Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
GELİŞİMSEL PSİKOPATOLOJİ TANIMI
PSİKOPATOJİYİ GELİŞİMSEL PERSPEKTİF İLE ELE ALMAK
GELİŞİMSEL PSİKOPATOLOJİNİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOPATOLOJİ İLE İLİŞKİLİ ÇEVRESEL VE GENETİK FAKTÖRLER
PSİKOPATOLOJİNİN GELİŞİM SÜREÇLERİNE ETKİSİ
PSİKOPATOLOJİYİ TANILAMA VE SINIFLAMA YAKLAŞIMLARI |
|
|
2) |
ÇOCUKLUK VE ERGENLİK DÖNEMİNDE EN SIK GÖRÜLEN PSİKİYATRİK BOZUKLUKLAR
TANILAMA SÜREÇLERİ
TANILAMA VE TEDAVİ SÜREÇLERİNDE FARKLI DİSİPLİNLERİN ROLÜ
SELEKTİF MUTİZM (SEÇİCİ KONUŞMAZLIK) |
|
|
3) |
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU
OTİZMİN TARİHÇESİ
OTİZM İLE İLİŞKİLİ RİSK FAKTÖRLERİ
YAYGINLIĞI
YAŞ GRUPLARINA GÖRE OTİZMİN BELİRTİLERİ
OTİZM TANILAMA SÜREÇLERİ
OTİZMİN TEDAVİSİ |
|
|
4) |
CİNSİYETİNDEN YAKINMA
CİNSİYET-CİNSEL GELİŞİM TEMEL KAVRAMLAR
BİYOLOJİK, TOPLUMSAL CİNSİYET
CİNSİYET KİMLİĞİ VE CİNSEL YÖNELİM
CİNSİYETTEN YAKINMA BOZUKLUĞU TANIM
ÇOCUKLARDA CİNSİYETTEN YAKINMA BELİRTİLERİ
CİNSİYETTEN YAKINMA TANILAMA SÜREÇLERİ
CİNSİYETTEN YAKINMA İLE İLİŞKİLİ FAKTÖRLER
CİNSİYETTEN YAKINMA TEDAVİ YAKLAŞIMLARI |
|
|
5) |
ÇOCUK VE ERGENLERDE EN SIK GÖRÜLEN ANKSİYETE BOZUKLUKLARI
Ayrılma anksiyetesi bozukluğu
Özgül fobi
Sosyal Anksiyete Bozukluğu
Yaygın Anksiyete Bozukluğu
|
|
|
6) |
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
Okuma Bozukluğu (Disleksi)
Yazılı Anlatım Bozukluğu (Disgrafi)
Matematik Bozukluğu (Diskalkuli)
|
|
|
7) |
ZİHİNSEL YETERSİZLİK
Hafif düzey
Orta düzey
Ağır düzey
|
|
|
8) |
DUYGU DURUM BOZUKLUKLARI
Yıkıcı duygu durum bozukluğu
Major depresyon bozukluğu
Süregiden depresyon bozukluğu:
|
|
|
9) |
UYKU BOZUKLUKLARI
A. Dissomnialar
1. Uykusuzluk bozukluğu
2. Aşırı uyuma bozukluğu
3. Narkolepsi
B. Solunumla ilgili uyku bozuklukları
5. Sirkadiyen ritim uyku-uyanıklık bozuklukları
C. Parasomniler
Uyurgezerlik
Gece terörü
Kâbus bozukluğu
|
|
|
10) |
TRAVMA İLE İLGİLİ BOZUKLUKLAR
Cinsel istismar, kaza, terör, şiddet
Tip 1: tek olay
Tip 2: süreğen olaylar
TİK BOZUKLUKLARI
Tourette Bozukluğu
Geçici İstençdışı Devinim Bozukluğu
Süregiden (Süreğen) ya da Sesle ilgili İstençdışı Devinim Bozukluğu
|
|
|
11) |
BESLENME VE DIŞA ATIM BOZUKLUKLARI
Pika
Geri çıkarma bozukluğu
Kaçıngan/kısıtlı yiyecek alım bozukluğu
Anoreksiya
Bulumia
DÜRTÜ DENETİMİ VE DAVRANIM BOZUKLUKLARI
Karşıt olma karşı gelme
Aralıklı patlayıcı bozukluk
Davranım Bozukluğu
Piromani
Kleptomani
|
|
|
12) |
DEHB
Dürtüsel/Hiperkaktif
Dikkatsiz
Birleşik tip
|
|
|
13) |
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
Özgül Dil Bozukluğu
Artikülasyon bozukluğu
Kekemelik: konuşmanın akıcılığındaki bozulma
Toplumsal İletişim Bozukluğu
Tanımlanmamış dil bozukluğu: Diğer başlıklarda yer almayan
|
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme |
|
2) |
Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme |
|
3) |
İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme |
|
4) |
Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme |
|
5) |
Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme |
|
6) |
Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme |
|
7) |
Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme |
|
8) |
Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme |
|
9) |
Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme |
|
10) |
Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme |
|
11) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme |
|