Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir ekonomik rejim olan kapitalizmin ne tür kültürel sonuçlara yol açtığına dair yaklaşım geliştirmeyi sağlayacak temel bilgilenme.
|
2) İçine yaşadığımız, çalıştığımız, ürettiğimiz yöneticilik ve/ya satış yapıtğımız toplumun zihninin işleyişini çözümleyecek birikimi sağlamak.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Teorik bilgilerimizi kullanacağımız projeler geliştirip topluluk önünde sunabilmek.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
|
Williams, Raymond, “Introduction,” in Culture and Society 1780-1950.
|
|
2) |
|
Adam Smith, from The Wealth of Nations (1776): Book I, Chs. 1-3 (“Of the Division of Labor,” “Of the Principle which gives Occasion to the Division of Labor,” “That the Division of Labor is limited by the Extent of the Market”).
|
|
3) |
|
Max Weber, from The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism (1905): "The Spirit of Capitalism"; "Asceticism and the Spirit of Capitalism."
|
|
4) |
State and Corporation Structure |
Richard Sennett, “Bureaucracy”, The Culture of the New Capitalism, Yale University Press New Haven & London, 15-82.
|
|
5) |
The Theory of Consumption |
Jean Baudrillard, “The Theory of Consumption,” The Consumer Society: Myths and Structures, Sage, London, England, 1998: 49-98.
|
|
6) |
Education |
Christopher Lasch, “Schooling and the New Illetracy”, The Culture of Narcissism, New York: W.W. Norton and Company, 1991; 125-153.
|
|
7) |
Private Life and Child Growing |
Christopher Lasch, “The Socialization of Reproduction and the Collapse of Authority”, The Culture of Narcissism, New York: W.W. Norton and Company, 1991; 154-186.
|
|
8) |
Art and Culture |
Hobsbawm_-Eric-J-Fractured-times-_-culture-and-society-in-the-twentieth century
|
|
9) |
The Society of Sprectacle |
Guy Debord, Donald Nicholson-Smith - The Society of the Spectacle (1995, Zone Books)
|
|
10) |
PostTruth |
Lee McIntyre, “What Is Post-Truth?” in Post Truth, MIT Press, 2018; 1-16.
Lee McIntyre, “The Decline of Traditional Media” in Post Truth, MIT Press, 2018; 63-88.
Lee McIntyre, “The Rise of Social Media and the Problem of Fake News” in Post Truth, MIT Press, 2018; 89-122.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında ileri düzeyde güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
|
1.1 Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında uygulanan ileri düzeydeki güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında ileri düzeyde uygulama ve geliştirme yapar, bilgiye ulaşır, değerlendirir ve uygular. |
|
|
2.1 Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında uygulama ve geliştirme yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
|
|
|
|
3) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında güncel problemleri çözmek üzere problemi tanımlar, veriye erişir, farklı disiplinlerdeki bilgileri kullanır, araştırmalar tasarlar, sistem ve süreç tasarlar, çözüm yöntemleri geliştirir. |
|
|
3.1 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
|
|
3.2 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
|
|
3.3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
|
3.4 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
|
|
3.5 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
|
|
|
|
4) |
Mesleğini en etkin bir şekilde icra etmek ve kendini sürekli geliştirmek için gerekli beceri ve yetkinliklere sahiptir. |
|
|
4.1 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
|
|
4.2 Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
4.3 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
4.4 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|
|
4.5 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
4.6 Beykoz Üniversitesi tarafından tanımlanan yüksek lisans düzeyindeki kurumsal yetkinliklere sahiptir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
1 |
1 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
1 |
1 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
2 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınavlar |
1 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
2 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
4 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |