Dersin Amacı: |
Sürdürülebilirliğe Giriş dersinin amacı, İçinde bulunduğumuz iklim krizi çağında, diğer canlıların ve ekosistemlerin yaşam hakkını gözeten ekolojik bir bakış açısının geliştirilmesi bir vatandaşlık bilinci olarak görülmektedir,bu bağlamda dünyanın karşı karşıya olduğu iklim krizini sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarıyla ele almayı, sürdürülebilir bir çevre ve toplumsal yaşamın gerekleri hakkında bilinç oluşturmayı hedefler. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste, ekolojik okuryazarlık, sürdürülebilirlik, doğa ve insan ilişkisinde karşılıklı bağımlılık ilkesi, iklim krizi, küresel ısınma, karbon ayak izi, enerji ve gıda alanında sürdürülebilirlik sorunları, tüketim kültürü ve atık sorunu, çevresel adalet gibi kavram ve konular dünyanın farklı bölgelerindeki çevre meseleleri gibi konular ele alınacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Sürdürülebilirlik faaliyetlerinin tarihsel gelişimini ve kritik noktalarını dönemsel olarak sıralar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Yaşam ve değerlerimizin içine sürdürülebilirliği entegre eder.
|
2) Enerji üretimi ve tüketiminin yerel, bölgesel ve küresel etkilerini kavrar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik kavramlarını açıklar
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Ders oryantasyonu ve Sürdürülebilirliğin Tanımı |
|
|
2) |
2. Sürdürülebilirliğin Tarihi ve Temel Kavramlar |
|
|
3) |
3. Tüketim ve Tüketici |
|
|
4) |
4. Küresel zorluklar: İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ |
|
|
5) |
5. Ekosistemleri Anlamak |
|
|
6) |
6. ENERJİ VE TOPLUM |
|
|
7) |
7. Sürdürülebilirlik İLE İLGİLİ BELGESEL İZLEME SINIF TARTIŞMALARI |
|
|
8) |
8. Ara Sınav |
|
|
9) |
9. Sürdürülebilirlik ve Atık Yönetimi |
|
|
10) |
10. Sürdürülebilirlik ve Çevre Kirliliği |
|
|
11) |
11. Sürdürülebilirlik ve Gıda problemi : Yiyecek ve Tarım |
|
|
12) |
12. Sürdürülebilir Şehir ve Yaşam Alanları |
|
|
13) |
13. Sürdürülebilirlik ve Enerji Sistemleri |
|
|
14) |
14. Sürdürülebilirlik ve Sanat |
|
|
15) |
15. Final sınavına hazırlık: önemli kavramların gözden geçirilmesi |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
2 |
3 |
6 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
3 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
54 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
3 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
12 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
66 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |