Dersin Amacı: |
Öğrencilere, kendi iletişim biçimlerini ve kendilerinin iletişimde güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca; edindikleri etkili iletişim becerileri sayesinde hem kişisel hem de kurumsal başarılarını artırmak hedeflenmektedir. Ders; öğrencilerin iletişim alanıyla ilgili düşünme, analiz etme ve tartışma yetilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
İletişimin ve etkili iletişimin tanımı, unsurları ve özellikleri, kullanılan dil, kendini tanıma, etkili dinleme ve geri bildirim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran etkenler , ikna edici iletişim, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, etkili iletişim teknikleri, iletişimde çatışma ve önlenmesi, sözsüz iletişim becerileri, sosyal yaşamda davranış kuralları; görgü ve nezaket, iletişim uygulamaları ve iletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkilerin benimsenmesini kapsamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişimin tanımını yapar.
|
2) iletişim biliminin ilgili olduğu farklı alanlarda bilgi sahibi olacaktır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim süreci ve öğelerini açıklayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebileceklerdir.
|
2) İletişimi engelleyen faktörleri tespit edebileceklerdir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İletişim Kavramı ve İletişim Süreci |
|
|
2) |
Sözel İletişim |
|
|
3) |
Sözsüz İletişim |
|
|
4) |
Bireylerarası İletişim |
|
|
5) |
Grup İletişimi ve Örgüt içi İletişim |
|
|
6) |
Kitle İletişimi |
|
|
7) |
Çevrimiçi İletişim |
|
|
8) |
Uluslararası ve Kültürlerarası İletişim |
|
|
9) |
Communication process, its elements and factors affecting communication dynamics Empathy, active listening and trust in communication |
|
|
10) |
İletişim Sürecini Çözümlemek: İletişim modelleri |
|
|
11) |
İletişim araştırmalarının tarihi ve iletişim çalışmaları (kuramları)nın sınıflandırılması |
|
|
12) |
İletişim olgusu, iletişim, toplum ve kültür ilişkisi, iletişimi bilimi ve ilişkili olduğu disiplinler |
|
|
13) |
Konuşma Becerisi |
|
|
14) |
Genel değerlendirme |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Takım çalışmasında grup birlikteliği, motivasyonun önemi ve takip etmenin önemini kavramak. |
|
1) |
Program süresince öğrendiklerini toplum karşısında rahatlıkla yazılı ve sözlü olarak sunmak |
|
1) |
Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte gelişmeleri takip etmek, anlamak ve yorumlamak. |
|
1) |
Gelişen modern teknolojiyi devamlı takip etme bilincine sahip olmak. |
|
1) |
E- ticaret ve Pazarlamaya özgü konularda kuramsal ve kavramsal konularda yeterli bilgi birikimi kazanmak |
|
1) |
Verilerin toplanması, işlenmesi, analiz edilmesi ve yorumlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak. |
|
1) |
Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme |
|
2) |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri alanındaki problemlerde kullanabilme becerisi kazanmak. |
|
2) |
Pazarlama Teorilerine hakim olmak |
|
2) |
E-Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek |
|
2) |
Pazarlama alanındaki yenilik ve değişimleri izlemeyi içselleştirmek |
|
3) |
Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak |
|
3) |
Yüz yüze ya da sosyal mecralar üzerinden Türkçe ya da Ingilizce olarak etkili iletişim kurabilme becerisi kazanmak. |
|
4) |
Mesleki etik, adalet ve toplumsal sorumluluk bilinçlerine sahip olmak. |
|
5) |
E-Ticaret sistemi geliştirmek için gerekli olan yönetim, operasyon ve teknik unsurları entegre eden yöntem ve teknikleri kullanmak. |
|
6) |
Araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak |
|