DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50721METOZ-ASC0223 Pasta ve Çikolatacılık 2 Güz 1 3 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi ALEV ÇELİKBİLEK YANKAÇAR
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Pastacılığa dair temel pişirme teknikleri, mise-en place ve reçetelerin zamanlama açısından etkili kullanımı vurgulanarak temel pastacılık ürünlerinin hazırlaması ve pişirilmesinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği: Temel pastacılık, hazırlık ve temel pişirme teknikleri ile uygulama.
Uzaktan eğitim kapsamında teorik anlatım ve uygulamanın yapıldığı video çekimleri ile ders anlatımı.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Reçeteyi okur anlar ve uygular.
  2) Reçeteye göre doğru malzemeyi ve ekipmanı seçer ,ölçer, kullanır ,ön hazırlığını yapar ve doğru zamanlama ile gerektiği şekilde sunar.
  3) Kullanılan malzemenin özelliğine göre doğru pişirme tekniğini bilir ve uygular.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) KEKLER • Limonlu yaban mersinli kek • Brownie • Muzlu kek
2) TARTLAR • Tarte tatin • Limon kremalı Merengli Tartölet • Frambuaz ve Çikolatalı Tart
3) Kurabiyeler • Kavala Kurabiyesi • Biscotti • Dünya barışı kurabiyeleri-Pierre Herme
4) Krema bazlı tatlılar,Muslar • Lavantalı Creme Brule • Çikolatalı mousse
5) CHOUX PASTRY; Profiterol ve Ekler
6) Mille-Feuille/Milföy Yapımı
7) Milföylü ürünler Volovan / Vol-au-vent Napolyon pasta
8) VİZE
9) Pandispanya Sponge Cake, (Genoise) Pandispanya 2 yöntem ile
10) Fraisier a la Cake Kara orman pastası
11) Naked Cake; Yenebilir çiçek süslemeleri ile
13) Cinnamon roll Pandoro Panattone
14) Çikolata Eritme ve Temperleme tekniği
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Profesyonel Aşçılık-Wayne Gisslen-Nobel yaşam
2.Butik Pastacılık-Işıl Sözer&Berna Gürşen-Boyut yayınları
Diğer Kaynaklar:

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Çalıştığı kurumdaki konukların yiyecek ve içecek taleplerini hazırlar.
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir.
1) Mutfak sanatının gerektirdiği temel bilgilere sahiptir.
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
1) Gıda hijyeni, satın alma ve depolama ilkelerini açıklar.
2) Yiyecek-içecek işletmelerinin yönetimi ve organizasyonlar konusunda temel bilgilere sahip olur.
2) Satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçlerin farkındadır.
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
2) Mutfakta sanitasyon ve güvenlik kurallarını uygular.
2) Temel pişirme ve servis teknikleri ile ilgili ön bilgiye ve altyapıya sahip olur.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
3) Mutfak ile ilgili fiziksel ortamı planlayarak, gerekli ekipmanları, araç gereçleri ve teknolojileri kullanarak yeni sunumlar geliştirir.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Çiğ ya da ham yiyeceklerin ve içeceklerin hazırlanmadan sunum sürecine kadar geçen prosesler konusunda uzmanlaşır.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatı içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgiyi uygular.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4) Yerli ve yabancı mutfaklar hakkında önemli prensipleri öğrenir.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
5) Ülke ve dünyanın belli mutfaklarının temel prensiplerini bilir.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ