Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Siyasal tutum, davranış ve eylemi etkileyen psikolojik faktörleri tanır.
|
2) Farklı siyaset psikolojisi kuramlarının kavram, yöntem ve çözümleme biçimlerini ayırt eder .
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Siyasal-tarihsel ve güncel olguları siyaset psikolojisinin temel kavram ve kuramları çerçevesinde çözümler.
|
2) Bireysel ve kolektif psikolojik özelliklerin siyasal sonuçlarını, toplumsal yapı ve tarihsel dinamikler bağlamında değerlendirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Siyasi şiddet, kutuplaşma ve dışlayıcı kimlik oluşumunun ardındaki psikolojik mekanizmaları çözümler.
|
2) Siyasal liderler, hareketler, partiler ve rejimleri bireysel ve kolektif psikolojik dinamikler açısından değerlendirir.
|
3) Hakikat sonrası siyaset, "psikopolitika", dijital kitle kontrolü gibi güncel tartışmalara katılır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Genel Giriş. Tanışma ve dersin tanıtımı |
|
|
2) |
Siyaset psikolojisinde temel yaplaşımlar |
David Patrick Houghton (2016). Political Psychology: Situations, Individuals, and Cases (Introduction)
|
|
3) |
Siyaset psikolojisi ve sosyal psikoloji: Yaklaşımlar ve etkileşimler |
Christopher J. Hewer & Evanthia Lyons (Eds.). Political Psychology: A Social Psychological Approach
|
|
4) |
Totalitaryanizm ve psikoloji: Uyum, itaat ve ötesi |
Bauman, Z. (1989). Modernity and the Holocaust.
Milgram, S. (1963). Behavioral Study of Obedience (Journal of Abnormal and Social Psychology)
|
"Otomatik Portakal" filmi üzerin tartışma. Yönetmen: Stanley Kubrick |
5) |
Totaliterliğin psikolojisi ve soykırım: Bauman ve Arendt'i birlikte düşünmek.
|
Arendt, H. (1963). Eichmann in Jerusalem: A Report on the Banality of Evil.
Arendt, H. (1951). The Origins of Totalitarianism.
Bauman, Z. (1989). Modernity and the Holocaust.
Bandura, A. (1999). "Moral Disengagement in the Perpetration of Inhumanities." Personality and Social Psychology Review.
|
"Çöküş" filmi üzerine tartışma, Yönetmen: Oliver Hirschbiegel |
6) |
Ara sınavlar |
|
|
7) |
Siyasette dost- düşman ayrımının psikolojisi |
Carl Schmitt (2007). The Concept of the Political.
Carl Schmitt (2005). Political Theology.
Sunstein, C. R. (2002). "The Law of Group Polarization." Journal of Political Philosophy, 10(2), 175-195.
|
|
8) |
Şiddetin psikolojik ve toplumsal kökenleri: Disiplinler arası bir yaklaşım |
René Girard (1977). Violence and the Sacred.
|
Discussions on the 1956 film "Moby Dick" by John Huston |
9) |
Kitle toplumu ve siyaset psikolojisi |
Gustave Le Bon (1895). The Crowd: A Study of the Popular Mind.
Arendt, H. (1951). The Origins of Totalitarianism.
Adorno, T. & Horkheimer (1944). "Dialectic of Enlightenment"
|
|
10) |
Siyasette liderlik ve karizmatik otorite |
Weber, M. (1947). The Theory of Social and Economic Organization.
Bauman, Z. (2000). Liquid Modernity
Sherif, M., & Sherif, C. W. (1969). Groups in Harmony and Tension: An Integration of Studies of Intergroup Relations
|
|
11) |
Popülist siyaset |
Mudde, C., & Kaltwasser, C. R. (2017). Populism: A Very Short Introduction
Laclau, E. (2005). The Populist Reason
Westen, D. (2007). The Political Brain: The Role of Emotion in Deciding the Fate of the Nation.
Furedi, F. (2018). Populism and the Politics of Fear.
|
|
12) |
Gerçeklik sonrası siyaset ve medyanın rolü |
Westen, D. (2007). The Political Brain: The Role of Emotion in Deciding the Fate of the Nation.
Lynch, M. (2018). The Political Economy of Truth: Post-Truth, Fake News, and the Power of Media
Fisher, D. (2020). Fake News: A Psychological Perspective
Rutenberg, J. (2017). The Role of Social Media in the Rise of Post-Truth Politics (The New York Times)
|
|
12) |
Sosyal medya çağı ve dijital yankı odaları |
Byung-Chul Han (2017). On the Digital Echo Chambers.
Byung-Chul Han (2015). The Transparency Society.
|
|
13) |
Duygulanım kuramı ve siyasal sonuçları |
Anker, E., & Carter, A. C. C. (2017). Affective Politics: Emotion and Political Action.
Thrift, N. (2007). Non-representational Theory: Space, Politics, Affect .
|
|
14) |
Günümüzde siyasal öznenin psikolojisi: Birey ve kolektif eylem |
Byung-Chul Han (2017). Psychopolitics: Neoliberalism and the New Power.
Byung-Chul Han (2015). The Burnout Society.
|
The Social Dilemma isimli dokümanter film üzerine tartışma |
15) |
Genel tartışma |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme |
|
2) |
Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme |
|
3) |
İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme |
|
4) |
Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme |
|
5) |
Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme |
|
6) |
Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme |
|
7) |
Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme |
|
8) |
Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme |
|
9) |
Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme |
|
10) |
Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme |
|
11) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme |
|