Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İstanbul haritası hakkında bilgi sahibi olur. Şehrin tarihsel dönemleri boyunca nasıl genişlediğini tanır.
|
2) İstanbul’u jeopolitik önemi, nüfusu, ekonomisi bağlamında tanır.
|
3) İstanbul’un tarihsel dönemleri hakkında genel bilgi sahibi olur.
|
4) İstanbul'un Roma-Bizans dönemi mimari ve sanat etkinliklerini tanır, zamanının ötesine geçen etkilerini bilir.
|
5) Dersin verildiği haftalar boyunca İstanbul kültür sanat ortamı etkinliklerinden haberdar olur ve katılım sağlar.
|
6) Dersin verildiği haftalar boyunca İstanbul Arkeoloji Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya, Resim ve Heykel Müzesi gibi kendilerine liste olarak sunulmuş müzeleri gezer.
|
7) İstanbul’un Cumhuriyet dönemi kentsel mekanın dönüşümünü inceler, şehrin çöküntü alanına dönüşen mekanını, plansız yapılaşmadan kaynaklı sorunlarını görür, tartışır.
|
8) Şehir yaşamının insan ve toplum ilişkiselliği üzerinden çıktılarını kültür, ekoloji, sanat bağlamında görür ve tartışır.
|
9) İstanbul kentsel mekanının geleceğini problemler ve potansiyeller bağlamında tartışır, öngörü ve farkındalık geliştirir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş ve Temel Kavramlar |
|
|
2) |
İstanbul Kent Mekânı |
|
|
3) |
Boğaziçi Prestij Mekânı |
|
|
4) |
Tarihsel Arka Plan- Roma-Bizans Dönemi |
|
|
5) |
Tarihsel Arka Plan- Roma-Bizans Dönemi |
|
|
6) |
Tarihsel Arka Plan-Osmanlı Dönemi |
|
|
7) |
Tarihsel Arka Plan-Osmanlı Dönemi |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Tarihsel Arka Plan-Erken Cumhuriyet Devri |
|
|
10) |
Cumhuriyet Dönemi, Kentsel Dönüşüm ve Çevre |
|
|
11) |
Kent Estetiği/İstanbul’da Kültür Sanat/Müzeler/Kütüphaneler |
|
|
12) |
İstanbul yazını üzerine edebiyat/Efsaneleri/Tılsımları |
|
|
13) |
Saha/Gezi |
|
|
14) |
Geleceğin Kentleri Üzerine |
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik kazanır. |
|
2) |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik kazanır |
|
3) |
Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik kazanır. |
|
4) |
Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik kazanır. |
|
5) |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik kazanır. |
|
6) |
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik kazanır. |
|
7) |
Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik kazanır. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanır. |
|
9) |
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanır |
|
11) |
İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanır. |
|
12) |
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik kazanır. |
|
13) |
Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanır. |
|
14) |
Hijyen kurallarını uygulamada yetkinlik kazanır. |
|
15) |
İlkyardım uygulamada yetkinlik kazanır. |
|
16) |
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinlik kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
1 |
5 |
5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
43 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
93 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |