Dersin Amacı: |
The primary concern of philosophy is the study of ideas central to the ways we think and live. The value, however, of many of our key concepts is often hidden from us. We take the ways we make sense of ourselves and the world for granted. We forget why truth matters or acting decently is a minimal requirement for treating others justly. Philosophy makes the invisible visible. It cultivates techniques that help us become clearer about what matters to us most. It develops skills that are essential in the pursuit of every discipline. The course will ask and aim to answer central questions in philosophy: i.e., “Can Machines Think?” ; “What is Consciousness?” “Do Persons have Free Will?”; “How do you Know you are not a Brain-in-a-Vat or Living in a Matrix?”; “What is Justice?” ; “What’s so Bad about Inequality?” ; “If you had the Option, would you choose to be immortal?” ; “Does Life have Meaning?”. In other words, this course is more about thinking than it is about coverage or the memorization of a bunch of facts. The main focus is on the questions. |
Dersin İçeriği: |
Şüphecilik, özgür irade ve kötülük sorunu gibi geleneksel felsefi konulara aşinalık kazanmak. Bu, hem sorunların ne olduğunu hem de neden önemli olduklarını anlamayı içerir. Bu nedenle, bu ders sizi felsefenin ana temalarından bazılarına tanıtacak ve felsefi olarak nasıl akıl yürüteceğinizi öğrenmenize yardımcı olacaktır. Felsefenin farklı alanlarından bir dizi önemli soruna bakacağız; önce her konunun neyle ilgili olduğu hakkında geniş bir fikir edinmek, tarihini ve önemini tartışmak ve daha sonra söz konusu sorunu ele alan belirli okumalarla temel felsefi argümanları anlamak ve eleştirmek için birlikte çalışmak. Bu dersin önemli bir odak noktası, incelediğimiz felsefi içeriğe ek olarak, tartışılan konular ve okuduğunuz argümanlar hakkında nasıl dikkatli ve eleştirel düşüneceğinizdir. Malzeme değerlendirmek için öğrenmek, kaplı sorunları kendi görünümünü geliştirmek ve nasıl tartışmak için ve yaptığınız pozisyonlar destek olacak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Understand and summarize philosophical arguments
|
2) Make and respond to philosophical arguments
|
3) Conduct well-reasoned debates about controversial topics
|
4) Use findings in other areas of science to inform philosophy (and vice versa)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
General Introduction: Means & Aims |
|
|
1) |
General Introduction: Means & Aims |
|
|
2) |
Introduction to Philosophy
|
Warburton, 1-7; Law A, 14-21
|
|
3) |
Philosophy and its History
|
Law A, 24-43
|
|
4) |
Branches of Philosophy-1: Knowledge
|
Law A, 49-73
|
|
5) |
Branches of Philosophy-2: Metaphysics
|
Law A, 75-100
|
|
6) |
Branches of Philosophy-3: Moral Philosophy- Ethics
|
Law A, 101-121
|
|
7) |
MIDTERM WEEK |
COURSE MATERIALS
|
|
8) |
Branches of Philosophy-4: Philosophy of Mind
|
Law A, 123-138
|
|
8) |
Branches of Philosophy-4: Philosophy of Mind
|
Law A, 123-138
|
|
9) |
Branches of Philosophy-5: Philosophy of Religion
|
Warton, 11-38; Law A, 139-160
|
|
10) |
Branches of Philosophy-6: Political Philosophy
|
Law A, 161-178
|
|
11) |
Branches of Philosophy-7: Philosophy of Science
|
Law A 179-189
|
|
12) |
Week 12 (May 19) NO CLASS PUBLIC HOLIDAY |
|
|
13) |
Branches of Philosophy-8: Aesthetics and Art
|
Warburton, 151-170
|
|
14) |
Philosophical Currents : Idealism, Realism, Monism, Dualism Rationalism, Empiricism, Criticism, Critical Empiricism
|
Fullerton, 107-143
|
|
15) |
Philosophers- Selected figures will be discussed.
|
Law A, 228-346
|
|
15) |
Philosophers- Selected figures will be discussed.
|
Law A, 228-346
|
|
16) |
Final period |
COURSE TEXT
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İnsan davranışının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapar. |
5 |
|
1.1 Psikolojinin diğer sosyal bilim alanları ile ilişkileri hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgisine dayanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz eder. |
5 |
|
1.2 Veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilir. |
2 |
|
1.3 Psikolojinin farklı alt dallarında akademik, klinik ve diğer uygulama alanlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi, beceri ve deneyim sahibidir. |
1 |
|
1.4 Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklar; psikoloji süreçlerini analiz eder. |
|
2) |
Mesleki yetkinliklerinin ve sınırlılıklarının bilincindedir. |
5 |
|
2.1 Bireysel özellikleri ve sorunları sosyal bağlamı dikkate alarak değerlendirir. |
5 |
|
2.2 Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamaya çalışır. |
2 |
|
2.3 Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar ile ilgili yeni bilgi edinir. |
|
|
2.4 Psikoloji alanındaki eğitimlere katılarak bir psikolog olarak becerilerini geliştirir. |
|
3) |
Üniversite eğitiminde edindiği bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara etkili bir şekilde yansıtır. |
5 |
|
3.1 Mesleki çalışmalarında ileri düzeyde analiz etme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri gösterir. |
5 |
|
3.2 Akademik ve uygulamalı çalışmalarda önyargılı olmadan, ayrımcılık yapmadan ve mesleki etik ilkeleri temel alarak hareket eder. |
4 |
|
3.3 Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar yapar, mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlar. |
2 |
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
|
|