Dersin Amacı: |
Bütün mühendislerin sahip olması gereken sistem bakış açılarını öğrencilere kazandırmak; öğrencilerin, projelerin tüm teknik ve yönetimsel yönlerini ele almalarını sağlayacak bilgileri vermektir. |
Dersin İçeriği: |
Çok disiplinli bir faaliyet olan Proje Yönetimi, önceden tanımlanmış hedeflere, kısıtlı kaynak ve zamanda erişebilmeyi amaçlar. Bu ders, projelerin pek çok teknik ve yönetimsel yönlerini ele alan sistem yaklaşımları sağlamak için tasarlanmıştır. Dersin konuları; yeni proje fikirleri oluşturma, proje seçimi, projelerin değerlendirmesi, proje organizasyonu, planlama, bütçeleme, çizelgeleme, izleme, kontrol etme, denetleme ve projeleri sonlandırmadır.
Bu derste proje odaklı öğrenme yaklaşımı kullanılmaktadır. Bu çerçevede dersin geleneksel yapıdaki içeriği yanında proje odaklı öğrenme bileşeni bulunmaktadır. Proje odaklı öğrenme bileşeni dersin amaçlarına ve öğrenme çıktılarına uygun olarak öğrenciler tarafından bireysel olarak veya proje takımları halinde belirli adımlardan geçilerek ve belirli ara çıktıların ve son çıktıların üretilmesini amaçlayan bir veya daha fazla sayıda projenin öğrenme amaçlı proje yapılmasını içermektedir. Dersin proje odaklı öğrenme bileşeni ağırlıklı olarak proje çıktılarının ve proje çalışmalarının dersi veren öğretim elemanı ve/veya jüri tarafından değerlendirilmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Proje Yönetimi sürecini anlar ve güncel hayatta değişik sektörlerdeki projeler için uygulayabilir.
|
2) Birbiriyle rekabet halindeki yeni proje fikirlerini tasarlayabilir, değerlendirebilir ve seçebilir.
|
3) Projeyi planlama, programlama, kaynak atama, izleme, etkin bir şekilde sonlandırma ve kontrol etme becerisine sahiptir
|
4) Proje maliyetlerini doğrulukla tahmin edebilme ve kaynakları etkin kullanabilme yeteneğine sahiptir.
|
5) Risk yönetim teknikleri aracılığı ile proje risklerini tanımlayabilir, etkilerini nicel olarak tahmin edebilir ve yönetebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Proje türlerini ayırt ederek; organizasyon yapısını belirleyebilir, uygun takım oluşturabilir ve takım içi etkin iletişim sağlayabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Proje Yönetiminde Temel Konular, Proje Değerlemesi ve Seçimi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
2) |
Projelerin belirlenmesi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
3) |
Proje Yöneticisi ve Proje Örgütü |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
4) |
Proje Planlama |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
5) |
Anlaşmazlık ve Müzakere |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
6) |
Projelerde Maliyet ve Zaman Yönetimi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
7) |
Projenin ilk tesliminin yapılması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
8) |
Ara Sınav |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
9) |
Projelerde Kaynak Ataması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
10) |
Proje Planlama Araçları, Proje Yazılımları (Microsoft Project Planning Programı Kullanımı) |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
11) |
Projelerin Kontrolü |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
12) |
Projenin ikinci tesliminin yapılması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
13) |
Projelerde Denetim |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
14) |
Projelerin Sonuçlandırılması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
15) |
Projenin son tesliminin ve sunumunun yapılması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Meredith, Jack and Mantel, Samuel J. Jr., 2008, Project Management. A Managerial Approach, John Wiley and Sons, Inc. ISBN:9780470226216.
|
Diğer Kaynaklar: |
Neil G. Siegel, Engineering Project Management 1st Edition, Wiley, ISBN-13: 978-1119525769
Harold Kerzner, 2020, Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling, 12th Edition, ISBN-13: 978-1119165354
John M. Nicholas, Herman Steyn, 2017, Project Management for Engineering, Business and Technology, 5th Edition, ISBN-13: 978-1138937345
Frederick Gould, Nancy Joyce, Construction Project Management, 4th Edition, ISBN-13: 978-0132877244
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini formüle ederek çözmede kullanır |
5 |
2) |
Mühendislik problemlerini anlama, yaklaşım geliştirme ve çözmede bilgi kaynaklarını, veri tabanlarını tarar ve doğru bilgilere ulaşabilir |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik , bilişim çözüm ve araçlarını kullanır. |
5 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda görev ve sorumluluk alır, etkin biçimde çalışır |
|
7) |
Yenilikçilik, girişimcilik proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatını geliştiren mühendislik uygulamaları hakkında bilgi sahibidir |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
9) |
Etik ilkelerine uygun, mesleki ve etik sorumluluk bilincinde davranır. |
|
10) |
Yabancı dilde -İngilizce ve kendi dilinde etkin iletişim kurar, rapor hazırlayarak sunar. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel, ve toplumsal boyutlarda sağlık, sosyal hayat,çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve farkındalık sahibidir |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
4 |
1 |
4 |
Proje |
4 |
5 |
20 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
108 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
132 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |