DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60610METOS-YZM0387 | Bilgi Teknolojilerinde Inovasyon ve Girişimcilik | 4 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Seçmeli Ders II |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi Dr. ABDULKADİR KAYIKLI |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Öğretim Görevlisi Dr. ABDULKADİR KAYIKLI |
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Teknoloji girişimciliği çeşitli zorlukları içermektedir. Ekonomik kalkınma ile girişimcilik arasındaki güçlü bağların anlaşılması, girişimciliğin teknolojik yeniliklerde oynadığı rolün kavranması ve girişimcilik süreçlerinin keşfedilmesi bu dersin amaçlarındandır. Dönem boyunca teknolojik girişimcilik, yenilik ve fırsatlar, vizyon ve iş modeli, rekabetçi strateji ile inovasyon stratejileri konularına odaklanılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Ekonomik büyüme ve Teknoloji Girişimciliği konularında farkındalık kazanır. Teknoloji tabanlı girişimleri ve ortaya çıkaran fırsatları inceler. Vizyon, Değer önerisi, iş modeli ve çekirdek yetkinlikler konusunda bilgi sahibi olur. Rekabetçi strateji, giriş bariyerleri, ürün market uyumu, SWOT kavramları hakkında bilgi sahibi olur. İnovasyon stratejisi, imitasyon, yaratıcılık, icat, ArGe, ÜrGe ve ürünleştirme konularını irdeler. Farkındalık ve bilgi sahibi olmanın yanında uygulamalı pratiklerle iş fikri kurma, geliştirme ve strateji oluşturma kabiliyetlerini kazanır. |
Bu ders, kısmen Proje Tabanlı Öğrenmeyi (PBL) takip edecektir. Proje ödevler şeklinde olacaktır. Her bir öğrenci belirli haftalarda verilen ödevleri münferit olarak yapacaktır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Hafta Takvim Konu 1 06 - 10 Şubat Girişim, Girişimci, Ekonomi ve Şirket ilişkisi 2 13 - 17 Şubat Yaratıcı Yıkım, İnovasyon ve Teknoloji 3 20 - 24 Şubat Teknolojik Fırsat Nedir? 4 27 - 03 Mart Trendler ve Fırsatların Değerlendirilmesi 5 06 - 10 Mart İş Fikri Özeti 6 13 - 17 Mart Girişimler için Vizyon, Misyon ve Değer Önerisi 7 20 - 24 Mart Girişim İş Modeli, İnovasyon ve Meydan Okumalar 8 27 - 31 Mart Ara Sınav 9 03 - 07 Nisan Temel Yetkinlikleri ve Sürdürülebilir Rekabet Avantajı 10 10 - 14 Nisan Girişim Stratejisi, SWOT ve Giriş Bariyerleri, İnovasyon Stratejisi 11 17 - 21 Nisan Ürün-Market Uyumu, İşbirlikleri 12 24 - 28 Nisan İmitasyon, Yaratıcılık ve İcat 13 01 - 05 Mayıs Ürünleştirme, ArGe ve ÜrGe 14 08 - 12 Mayıs Teknoloji ve İnovasyon Stratejisi |
Diğer Kaynaklar: | Technology Ventures : From Idea to Enterprise, 5th Edition, Thomas Byers, McGraw-Hill Higher Education, 2019. Yardımcı Kitaplar: New Venture Creation : Entrepreneurship for the 21st Century, 10th Edition, Stephen Spinelli, Rob Adams, McGraw-Hill Higher Education, 2015. The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses, 1th Edition, Eric Ries, Crown Bussines, 2011. |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ | KPÖÇ 1 | KPÖÇ 2 | KPÖÇ 3 | KPÖÇ 4 | KPÖÇ 5 | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 2 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 48 | 96 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 96 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 3 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 99 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |