Dersin Amacı: |
Muhasebe, yöneticilere planlama, kontrol ve karar alma fonksiyonlarını yerine getirirken ihtiyaç duydukları biçim, kapsam, ve zamanda maliyet bilgilerini sunma işlevini yerine getirir.
Bu kapsamda dersin amacı, muhasebe bilgi sisteminin oluşturduğu bilgilerin yönetim kararlarında kullanış biçimi ve tekniklerini, şirketler ve yönetimsel organizasyonlar için anlaşılır mekanizmalar ile karar alıcı fonksiyonlar haline dönüştürmektir. |
Dersin İçeriği: |
Derste genel olarak yöneticilerin ve yönetici adaylarının planlama, kontrol ve karar alma yeteneklerini geliştirmek amacıyla maliyet hacim kar analizleri, segment raporlama, fark analizi, sermaye bütçelemesi teknikleri, bütçeleme, sapma analizleri ve finansal tablo analizleri işlenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Genel olarak yönetim muhasebesi |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
2) |
Maliyet kavramları |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
3) |
Başabaş analizi |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
4) |
Maliyet - hacim - kar analizi |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
5) |
Fark analizi |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
6) |
Değişken maliyetleme ve segment raporlama |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
7) |
Genel değerlendirme |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
8) |
Ara sınav |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
9) |
Sermaye bütçelemesi kararları |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
10) |
Sermaye bütçelemesi kararları devamı |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
11) |
Bütçeleme |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
12) |
Sapma analizleri |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
13) |
Finansal tablo analizi |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
14) |
Finansal tablo analizi devamı |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
15) |
Genel değerlendirme |
Ertaş F.C (2015): Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, Beta Basım
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 İşletmenin temel fonksiyonlarını hatırlar. |
|
|
1.2 İşletme yönetiminde çeşitli süreçleri sistematik bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
2) |
İşletme yönetimi alanındaki çeşitli konularda, vaka yöntemi de kullanarak, sorun çözme vizyonunu geliştirir. |
|
|
2.1 İşletme yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
2.2 Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir. |
|
|
2.3 Değişen koşullarda, paydaşların yararlarını da gözeterek, uygun işletme stratejileri geliştirir. |
|
|
2.4 Teknolojik ve iş ortamındaki değişimlere uyum sağlayabilmenin önem ve gereğini kavrar. |
|
|
2.5 Dinamik iş dünyasında, çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir. |
|
|
|
|
3) |
Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu metodolojik bilgileri etkin bir biçimde kullanabilme ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar. |
|
|
3.1 İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir. |
|
|
3.2 İşletme yönetiminin değişik alanlarında yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır. |
|
4) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. |
|
|
4.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
|
|
4.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
4.3 Var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştir. |
|
|
4.4 Çalışma alanındaki ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
|
|
4.5 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
4.6 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|