ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İşletme Uzaktan Eğitim TezsizSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70411TATUZ-MIS0021 Yönetim Muhasebesi 1 Güz 3 0 3 6
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Doçent Dr. MEHMET YEŞİLYAPRAK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Muhasebe , yöneticilere planlama, kontrol ve karar alma fonksiyonlarını yerine getirken ihtiyaç duydukları biçim, kapsam, ve zamanda maliyet bilgilerini sunma işlevini yerine getirir.

Bu kapsamda dersin temel amacı, muhasebe bilgi sisteminin oluşturduğu bilgilerin yönetim kararlarında kullanış biçimi ve tekniklerini, şirketler ve yönetimsel organizasyonlar için anlaşılır mekanizmalar ile karar alıcı fonksiyonlar haline dönüştürmektir.
Dersin İçeriği: Maliyet Muhasebesi ile ilgili genel bilgiler ; Yönetim işlevi açısından önemi, diğer muhasebe dalları ile ilişkileri
Maliyet Muhasebesinin temel amacı, maliyet ve maliyet çeşitleri, gider- harcama kavramları
Stoklanan Üretim Girdilerinde Üretime Verilen Girdi Maliyetlerini Hesaplama Yöntemleri; LIFO – FIFO – Ortalama
İşletmenin faaliyet sonuçları açısından LIFO- FIFO ve Ortalama yöntemlerinin karşılaştırılması üstüne örnekler
Maliyetleme yöntemlerine genel bakış ve sınıflandırma kıstasları
Üretim ve ürün niteliğine göre maliyetleme ; Safha Maliyetleme- Sipariş Maliyetleme
Ürüne maliyetlerden pay verilip verilmemesine göre maliyetleme ; Tam : Maliyetleme- Kısmi Maliyetleme
Maliyetlerin Gerçekleşen veya önceden belirlenmiş olmasına Göre; Fiili Maliyetleme – Tahmini Maliyetleme
Kısmi Maliyetlemeye Bilimsel Yaklaşım; Değişken Maliyetleme Yöntemi
Tahmini Maliyetlemeye Bilimsel Yaklaşım; Standart Maliyetleme
Standart ve Değişken Maliyet yöntemlerinin birlikte kullanılması; Değişken Standart Maliyetleme
Çağdaş bütçelemenin temeli değişken standart maliyetleme ve birim maliyette sapma hesapları

Değişken Standart Maliyetleme ve Başabaş Analizi (Maliyet- Hacim-Kar İlişkileri Analizi)

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Managerial Accounting, Garrison, Noreen, Brewer, 13thEdition, McGraw-Hill Companies, 2010.

Büyükmirza, HK.,Maliyet ve Yönetim Muhasebesi İlkeler ve Uygulama, 2014.

Prof. Dr. Nazlı Kepçe, Yönetim Muhasebesi, İÜ
http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/yonetimmuhasebesi.pdf

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgilere sahip olabilme.
1) İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretebilme.
1) İşletme yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
1) Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir.
1) İşletmenin temel fonksiyonlarını hatırlayabilme.
2) İşletme yönetiminin değişik alanlarında yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme.
2) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar.
2) İşletme yönetiminde çeşitli süreçleri sistematik bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
2) İşletme yönetimi alanındaki çeşitli konularda, vaka yöntemi de kullanarak, sorunlara yaklaşım vizyonunu geliştirebilme.
2) Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirebilme.
3) Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu metodolojik bilgileri etkin bir biçimde kullanabilme ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlayabilme.
3) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştir.
3) Değişen koşullarda, paydaşların yararlarını da gözeterek, uygun işletme stratejileri geliştirebilme.
4) Çalışmalarında ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır.
4) Teknolojik ve iş ortamındaki değişimlere uyum sağlayabilmenin önem ve gereğini kavrayabilme.
4) Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir.
5) Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
5) Dinamik iş dünyasında, çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterebilme.
6) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 10.00
Sunum 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 10.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60.00
Derse Aktif Katılım 1 % 10.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 10 10
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 20
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 50
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 80
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 100
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6