Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yapı olarak stüdyoyu açıklar. Program düşün sürecini, format kurgulamayı ve ekip-ekipman oluşturma bilgisini kapsar.
|
2) Süreç iletişimini tanımlar.
|
3) Yayın öncesi, sırasında ve sonrasında yapılacakları açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir fikri programa dönüştürme konusunda bilgi sahibi olabilir.
|
2) Stüdyo yapısı, ekipmanını ve uygulamasını öğrenebilir.
|
3) Çoklu kamera uygulamasında ışık, kamera ve dekor konumlandırmayı öğrenebilir.
|
4) Reji odası ve ekipmanları konusunda temel uygulama becerilerini edinebilir.
|
5) Stüdyo ekibi kurmayı, yönetmeyi ve bu ekip üyeleri ile iletişim şeklini kavrayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Stüdyo programı için gerekli düşünsel işlemleri tasarlayabilir.
|
2) Program çeşitlerini ve bunlar için gerekli hazırlıkları öğrenebilir.
|
3) Bir programı baştan sona tasarlayıp bitirilmesini öğrenebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, öğretici-öğrenci iletişim kanallarının oluşturulması, Giriş: Dersin kapsamı ve amaçları, program stüdyo, stüdyo ekipmanları ve ekibin tanımlanmasına giriş. |
|
|
2) |
Program oluşturmaya giriş, yapımcı, format oluşturma, uygulanabilir içerik denetimi, format ödevi, kamera, ışık ve dekor konumlandırma |
|
|
3) |
Format ödevlerinin değerlendirilmesi, çekim aşamasına geçerken dikkat edilmesi gereken yasal ve kurumsal çekinceler ekip oluşturma süreci, (öğrenciler ikili en fazla beşli guruplara ayrılarak uygulanabilir bir format hazırlayıp yayına hazır hale getirme ödevi). Konuk (öngörü): program formatlama |
|
|
4) |
Kadraj oluşturma, stüdyo ışık çeşitleri, çerçeveyi oluşturma, rejisiz stüdyo uygulaması (Öğrenci, kamera, dekor, ışık uygulaması konusunda bilgi sahibi olurken çoklu kamera kullanımını deneyimler. Böylece kafasında rejiyi kurgular. |
|
|
5) |
Stüdyo ses sistemleri, sesin tanımı, kullanılan ekipmanlar, resim masası ve KJ sistemleri, uygulamalı olarak kamera, ışık, dekor ve reji odasının entegrasyonu ve yayına hazırlanması,
Ödev: Montaj setinde kelebek sistemi ile yapılmış konuklu bir program çekimi (sunucu öğrenci olmalı ve konuğu bulunmalı) |
|
|
6) |
Format oluşturmaktan stüdyonun hazır hale gelmesine kadar olan sürecin değerlendirilmesi ve stüdyonun seçilecek bir formata göre hazırlanması. Amaç sonraki derslerde başlayacak rejili kayıt için tüm süreci hazır hale getirmek |
|
|
7) |
Televizyon programları: Haber, haber programları, lifestyle programlar, ekonomi programları ve tanıtımlar, canlı yayın ve bant yayın, reisiz stüdyo uygulaması ödevinin teslimi, değerlendirilmesi,
Ödev: Yukarıda sıralanmış televizyon programları ile ilgili program formatlama çekime hazır hale getirme ve sonraki derste savunma |
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Program yapım süreçlerinde yaşanan aksaklıklar ve süreç yönetimi, yayın sırasında görüntü yedekleme, bir önceki derste verilen ödevlerin savunulması bu formatın final sınavına yönelik olarak yayına hazır hale getirilmeye başlaması. |
|
|
10) |
Stüdyo çekim uygulaması,(ekonomi programı) konuk: yönetmen (planlanan) |
|
|
11) |
Stüdyo çekim uygulaması (eğitim programı) |
|
|
12) |
Stüdyo çekim uygulaması |
|
|
13) |
Tüm sürecin gözden geçirilmesi, çekilen programların değerlendirmesi. |
|
|
14) |
Yayına hazır hale getirilmiş final projelerinin değerlendirilmesi ve yorumlanması. FİNAL SINAVI |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarına ilişkin disiplinlerarası tarihsel ve kuramsal bilgiyi değerlendirir. |
|
|
1.1 Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri analiz eder, yorumlar. |
|
|
1.2 Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlar, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirir. |
|
|
1.3 Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilir, |
|
|
1.4 Bir filmi, radyo ya da televizyon programını çözümleyebilir. |
|
2) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teknik ve sanatsal birikimini üretim süreçlerinde sentezleyerek kullanır. |
5 |
|
2.1 Radyo, televizyon ve sinema alanında yapım süreçlerini planlayabilir, yaratıcı projeler geliştirir. |
|
|
2.2 Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını kullanır, değişime uyum sağlayabilir. |
5 |
|
2.3 Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilir, senaryo ve metin yazabilir. |
5 |
|
2.4 Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlar, bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilir. |
5 |
3) |
Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir. |
|
|
3.1 Analitik düşünebilme, yapım süreçlerine ilişkin sorun çözebilme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve iletişim becerilerini geliştirir. |
|
|
3.2 Medyaya ilişkin etik ve yasa bilgisini kullanır. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri yaşama geçirir. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
5 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|