Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kavramları tüm yönleriyle tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yeni gelişen ortam ve iletişim kanallarına uygun uygun pazarlama ve reklam anlayışı oluşturur.
|
2) Kavramsal ve kuramsal bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pazarlamanın odağına tüketici ile iletişimi koyar.
|
2) İş dünyası, sektör ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kullanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin tanımlanması, tanışma, dersin işleyişi hakkında genel bilgilerin verilmesi, haftalık konuların ve öğrencilerin ders yükümlülüklerinin değerlendirilmesi. |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, Yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
2) |
Modernizmden Postmodernizme |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
3) |
Sanayii devriminden Tüketim Toplumuna |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
4) |
Postmodern pazarlamanın özellikleri: Üst gerçeklik ve Parçalanma |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
5) |
Postmodern pazarlamanın özellikleri: Üretim ve tüketimin yer değiştirmesi |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
6) |
Postmodern pazarlamanın özellikleri: Zıtlıklarnı birleşmesi ve Öznenin merkezileşmemesi |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
7) |
Postmodern toplumsal yapının pazarlamaya getirdiği yeni boyut |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
8) |
Vize Sınavı (değerlendirmeye katkısı: % 30) |
Ders sunumları ve notları
|
|
9) |
Postmodern reklam anlayışı ve örnekleri |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
10) |
Postmodern Tüketici davranışları: İçerik üreten postmodern tüketici |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
11) |
Kısa Quiz (değerlendirmeye katkısı: % 10) |
Ders sunumları ve notları
|
|
12) |
Postmodern reklam ve pazarlama incelemeleri / Ödev sunum ve Teslimleri (değerlendirmeye katkısı: % 10) |
Literatür ve internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri
|
|
13) |
Postmodern reklam ve pazarlama incelemeleri / Ödev sunum ve Teslimleri (değerlendirmeye katkısı: % 10) |
Literatür ve internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri
|
|
14) |
Postmodern reklam ve pazarlama incelemeleri / Ödev sunum ve Teslimleri (değerlendirmeye katkısı: % 10) |
Literatür ve internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişimi tüm yönleriyle kavrar. |
5 |
|
1.1 İş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanır. |
5 |
|
1.2 Kurum içi iletişim kavramlarına hakimdir. |
|
|
1.3 Yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir. |
3 |
|
1.4 Göstergebilimin iletişimsel anlamdaki önemini kavrayarak, halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yerini doğru biçimde değerlendirir. |
|
|
1.5 Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
2.1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel araştırma yaparak güncel literatürü yorumlar. |
|
|
2.2 Alanı ile ilgili yenilikçi uygulamaları takip eder |
3 |
|
2.3 Sanat ve Uygarlık Tarihi ile ilgili edindiği bilgi birikimi sayesinde yaratıcı halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları oluşturur. |
5 |
|
|
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
5 |
|
3.1 Bir halkla ilişkiler kampanyasının tüm sürecini planlar. |
|
|
3.2 Bir reklam kampanyasının tüm sürecini planlar. |
|
|
3.3 Proaktif ve reaktif önlemleri içeren kriz iletişim planı oluşturur. |
|
|
3.4 Geleneksel ve yeni medya planlamanın kuramsal ve sektörel uygulamalarını yorumlar. |
5 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
2 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
3 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
3 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|