ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI PsikolojiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60313METOS-PSK0166 Gelişimsel Psikopatoloji 3 Bahar 3 0 3 5
Dersin Türü: Seçmeli Ders III
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü:
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: ÖĞRENCİLERİN ÇOCUKLUK VE ERGENLİK DÖNEMİNDE EN SIK GÖRÜLEN PSİKOPATOLOJİLER HAKKINDA BİLGİ EDİNMESİ
Dersin İçeriği: ÇOCUKLUK VE ERGENLİK DÖNEMİNDE EN SIK GÖRÜLEN PSİKOPATOLOJİLERİN BELİRTİLERİ, TANI KRİTERLERİ, YAYGINLIĞI, NEDENLERİ VE TEDAVİLERİ.

ÇOCUKLUK VE ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOPATOLOJİLERİNİN GELİŞİMSEL BİR YAKLAŞIM İLE ELE ALINMASI.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) GELİŞİMSEL PSİKOPATOLOJİ TANIMI PSİKOPATOJİYİ GELİŞİMSEL PERSPEKTİF İLE ELE ALMAK GELİŞİMSEL PSİKOPATOLOJİNİN TEMEL İLKELERİ PSİKOPATOLOJİ İLE İLİŞKİLİ ÇEVRESEL VE GENETİK FAKTÖRLER PSİKOPATOLOJİNİN GELİŞİM SÜREÇLERİNE ETKİSİ PSİKOPATOLOJİYİ TANILAMA VE SINIFLAMA YAKLAŞIMLARI
2) ÇOCUKLUK VE ERGENLİK DÖNEMİNDE EN SIK GÖRÜLEN PSİKİYATRİK BOZUKLUKLAR TANILAMA SÜREÇLERİ TANILAMA VE TEDAVİ SÜREÇLERİNDE FARKLI DİSİPLİNLERİN ROLÜ SELEKTİF MUTİZM (SEÇİCİ KONUŞMAZLIK)
3) OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OTİZMİN TARİHÇESİ OTİZM İLE İLİŞKİLİ RİSK FAKTÖRLERİ YAYGINLIĞI YAŞ GRUPLARINA GÖRE OTİZMİN BELİRTİLERİ OTİZM TANILAMA SÜREÇLERİ OTİZMİN TEDAVİSİ
4) CİNSİYETİNDEN YAKINMA CİNSİYET-CİNSEL GELİŞİM TEMEL KAVRAMLAR BİYOLOJİK, TOPLUMSAL CİNSİYET CİNSİYET KİMLİĞİ VE CİNSEL YÖNELİM CİNSİYETTEN YAKINMA BOZUKLUĞU TANIM ÇOCUKLARDA CİNSİYETTEN YAKINMA BELİRTİLERİ CİNSİYETTEN YAKINMA TANILAMA SÜREÇLERİ CİNSİYETTEN YAKINMA İLE İLİŞKİLİ FAKTÖRLER CİNSİYETTEN YAKINMA TEDAVİ YAKLAŞIMLARI
5) ÇOCUK VE ERGENLERDE EN SIK GÖRÜLEN ANKSİYETE BOZUKLUKLARI Ayrılma anksiyetesi bozukluğu Özgül fobi Sosyal Anksiyete Bozukluğu Yaygın Anksiyete Bozukluğu
6) ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Okuma Bozukluğu (Disleksi) Yazılı Anlatım Bozukluğu (Disgrafi) Matematik Bozukluğu (Diskalkuli)
7) ZİHİNSEL YETERSİZLİK Hafif düzey Orta düzey Ağır düzey
8) DUYGU DURUM BOZUKLUKLARI Yıkıcı duygu durum bozukluğu Major depresyon bozukluğu Süregiden depresyon bozukluğu:
9) UYKU BOZUKLUKLARI A. Dissomnialar 1. Uykusuzluk bozukluğu 2. Aşırı uyuma bozukluğu 3. Narkolepsi B. Solunumla ilgili uyku bozuklukları 5. Sirkadiyen ritim uyku-uyanıklık bozuklukları C. Parasomniler Uyurgezerlik Gece terörü Kâbus bozukluğu
10) TRAVMA İLE İLGİLİ BOZUKLUKLAR Cinsel istismar, kaza, terör, şiddet Tip 1: tek olay Tip 2: süreğen olaylar TİK BOZUKLUKLARI Tourette Bozukluğu Geçici İstençdışı Devinim Bozukluğu Süregiden (Süreğen) ya da Sesle ilgili İstençdışı Devinim Bozukluğu
11) BESLENME VE DIŞA ATIM BOZUKLUKLARI Pika Geri çıkarma bozukluğu Kaçıngan/kısıtlı yiyecek alım bozukluğu Anoreksiya Bulumia DÜRTÜ DENETİMİ VE DAVRANIM BOZUKLUKLARI Karşıt olma karşı gelme Aralıklı patlayıcı bozukluk Davranım Bozukluğu Piromani Kleptomani
12) DEHB Dürtüsel/Hiperkaktif Dikkatsiz Birleşik tip
13) DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI Özgül Dil Bozukluğu Artikülasyon bozukluğu Kekemelik: konuşmanın akıcılığındaki bozulma Toplumsal İletişim Bozukluğu Tanımlanmamış dil bozukluğu: Diğer başlıklarda yer almayan
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme
2) Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme
3) İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme
4) Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme
5) Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme
6) Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme
7) Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme
8) Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme
9) Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme
10) Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme
11) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Derse Aktif Katılım 1 % 10.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ