Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kümeler, gerçel sayıların sınıflandırılması, gerçel sayıların temel özelliklerini tanımlamak, örneklerle açıklamak ve ilişkilendirmek.
|
2) Pozitif tam sayı üstleri, sıfır üssü, negatif tam sayı üstleri, rasyonel ifadeleri, asal kökleri, köklü ifadeleri ve paydanın rasyonelleştirilmesi işlemini gözden geçirmek.
|
3) Cebirsel ifadeleri toplamak, çıkarmak, çarpmak ve bölmek. Bir polinom tanımlamak, özel çarpımları kullanmak ve polinomları bölmek için uzun bölmeyi kullanmak.
|
4) Çarpanlara ayırmada temel kuralları belirtmek ve uygulamak, denk denklemleri tartışmak, harfli, kesirli ve köklü denklemleri içeren doğrusal denklemlerin çözümü için teknikler geliştirmek.
|
5) Bir fonksiyonun ne olduğunu anlamak ve tanım kümesi ile fonksiyon değerlerini belirlemek.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Review of Some Algebra |
Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
|
|
2) |
Exponents and Radicals |
Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
|
|
3) |
Operating with Algebraic Expressions, Factoring and Fractions |
Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
|
|
4) |
Equations, in Particular Linear and Quadratic Equations |
Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
|
|
5) |
Applications of Equations, Linear Inequalities, Applications of Linear Inequalities, Absolute Value |
Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
|
|
6) |
Functions and Graphs, Special Functions, Combinations of Functions, Inverse Functions |
Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
|
|
7) |
Exponential and Logarithmic Functions |
Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
|
|
8) |
Midterm |
|
|
9) |
Basic Counting Principle and Permutations |
Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
|
|
10) |
Combinations and Other Counting Principles |
Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
|
|
11) |
Sample Spaces and Events, Probability |
Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
|
|
12) |
Conditional Probability and Independent Events |
Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
|
|
13) |
Bayes's Formula |
Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
|
|
14) |
Discrete Random Variables and Expected Value |
Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İnsan davranışının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapar. |
5 |
|
1.1 Psikolojinin diğer sosyal bilim alanları ile ilişkileri hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgisine dayanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz eder. |
5 |
|
1.2 Veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilir. |
5 |
|
1.3 Psikolojinin farklı alt dallarında akademik, klinik ve diğer uygulama alanlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi, beceri ve deneyim sahibidir. |
3 |
|
1.4 Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklar; psikoloji süreçlerini analiz eder. |
|
2) |
Mesleki yetkinliklerinin ve sınırlılıklarının bilincindedir. |
1 |
|
2.1 Bireysel özellikleri ve sorunları sosyal bağlamı dikkate alarak değerlendirir. |
1 |
|
2.2 Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamaya çalışır. |
1 |
|
2.3 Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar ile ilgili yeni bilgi edinir. |
|
|
2.4 Psikoloji alanındaki eğitimlere katılarak bir psikolog olarak becerilerini geliştirir. |
3 |
3) |
Üniversite eğitiminde edindiği bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara etkili bir şekilde yansıtır. |
4 |
|
3.1 Mesleki çalışmalarında ileri düzeyde analiz etme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri gösterir. |
4 |
|
3.2 Akademik ve uygulamalı çalışmalarda önyargılı olmadan, ayrımcılık yapmadan ve mesleki etik ilkeleri temel alarak hareket eder. |
4 |
|
3.3 Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar yapar, mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlar. |
3 |
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
|
|