DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60541GEEOZ-MTH2051 Mathematics 1 Güz 3 0 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: English
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi GÜRKAN ŞASİ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:



Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciye ders kapsamındaki konuları verimli bir şekilde öğreterek gerekli ve yeterli matematik temeli oluşturmak, meslek derslerindeki matematik konularını daha iyi anlamasını ve öğrendiği matematik konularını mesleğinde kullanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği: Cebirin Gözden Geçirilmesi, Uygulamalar ve Daha Fazlası Cebir, Fonksiyonlar ve Grafikler, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Olasılık ve İstatistiğe Giriş

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kümeler, gerçel sayıların sınıflandırılması, gerçel sayıların temel özelliklerini tanımlamak, örneklerle açıklamak ve ilişkilendirmek.
  2) Pozitif tam sayı üstleri, sıfır üssü, negatif tam sayı üstleri, rasyonel ifadeleri, asal kökleri, köklü ifadeleri ve paydanın rasyonelleştirilmesi işlemini gözden geçirmek.
  3) Cebirsel ifadeleri toplamak, çıkarmak, çarpmak ve bölmek. Bir polinom tanımlamak, özel çarpımları kullanmak ve polinomları bölmek için uzun bölmeyi kullanmak.
  4) Çarpanlara ayırmada temel kuralları belirtmek ve uygulamak, denk denklemleri tartışmak, harfli, kesirli ve köklü denklemleri içeren doğrusal denklemlerin çözümü için teknikler geliştirmek.
  5) Bir fonksiyonun ne olduğunu anlamak ve tanım kümesi ile fonksiyon değerlerini belirlemek.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Review of Some Algebra Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
2) Exponents and Radicals Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
3) Operating with Algebraic Expressions, Factoring and Fractions Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
4) Equations, in Particular Linear and Quadratic Equations Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
5) Applications of Equations, Linear Inequalities, Applications of Linear Inequalities, Absolute Value Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
6) Functions and Graphs, Special Functions, Combinations of Functions, Inverse Functions Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
7) Exponential and Logarithmic Functions Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
8) Midterm
9) Basic Counting Principle and Permutations Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
10) Combinations and Other Counting Principles Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
11) Sample Spaces and Events, Probability Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
12) Conditional Probability and Independent Events Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
13) Bayes's Formula Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
14) Discrete Random Variables and Expected Value Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J.Wood
Diğer Kaynaklar: Textbook: Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J.Wood
Reference Book: College Mathematics for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences, Global Edition
| Raymond A. Barnett, Michael R. Ziegler
High school mathematics - Rıfat Kaya, Musa Salman
Yüksek Matematik- Ahmet karadeniz
Meslek Yüksekokulları için Genel Matematik -Sebahattin Balcı
Temel Matematik-İrfan Ertuğrul
Temel Matematik 1-Mahmut Kartal,Zafer Kartal, Yalçın Karagöz
Genel Matematik-İbrahim Doğan, Necdet Tekin

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme
2) Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme 4
3) İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme
4) Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme 1
5) Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme
6) Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme 5
7) Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme
8) Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme 4
9) Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme
10) Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme 5
11) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 40.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 2 2
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 68
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 5 10
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 32 32
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 54
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 122
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5