Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir karar problemini yapılandırabilir, analiz edebilir ve modelleyebilir.
|
2) Temel karar alma teknikleri arasında seçim yapabilir ve bu teknikleri kullanabilir.
|
3) Yapay sinir ağları, analitik ağ ve hiyerarşi süreçleri gibi metotları uygulayabilir.
|
4) Temel grup kararı alma teknikleri arasında seçim yapabilir ve bu teknikleri kullanabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Karar Teorisine Giriş, Bir Karar Probleminin Yapılandırılması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
2) |
Projelerin belirlenmesi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
3) |
Karar Modelinin Kurulması, Problemin Çözümlenmesi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
4) |
Bilişsel Haritalandırma ve Bayezyen Beklenti Ağları |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
5) |
Analitik Hiyerarşi Süreci |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
6) |
Analitik Ağ Süreci, Temel Yöntemler |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
7) |
Projenin ilk tesliminin yapılması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
8) |
Ara Sınav |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
9) |
Değer Temelli Yöntemler |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
10) |
‘Outranking’ Yöntemleri |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
11) |
Belirsizlik ve Risk Altında Karar Verme, Fayda Teorisi ve Karar Ağaçları |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
12) |
Projenin ikinci tesliminin yapılması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
13) |
Yapay Sinir Ağları |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
14) |
Grup Kararı Teknikleri |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
15) |
Projenin son tesliminin ve sunumunun yapılması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini formüle ederek çözmede kullanır |
3 |
2) |
Mühendislik problemlerini anlama, yaklaşım geliştirme ve çözmede bilgi kaynaklarını, veri tabanlarını tarar ve doğru bilgilere ulaşabilir |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik , bilişim çözüm ve araçlarını kullanır. |
3 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda görev ve sorumluluk alır, etkin biçimde çalışır |
|
7) |
Yenilikçilik, girişimcilik proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatını geliştiren mühendislik uygulamaları hakkında bilgi sahibidir |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
9) |
Etik ilkelerine uygun, mesleki ve etik sorumluluk bilincinde davranır. |
|
10) |
Yabancı dilde -İngilizce ve kendi dilinde etkin iletişim kurar, rapor hazırlayarak sunar. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel, ve toplumsal boyutlarda sağlık, sosyal hayat,çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve farkındalık sahibidir |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
4 |
1 |
4 |
Proje |
4 |
10 |
40 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
128 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
152 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |