Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Reçeteyi okur anlar ve uygular.
|
2) Reçeteye göre doğru malzemeyi ve ekipmanı seçer ,ölçer, kullanır ,ön hazırlığını yapar ve doğru zamanlama ile gerektiği şekilde sunar.
|
3) Kullanılan malzemenin özelliğine göre doğru pişirme tekniğini bilir ve uygular.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
KEKLER
• Limonlu yaban mersinli kek
• Brownie
• Muzlu kek
|
|
|
2) |
TARTLAR
• Tarte tatin
• Limon kremalı Merengli Tartölet
• Frambuaz ve Çikolatalı Tart
|
|
|
3) |
Kurabiyeler
• Kavala Kurabiyesi
• Biscotti
• Dünya barışı kurabiyeleri-Pierre Herme
|
|
|
4) |
Krema bazlı tatlılar,Muslar
• Lavantalı Creme Brule
• Çikolatalı mousse
|
|
|
5) |
CHOUX PASTRY; Profiterol ve Ekler |
|
|
6) |
Mille-Feuille/Milföy Yapımı |
|
|
7) |
Milföylü ürünler
Volovan / Vol-au-vent
Napolyon pasta |
|
|
8) |
VİZE |
|
|
9) |
Pandispanya
Sponge Cake, (Genoise) Pandispanya
2 yöntem ile |
|
|
10) |
Fraisier a la Cake
Kara orman pastası |
|
|
11) |
Naked Cake; Yenebilir çiçek süslemeleri ile |
|
|
13) |
Cinnamon roll
Pandoro
Panattone |
|
|
14) |
Çikolata Eritme ve Temperleme tekniği |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çalıştığı kurumdaki konukların yiyecek ve içecek taleplerini hazırlar. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir. |
|
1) |
Mutfak sanatının gerektirdiği temel bilgilere sahiptir. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Gıda hijyeni, satın alma ve depolama ilkelerini açıklar. |
|
2) |
Yiyecek-içecek işletmelerinin yönetimi ve organizasyonlar konusunda temel bilgilere sahip olur. |
|
2) |
Satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçlerin farkındadır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Mutfakta sanitasyon ve güvenlik kurallarını uygular. |
|
2) |
Temel pişirme ve servis teknikleri ile ilgili ön bilgiye ve altyapıya sahip olur. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
3) |
Mutfak ile ilgili fiziksel ortamı planlayarak, gerekli ekipmanları, araç gereçleri ve teknolojileri kullanarak yeni sunumlar geliştirir. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Çiğ ya da ham yiyeceklerin ve içeceklerin hazırlanmadan sunum sürecine kadar geçen prosesler konusunda uzmanlaşır. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatı içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgiyi uygular. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Yerli ve yabancı mutfaklar hakkında önemli prensipleri öğrenir. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
Ülke ve dünyanın belli mutfaklarının temel prensiplerini bilir. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|