Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Çevre ve ekoloji kavramları hakkında bilgi sahibi olur ve doğanın ilkelerini öğrenir.
|
2) Doğal kaynakların korunması ile ilgili geçmişi öğrenir ve sürdürülebilir kalkınmanın tarihsel evrimine temel oluşturur.
|
3) Sürdürülebilir kalkınmanın tarihsel evrimi ile birlikte sürdürülebilirlik kalkınma için gerçekleşen uluslararası konferansları öğrenir.
|
4) Sürdürülebilir kalkınmanın tarihsel gelişimini ve sürdürülebilir kalkınmaya yönelik uluslararası konferansları öğrenir. İklim krizi, yolsuzluk, yoksulluk kavramları ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
5) Birleşmiş Milletler'in 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri incelenir.
|
6) Sürdürülebilir kalkınma kavramını ve sürdürülebilirliğin üç alt boyutu olan ekonomik, sosyal ve çevresel sürdürülebilirlik kavramlarını öğrenir.
|
7) Çevresel Sürdürülebilirliğin detaylarını öğrenir ve yaşam döngüsü kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
|
8) Çevresel Sürdürülebilirliğin detaylarını öğrenir ve karbon ayak izi, işletmelerin kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
9) vize sınavları
|
10) Sosyal Sürdürülebilirlik kavramını ve kavramın içindeki diğer terimleri öğrenir. İşletmeler açısından değerlendirebilir.
|
11) Çevresel ve sosyal sürdürülebilirlik ile ilgili yapılan ortak çalışmalar incelenir ve örneklerle çeşitlendirilir.
|
12) Ekonomik sürdürülebilirlik kavramını ve kavramla ilgili diğer terimleri öğrenir.
|
13) Sürdürülebilirlik kavramının üç boyutu ile ilgili makaleler incelenir.
|
14) final sınavı
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Açılış dersinde dünyanın uzun tarihi jeolojik zaman çizelgesi aracılığıyla ele alınır. İnsanlar ve diğer türler arasındaki ilişkiden insan türünün tarihinden söz ederek bahsedilir. |
Bilim dalları, bilimsel devrim hakkında internette kısa bir araştırma yapılması beklenir, canlı derste bilim dalları arasındaki ilişki tartışılır.
|
Eon, era, period tanımları ekseninde içinde olduğumuz "epoch" üzerine düşünme. Antroposen'e hazırlık. |
2) |
İnsan çağı kavramına gezegen üzerindeki insan etkisini anlamak üzere değinilir. Bu ders, ilerleyen haftalarda vurgulanacak olan sosyal tarihe bir giriş niteliğindedir. |
Antroposen belgeseli izlenir.
|
Bir sonraki hafta için "Sapiens"ten ilgili bölümler okunur, homo sapiens'in ortaya çıkışı konusu pekiştirilir. |
3) |
Ekosistem nedir? Sosyal sistem nedir? İnsan davranışı diğer canlılarla aynı mıdır? Bu sorular ekolojinin temel kavramları ve insan ekolojisi çerçevesinde tartışmaya açılacaktır. |
“Human Ecology: Basic Concepts for Sustainable Development.”
|
|
4) |
Bu haftadan itibaren ekonomik, sosyal ve kültürel etkilere işaret edilmeye başlanır. İnsan popülasyonu ve nüfus artışı konularını ele almak, insan ile gezegen arasındaki ilişkinin anlaşılması için gereklidir. |
Geral G. Marten'in "Human Ecology: Basic Concepts for Sustainable Development" (İnsan Ekolojisi: Sürdürülebilir Gelişme için Temel Kavramlar) kitabı iki-üç hafta boyunca okunur.
|
|
5) |
İnsan çağı tarihsel gelişimlerle analize çalışılır. Modern insanın ilerlemeci ve devrimci perspektifi tarihteki olaylarla ele alınır. Tarımdan endüstriye tarihteki mihenk taşları üzerinde durulur. |
Sapiens'in ilgili bölümleri bu hafta için okunmalıdır.
|
|
6) |
Küreselleşme toplum üzerindeki farklı etkileriyle ele alınmaktadır. Ekonomik değişimlerin yanı sıra küreselleşmenin kültürel etkileri, çevre üzerindeki etkiler ve aynı zamanda insanların çevre konusundaki farkındalığının artışı bu bağlamda tartışılmaktadır. İnsan doğası küreselleşmeyle değişmekte midir? "Küresel" kriz/ısınma/değişim kavramlarından önce küreselleşmenin ne olduğunun anlaşılması hedeflenmektedir. |
Ulrich Beck. 1992. “The Risk Society: Towards a New Modernity”
|
|
7) |
Küresel değişim konusuna değinilir. İklim, küresel ısınma, iklim değişikliği kavramları üzerinde durulur. İklim değişikliğinin temel sebepleri, sera etkisi, buzulların erimesi, deniz seviyesinin yükselmesi gibi görünür sonuçlara değinilir. |
Bharat Raj Singh and Onkar Singh'ın yazdığı "A Study About Realities of Climate Change: Glacier Melting and Growing Crises” başlıklı makaleden yola çıkılarak sözü edilen kavramlar aktarılır.
|
Climate of Doubt belgeseli izlenmesi tavsiye edilir. |
8) |
Endüstri devriminin yarattığı şehir yerleşiminin kentsel mekanlara dönüşmesi, endüstriyel alanın 20. yüzyıl başlarından itibaren kent-kır ayrımına yol açması. Hava kirliliği, plastik atıklar, kirlilik, doğal afetlerin sıklaşması ekseninde tartışılacak asıl soru: iklim değişimi mi yoksa içinde bulunduğumuz şimdiden bir kriz mi? |
Anthony Giddens - Politics of Climate Change-Polity (2009)
|
Training Modules-2: Global Climate Policies |
9) |
Küresel iklim politikaları. Kyoto Protokolü, Paris Anlaşması, BM İklim Değişikliği sözleşmesinin atılım ve politikaları çerçevesinde ana soru şudur: bireysel düzeyde ve hükümet politikaları bağlamında iklim krizine karşı ne yapılabilir? |
Training Modules-2: Global Climate Policies
Paris agreement
|
Project Drawdown - website & TED Speak https://www.drawdown.org/solutions
|
10) |
Martin Bush'un kitabındaki son bölümden hareketle bu derste olası stratejiler, çözümler önerilir, konuşulur. Ekolojik krizin kaynaklarını ortaya koyduktan sonra burada önemli olan iklim krizine karşı strateji geliştirme gayretidir. Böylece, üretim ve tüketim alışkanlıkları sosyolojik bir perspektifle tartışmaya açılır. Bireysel eylemden bütün topluma uzanan mevcut durumlar, geri dönüşümün önemi, her bir bireyin küçük ölçekli etkisi hatırlanır. |
Martin J. Bush, Climate Change and Renewable Energy- How to End the Climate Crisis
Herkes icin iklim; iklim adaleti (climate for everyone; climate justice)
|
https://www.wri.org/blog/2020/01/6-lessons-energy-decarbonization-countries-leading-way |
11) |
Türkiye ve diğer ülkelerin durumlar bağlamında hükümenlerin politikaları. Modern sonrası toplumda insanlık nereye gidiyor? İklim adaleti nedir ve toplumdaki adaletsizlikler ekolojik kriz arasında nasıl bir ilişki olabilir? |
Martin J. Bush - Climate Change and Renewable Energy: How to End the Climate Crisis-Palgrave Macmillan (2019)
|
J. Timmons Roberts, Bradley C. Parks, - A Climate of Injustice |
12) |
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma kavramlarının önemi. Ekonomik, sosyal ve çevresel sorunlar ortaya konur; türlerarası ilişkiler, bioçeşitlilik, mercan resifi ve diğer deniz canlılarının değeri gibi konular etrafında çözümler üretilir. Bir yandan farklı ülkelerin kalkınma düzeyleri bağlamında sosyal adalet, diğer yandan insan yaşamı için gerekli olan çevresel koşullar sürdürülebilirlik aracılığıyla ele alınır. |
The Sustainable Development Goals Report 2020
|
|
13) |
Sosyal ekolojik hareketler. Genç kuşaklar ve çocuk hareketleri. Konuyla ilgili güncel yazılar paylaşılır ve tartışılır.
Koronavirüs ve karantina etkisi, güncel dünyada değişen koşullar... ve potansiyel direnme stratejileri örnek olarak verilir ve beyinfırtınasına arkaplan amaçlanır. |
Climate Change Module Series: "Youth for climate action"
https://www.theccysc.com/post/children-in-the-age-of-uncertainty
Materyal
|
Youth and Satisfaction with Democracy |
14) |
Kapanış oturumunda katılımcıların önceki derslerde işlenenlerle ilgili değerlendirmelerini paylaşmaları beklenir, böylece toplum ve ekoloji arasındaki ilişkinin potansiyelleri ve açmazları hakkında olası yeni tartışmalara yönlenmemiz mümkün olacaktır.
Öğrenci ödevlerinden hareketle ortaya çıkan belgeseller izlenip üzerine konuşulur. |
♣ Our Planet
♣ Cowspiracy
♣ Earthlings
♣ 2040
♣ Before the Flood
♣ David Attenboroug: A Life On Our Planet
♣ Green Blood
♣ Disruption
♣ Six Degrees Could Change the World
|
Tanasescu - Environment, Political Representation, and the Challenge of Rights/ Speaking for Nature |
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında ileri düzeyde güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
|
1.1 Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında uygulanan ileri düzeydeki güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında ileri düzeyde uygulama ve geliştirme yapar, bilgiye ulaşır, değerlendirir ve uygular. |
|
|
2.1 Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında uygulama ve geliştirme yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
|
|
|
|
3) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında güncel problemleri çözmek üzere problemi tanımlar, veriye erişir, farklı disiplinlerdeki bilgileri kullanır, araştırmalar tasarlar, sistem ve süreç tasarlar, çözüm yöntemleri geliştirir. |
|
|
3.1 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
|
|
3.2 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
|
|
3.3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
|
3.4 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
|
|
3.5 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
|
|
|
|
4) |
Mesleğini en etkin bir şekilde icra etmek ve kendini sürekli geliştirmek için gerekli beceri ve yetkinliklere sahiptir. |
|
|
4.1 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
|
|
4.2 Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
4.3 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
4.4 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|
|
4.5 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
4.6 Beykoz Üniversitesi tarafından tanımlanan yüksek lisans düzeyindeki kurumsal yetkinliklere sahiptir. |
|