göre iş ve özel hayatlarımızı daha iyi anlamlandırıp, felsefi zeminine ilişkin bilgi ve bilinç geliştirmek.
Dersin İçeriği: Kültür, Adam Smith-Ulusların Zenginliği, İş Bölümü, Max Weber -Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu,Tüketim Toplumu, Bürokrasi, Eğitim, Ailenin Sosyalleşmesi ve Otoritenin Çöküşü, Küreselleşme ve Kültür-Sanat, Gösteri Toplumu, Post-truth- Gerçeklik Sonrası dönem olarak 2000'ler

Derse Özgü Kurallar

Her öğrenci bir proje hazırlayıp sunar.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bir ekonomik rejim olan kapitalizmin ne tür kültürel sonuçlara yol açtığına dair yaklaşım geliştirmeyi sağlayacak temel bilgilenme.
  2) İçine yaşadığımız, çalıştığımız, ürettiğimiz yöneticilik ve/ya satış yapıtğımız toplumun zihninin işleyişini çözümleyecek birikimi sağlamak.
  3) Teorik bilgilerimizi kullanacağımız projeler geliştirip topluluk önünde sunabilmek.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) 1. Hafta: Kültür sözcüğünün evrimi ve 19. yüzyıl
2) 2. Hafta Liberalizmin Başlangıcında: İş bölümü ve sanayileşme
3) 3. Hafta: Protestan Çileciliği ve Kapitalizmin Ruhu
4) 4. Hafta: Tüketim Toplumu
5) 5. Hafta: Sunumlar 1
6) 6. Hafta: Bürokrasi
7) 7. Hafta: Eğitimde Dönüşüm
8) 8. Hafta Ara Sınav
9) 9. Hafta: Ailenin Toplumsallaşması
10) 10. Hafta: Sunum Haftası 2
11) 11. Hafta: Küresel Kültür ve Sanat-Edebiyat
12) 12. Hafta: Gösteri Toplumu
13) 13. Hafta: Post-Truth ve 2000'ler
14) 14. Hafta: Özet-Genel Değerlendirme
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Raymond Williams, Kültür ve Toplum, İstanbul:İletişim Yayınları, 2017.
Adam Smith, Milletlerin Zenginliği, İstanbul: İş Bankası Yayınları, 2006.
Max Weber, Protestan Ahlaki ve Kapitalizmin Ruhu, Ankara: Ayraç Yayınları, 1997.
Jean Baudrilliard, Tüketim Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2002.
Sennett, Richard - Yeni kapitalizmin kültürü (2009, Ayrıntı Yayınları)
Christopher Lasch, Narsisizm Kültürü, İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları, 2006,
Eric Hobsbawm, Parçalanmış Zamanlar, İstanbul: AgoraYayınları,
Guy Debord, Gösteri Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2002
Lee Mc Intyre, Hakikat Sonrası, İstanbul: Tellekt,2019
Diğer Kaynaklar:

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İş ortamında bireylerin ve grupların davranışlarını analiz ederek yorumlayabilir.
2) Psikolojik kuramları iş yaşamı süreçlerine entegre edebilir.
3) İş doyumu, motivasyon ve performans gibi alanlarda değerlendirme yaparak uygulamaya dönük öneriler geliştirebilir.
4) Örgütsel sorunlara etik ve bilimsel yaklaşımlar geliştirerek sorumluluk alır.
5) Karar verme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini iş yaşamına aktarabilir.
6) Takım çalışmasına katkı sağlar ve örgüt içi iletişimde etkin rol oynar.
7) İş sağlığı, stres ve tükenmişlik gibi konularda farkındalık geliştirerek uygun çözümler önerebilir.
8) Disiplinlerarası bilgi birikimini farklı kurumsal yapılar içinde kullanabilir.
9) Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve adalet konularında duyarlılık gösterir.
10) Kendi mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser ve uygular.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Sunum 1 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 15 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 1 1
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 1
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 3
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6