Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Avrupa bütünleşmesinin teorik açıklamalarını anlar.
|
2) Avrupa bütünleşmesinin tarihsel gelişimini anlar.
|
3) Avrupa Birliği kurumlarını tespit eder.
|
4) Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin tarihsel arkaplanını anlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Avrupa bütünleşmesinin gelişimini analiz eder.
|
2) Avrupa Birliği politikalarını analiz eder.
|
3) Avrupa siyasetindeki güncel meseleleri tartışır.
|
4) Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerindeki güncel meseleleri tartışır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Araştırma makalesi yazar.
|
2) Orjinal akademik araştırma yürütür.
|
3) Araştırma makalesi sunar.
|
4) Veri görselleştirme araçları kullanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş |
The European Union: What it is and What it does? https://op.europa.eu/webpub/com/eu-what-it-is/en/
Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. (2011). “Giriş” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 3-13.
|
|
2) |
Avrupa Bütünleşmesi Teorileri |
Wiener, A. and Diez, T. (2009). European Integration Theory. Oxford: Oxford University Press, 1-161.
Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. (2011). “Giriş” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 13-17.
|
|
3) |
Avrupa Bütünleşmesi Tarihi |
Nugent, N. (2017). The Government and Politics of the European Union. London: Palgrave, 21-125.
EU Pioneers https://europa.eu/european-union/about-eu/history/eu-pioneers_en
Özdemir, D. (2011). “Avrupa Birliği’nin Ekonomik Bütünleşmesi” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 77-92.
|
|
4) |
Avrupa Bütünleşmesi Tarihi |
Nugent, N. (2017). The Government and Politics of the European Union. London: Palgrave, 21-125.
Aydın Düzgit, S. (2011). “Avrupa Birliği Genişlemesi ve Komşuluk Politikası” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 43-58.
EU Treaties https://europa.eu/european-union/law/treaties_en
|
|
5) |
Kurumlar ve Aktörler |
Nugent, N. (2017). The Government and Politics of the European Union. London: Palgrave, 127-263.
Tzimitras, H. (2011). “Avrupa Birliği Hukuku” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 117-137.
|
|
6) |
Kurumlar ve Aktörler |
Nugent, N. (2017). The Government and Politics of the European Union. London: Palgrave, 127-263.
Sayan, P. (2019). "Enforcement of the Anti-Racism Legislation of the European Union against Antigypsyism. Ethnic and Racial Studies 42:5, 763-785.
Sayan, P. (2017). "United in Diversity: A Comparative Analysis of the Voting Behaviours of European Far-Right Political Parties in the European Parliament between 2009-2014". Politikon: The IAPSS Journal of Political Science, 35, 72–88.
|
|
7) |
Avrupa Birliği Politikaları |
Olsen, J. (2021). The European Union: Politics and Policies. New York: Routledge, 181-283.
Tuğtan, M. A. (2011). “Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 257-273.
|
|
8) |
Arasınav |
|
|
9) |
Avrupa Birliği Politikaları |
Huymans, J. (2000). "The European Union and the Securitization of Migration". Journal of Common Market Studies 38:5, 751-777.
Hill, C. (1993). "The Capability-Expectations Gap, or Conceptualizing Europe's International Role". Journal of Common Market Studies 31:3, 305-328.
Manners, I. (2002). "Normative Power Europe: A Contradiction in Terms?" Journal of Common Market Studies 40:2, 235-258.
Olsen, J. (2021). The European Union: Politics and Policies. New York: Routledge, 181-283.
Talu, N (2011). “Avrupa Birliği Çevre Politikası” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 195-212.
|
|
10) |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
Can, H. and Özen, Ç. Türkiye-Avrupa Topluluğu Ortaklık Hukuku. Ankara: Gazi Kitabevi, 1-136.
|
|
11) |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
Arıkan, H. (2016). Turkey and the EU: An Awkward Candidate for EU Membership? NY: Routledge, 9-227.
|
|
12) |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
Gürsoy, Y. (2011). “Avrupa Birliği ve Demokratikleşme” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 59-76.
Aydın-Düzgit, S. and Kaliber, A. (2016). “Encounters with Europe in an Era of Domestic and International Turmoil: Is Turkey a De-Europeanising Candidate Country?” South European Society and Politics, 21(1), 1-14.
Tekin, F. (2021) “The Future of Turkey-EU Relations: Exploring the Dynamics and Relevant Scenarios” in Turkey and the European Union: Key Dynamics and Future Scenarios (eds.) Saatçioğlu, B. and Tekin, F. Baden-Baden: Nomos, 11-29.
Saatçioğlu, B. (2021) “EU-Turkey Relations: Towards a Transactional Future amid Conflictual Cooperation?” in Turkey and the European Union: Key Dynamics and Future Scenarios (eds.) Saatçioğlu, B. and Tekin, F. Baden-Baden: Nomos, 189-207.
|
|
13) |
Güncel Tartışmalar |
|
|
14) |
Simulasyon |
|
|
15) |
Sunumlar |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır,
|
|
|
1.1 Klasik ve çağdaş siyasal kuramları eleştirel ve karşılaştırmalı olarak yorumlar,
|
|
|
1.2 Siyaset, ekonomi politik ve kültür ilişkisi doğrultusunda günümüz olay ve olgularını analiz eder,
|
|
|
1.3 Siyasal alanın yapılarını, aktörlerini ve iktidar ilişkilerini tanır,
|
|
|
1.4 Uluslararası ilişkiler kuramları aracılığıyla uluslararası alanın toplumsal dinamiklerini ve işleyiş mekanizmalarını yorumlar,
|
|
|
1.5 Ulusal ve uluslararası hukukun toplumsal temellerini, uluslararası ve ulusüstü örgütlerin işleyişlerini ve birbirleriyle ilişkilerini kavrar,
|
|
|
1.6 Türkiye’nin toplumsal yapısını ve siyasal yaşamını kuramsal, tarihsel, kültürel ve güncel yönleriyle analiz eder,
|
|
2) |
Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır,
|
|
|
2.1 Farklı bakış açılarına karşı açık fikirlilik gösterir. Kişisel ve toplumsal ötekiye karşı empati ve saygı temelli ilişki geliştirir,
|
|
|
2.2 Kamu yararı uyarınca ayrımcılığa karşı kamusal aklı öne çıkararak iletişim kurar ve yurttaşlık bilinci kazanır,
|
|
3) |
Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar,
|
|
|
3.1 Ulusal ve uluslararası toplumsal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirir,
|
|
|
3.2 Toplumsal olanı, sınıf, tabakalaşma ve toplumsal cinsiyet ilişkileri çerçevesinde bir mücadele süreci olarak kavrar,
|
|
|
3.3 Demokratik düşünce, müzakere ve katılıma yatkın hale gelerek yurttaş bilinç ve sorumluluğu geliştirir, |
|
|
3.4 Analitik ve karşılaştırmalı düşünerek disiplinlerarası ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir, mesleki hayatın gerektirdiği nitelikleri kazanır,
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
|
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
|
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|