DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70314YEEOS-SOC2328 | Society Ecology and Sustainability | 1 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Dersin Türü: | University Elective |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | English |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi BAŞAK KURU |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Toplum ve ekoloji dersiyle amaçlanan; tarih öncesi devirlerden günümüze insan aklının gezegen üzerinde yarattığı olumlu ve olumsuz etkiler hakkında bilgi sahibi olmak, insanlık tarihinin başat konuları olan insan türünün (H.Sapiens) evrimi, tarım devrimi, endüstri devrimi, modern sonrası çağ, küreselleşme aşamalarıyla ilgili genel bir yetkinliğe erişmektir. İklim değişikliği gibi güncel ekolojik sorunlar ve bu sorunların altında yatan sebepler hakkında tartışma yetkinliği kazanımıyla birlikte, günümüz ekolojik hareketlerine dair eleştirel bir bakışın geliştirilmesi de hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında toplum ve ekoloji arasındaki ilişki tarih öncesi çağlardan başlayarak, insan toplumunun gelişim aşamaları çerçevesinde incelenmektedir. Modern öncesi dönemden tarım ve endüstri devrimlerinin etkilerine, insanların dünyayı kendileri için daha konforlu bir gezegen haline getirme süreçleri ele alınır. İnsanların varoluşundan bu yana gezegeni dönüştürmek için yaptığımız müdahalelerin etkileri, derslerimiz boyunca insan-doğa arasındaki gerilim ekseninde, ekoloji kavramının ne olduğu ve insanlar tarafından nasıl inşa edildiği konularına eleştirel bir bakış getirmek suretiyle tartışılmaktadır. |
- Canlı derslerin düzenli olarak takip edilmesi beklenmektedir, öğrenciler ders süresince etkinlik ortamında bulunmalı, sınıf tartışma ve aktivitelerine aktif katılım göstermelidir. - Sunulan bütün ödevler sadece öğrencilerin çabasıyla yapılmış olmalıdır. Akademik dürüstlüğün birincil koşul olduğu ders kapsamında intihal veya hırsızlığın hiçbir şekline tolerans söz konusu değildir. Ödevlerde intihal görüldüğü takdirde dersin değerlendirmesi başarısızlıkla sonuçlanacak ve/veya resmi yaptırımlar uyarınca disiplin yaptırımları uygulanacaktır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çevre ve ekoloji kavramları hakkında bilgi sahibi olur ve doğanın ilkelerini öğrenir. |
||
2) Doğal kaynakların korunması ile ilgili geçmişi öğrenir ve sürdürülebilir kalkınmanın tarihsel evrimine temel oluşturur. |
||
3) Sürdürülebilir kalkınmanın tarihsel evrimi ile birlikte sürdürülebilirlik kalkınma için gerçekleşen uluslararası konferansları öğrenir. |
||
4) Sürdürülebilir kalkınmanın tarihsel gelişimini ve sürdürülebilir kalkınmaya yönelik uluslararası konferansları öğrenir. İklim krizi, yolsuzluk, yoksulluk kavramları ile ilgili bilgi sahibi olur. |
||
5) Birleşmiş Milletler'in 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri incelenir. |
||
6) Sürdürülebilir kalkınma kavramını ve sürdürülebilirliğin üç alt boyutu olan ekonomik, sosyal ve çevresel sürdürülebilirlik kavramlarını öğrenir. |
||
7) Çevresel Sürdürülebilirliğin detaylarını öğrenir ve yaşam döngüsü kavramı hakkında bilgi sahibi olur. |
||
8) Çevresel Sürdürülebilirliğin detaylarını öğrenir ve karbon ayak izi, işletmelerin kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olur. |
||
9) vize sınavları |
||
10) Sosyal Sürdürülebilirlik kavramını ve kavramın içindeki diğer terimleri öğrenir. İşletmeler açısından değerlendirebilir. |
||
11) Çevresel ve sosyal sürdürülebilirlik ile ilgili yapılan ortak çalışmalar incelenir ve örneklerle çeşitlendirilir. |
||
12) Ekonomik sürdürülebilirlik kavramını ve kavramla ilgili diğer terimleri öğrenir. |
||
13) Sürdürülebilirlik kavramının üç boyutu ile ilgili makaleler incelenir. |
||
14) final sınavı |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Yuval Noah Harari. 2014. “Sapiens: A Brief History of Humankind.” 2. Clive Ponting, 2007. "A New Green History of The World: The Environment and The Collapse of Great Civilizations". 3. Gerald G. Marten. 2001. “Human Ecology: Basic Concepts for Sustainable Development” 4. Ulrich Beck. 1992. “The Risk Society: Towards a New Modernity” 5. P.H. Collin – Dictionary of Environmental Ecology 6. Martin J. Bush, Climate Change and Renewable Energy- How to End the Climate Crisis |
Diğer Kaynaklar: | 1. Pushpam Kumar. 2007. “Ecology and Human Well-Being” 2. Charles H. Southwick. 1996. “Global Ecology in Human Perspective” 3. David L. Peterson & Darryll R. Johnson (Editors). 1995. “Human Ecology and Climatic Change: People and Resources in The Far North” 4. Donna Haraway. 2016. Manifestly Haraway, including “The Cyborg Manifesto” (1991) and “The Companion Species Manifesto” (2003) 5. Anthony Giddens - Politics of Climate Change-Polity (2009) * 1. The history of the earth and life: https://www.youtube.com/watch?v=NQ4CUw9RcuA 2. Big History Project: https://www.bighistoryproject.com/home 3.The Real Chernobyl: https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=Xw3SFOfbR84 4. Anthropocene, The Human Epoch: https://theanthropocene.org/film/ 5. Climate of Doubt: https://www.pbs.org/wgbh/frontline/film/climate-of-doubt/ 6. Plastic Wars - documentary |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır, | |
2) | Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır, | |
3) | Güncel küresel siyasi konularla ilgili analiz yapabilir, | |
4) | Siyasi konuları eleştirel düşünce ve açık fikirlilikle ele alabilir, | |
5) | Bağımsız akademik araştırma yürütebilir, |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Okuma | |
Ödev | |
Seminer | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme | |
Tartışmalara Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 66 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 72 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 6 |