ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Radyo,Televizyon ve SinemaSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60213TATOS-ILT0566 Psikocoğrafya ve Fotoğraf 3 Bahar 2 2 3 4
Dersin Türü: Seçmeli Ders II
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doçent Dr. ÇEYİZ MAKAL FAİRCLOUGH
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:





Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere psikocoğrafya ve fotoğrafçılığın kesişim noktalarını kapsamlı bir şekilde öğretmeyi, kentsel çevrelerle eleştirel bir bakış açısıyla ilgilenmelerini ve yorumlarını görsel hikaye anlatımı ve fotoğrafik belgelemeyle yaratıcı bir biçimde ifade etmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilerin kentsel çevreleri görsel hikaye anlatımı aracılığıyla nasıl yorumlayıp temsil edebilecekleri konusunda derin bir anlayış geliştirmelerini sağlamak ve psikocoğrafya ile fotoğrafçılık alanlarındaki teorik kavramlar ile pratik becerilerin dengeli bir şekilde incelenmesini amaçlamak üzere tasarlanmıştır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrencilerin psikocoğrafya ve fotoğrafçılık hakkında kapsamlı bir anlayış kazanmalarını sağlamak ve onları kentsel çevreleri görsel medya aracılığıyla yaratıcı ve eleştirel bir şekilde yorumlamak ve temsil etmek için gerekli bilgi, beceri ve etik farkındalıkla donatmak için tasarlanmıştır.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Psikocoğrafya ve Fotoğrafçılığa GirişPsikocoğrafya ve fotoğrafçılığın tanımları ve tarihsel gelişimi. Temel teorisyenlere ve uygulayıcılara genel bakış.
2) Psikocoğrafya Kavramları
3) Saha Gezisi / Muze Ziyareti
4) saha calismasi
5) Özne Olarak Kentsel Çevre Kentsel keşif teknikleri ve bunların psikocoğrafya ile ilgisi.
6) Mekânsal Anlatı Olarak Fotoğraf Hikaye anlatımı ve kentsel anlatıların keşfi için bir araç olarak fotoğrafçılık. Kentsel çevrelere odaklanan fotoğraf denemelerini ve projelerin analizi.
7) Vizel Projeleri ve Sunumlar
8) Kentsel Mekânlarda Bellek ve Kimlik Kentsel alan algılarının şekillenmesinde hafıza ve kimliğin rolü.
9) Saha gezisi / ses yürüyüşü
10) Haftalık ödevlerin sunumu (fotoğrafik dokümantasyon, yansımalar).
11) Etik: Gizliliğin korunması ve rıza gibi kentsel keşif ve fotoğrafçılıkla ilgili etik konularının sinif icinde tartisilmasi
12) kentsel keşifler için saha gezisi
13) sınıf içi tartışmalar ve eleştiriler
14) final projesi ve sunum değerlendirmesi.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin temel ders notları için ana başlıklar:
Psikocoğrafya: Temel Kavramlar ve Tarihçe
Flâneur (Gezgin)
Dérive: Psikocoğrafik yürüyüşler
Psiko-mekansal ilişkiler
Guy Debord ve Sürrealist Fotoğrafçılar
Guy Debord'un Sürrealist yürüyüşleri üzerine çalışmaları ve kentsel fotoğrafçılıkla ilişkisi.
Örnek fotoğrafçılar: Robert Frank, Bernd ve Hilla Becher, Martin Parr gibi sanatçılar ve onların şehir fotoğrafçılığına katkıları.
Guy Debord – La Société du Spectacle (Gösteri Toplumu) (1967)
Kevin Lynch – The Image of the City (Şehrin İmajı) (1960)
Walter Benjamin – The Arcades Project (Arcades Projesi) (1982)
Michel de Certeau – The Practice of Everyday Life (Gündelik Yaşamın Pratiği) (1984
Susan Sontag – On Photography (Fotoğraf Üzerine) (1977)
Diğer Kaynaklar: Fotoğrafın Temel Prensipleri - Özer Kanburoğlu
Bir Fotoğrafı Anlamak - John Berger
Fotoğrafçılar İçin Eleştirel Kuram - Ashley La Grange
Doğada Fotoğrafı Görmek-Tarık Yurtgezer
Yürümenin Felsefesi - Frederic Gros
Yürümek - Henry David Thoreau
KAYBOLMA KILAVUZU- Rebecca Solnit
Susan Sontag – On Photography (Fotoğraf Üzerine) (1977)
Walter Benjamin – The Arcades Project (Arcades Projesi) (1982)

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlayabilme, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirebilme
2) Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri yorumlayabilme
3) Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilme
4) Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını değerlendirebilme ve kullanabilme
5) Bir filmi, radyo ya da televizyon programını yorumlayabilme
6) Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlayabilme; bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilme
7) Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini koordine edebilme
8) Dijital Medya teknolojileri dönüşümü ile ilgili gelişmeleri değerlendirebilme
9) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme
10) Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilme
11) Değişimi değerlendirebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır
12) Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterebilme
13) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Ödev
Teknik Gezi
Beyin Fırtınası
Bireysel ve Grup Çalışması
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 10.00
Projeler 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ