Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir ekonomik rejim olan kapitalizmin ne tür kültürel sonuçlara yol açtığına dair yaklaşım geliştirmeyi sağlayacak temel bilgilenme.
|
2) İçine yaşadığımız, çalıştığımız, ürettiğimiz yöneticilik ve/ya satış yapıtğımız toplumun zihninin işleyişini çözümleyecek birikimi sağlamak.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Teorik bilgilerimizi kullanacağımız projeler geliştirip topluluk önünde sunabilmek.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Hafta: Kültür sözcüğünün evrimi ve 19. yüzyıl |
Raymond Williams, Kültür ve Toplum, İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
|
|
1) |
|
|
|
2) |
2. Hafta Liberalizmin Başlangıcında: İş bölümü ve sanayileşme |
Adam Smith, Milletlerin Zenginliği, İstanbul: İş Bankası Yayınları, 2006.
|
|
3) |
3. Hafta: Protestan Çileciliği ve Kapitalizmin Ruhu |
Max Weber, Protestan Ahlaki ve Kapitalizmin Ruhu, Ankara: Ayraç Yayınları, 1997
|
|
4) |
4. Hafta: Tüketim Toplumu |
Jean Baudrilliard, Tüketim Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2002.
|
|
5) |
5. Hafta: Sunumlar 1 |
|
|
6) |
6. Hafta: Bürokrasi |
Sennett, Richard - Yeni kapitalizmin kültürü (2009, Ayrıntı Yayınları)
|
|
7) |
7. Hafta: Eğitimde Dönüşüm |
Christopher Lasch, Narsisizm Kültürü, İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları, 2006
|
|
8) |
8. Hafta Ara Sınav |
|
|
9) |
9. Hafta: Ailenin Toplumsallaşması |
Christopher Lasch, Narsisizm Kültürü, İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları, 2006
|
|
10) |
10. Hafta: Sunum Haftası 2 |
|
|
11) |
11. Hafta: Küresel Kültür ve Sanat-Edebiyat |
Eric Hobsbawm, Parçalanmış Zamanlar, İstanbul: AgoraYayınları,
|
|
12) |
12. Hafta: Gösteri Toplumu |
Guy Debord, Gösteri Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2002
|
|
13) |
13. Hafta: Post-Truth ve 2000'ler |
Lee Mc Intyre, Hakikat Sonrası, İstanbul: Tellekt,2019
|
|
14) |
14. Hafta: Özet-Genel Değerlendirme |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Raymond Williams, Kültür ve Toplum, İstanbul:İletişim Yayınları, 2017.
Adam Smith, Milletlerin Zenginliği, İstanbul: İş Bankası Yayınları, 2006.
Max Weber, Protestan Ahlaki ve Kapitalizmin Ruhu, Ankara: Ayraç Yayınları, 1997.
Jean Baudrilliard, Tüketim Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2002.
Sennett, Richard - Yeni kapitalizmin kültürü (2009, Ayrıntı Yayınları)
Christopher Lasch, Narsisizm Kültürü, İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları, 2006,
Eric Hobsbawm, Parçalanmış Zamanlar, İstanbul: AgoraYayınları,
Guy Debord, Gösteri Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2002
Lee Mc Intyre, Hakikat Sonrası, İstanbul: Tellekt,2019
|
Diğer Kaynaklar: |
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgilere sahip olabilme. |
|
|
1.1 İşletmenin temel fonksiyonlarını hatırlayabilme. |
|
|
1.2 İşletme yönetiminde çeşitli süreçleri sistematik bir bakış açısıyla değerlendirebilme. |
|
2) |
İşletme yönetimi alanındaki çeşitli konularda, vaka yöntemi de kullanarak, sorunlara yaklaşım vizyonunu geliştirebilme. |
2 |
|
2.1 İşletme yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
2 |
|
2.2 Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirebilme. |
1 |
|
2.3 Değişen koşullarda, paydaşların yararlarını da gözeterek, uygun işletme stratejileri geliştirebilme. |
3 |
|
2.4 Teknolojik ve iş ortamındaki değişimlere uyum sağlayabilmenin önem ve gereğini kavrayabilme. |
1 |
|
2.5 Dinamik iş dünyasında, çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterebilme. |
4 |
|
|
|
3) |
Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu metodolojik bilgileri etkin bir biçimde kullanabilme ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlayabilme. |
5 |
|
3.1 İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretebilme. |
|
|
3.2 İşletme yönetiminin değişik alanlarında yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme. |
5 |
4) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. |
2 |
|
4.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
|
|
4.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
4.3 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştir. |
2 |
|
4.4 Çalışmalarında ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
|
|
4.5 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
4.6 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
3 |
45 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
2 |
1 |
2 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
1 |
1 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
48 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
1 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
49 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |