ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Çizgi Film ve AnimasyonSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60211METOS-CFA0637 Mat Boyama 4 Güz 2 2 3 4
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ORKUN YÖNTEM
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. Öğr. Üyesi ORKUN YÖNTEM
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Ülkemizde pek fazla bilinmeyen Mat boyama tekniğinin ne olduğunu , kullanım alanlarını ve bu teknik ile kullanılan araçları Dünyada ki eğitim standartlarına uygun biçimde öğrencileri öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Proje konusuna yönelik araştırma, foto manipülasyon ve photobash tekniklerinin öğrenilmesi, overpaint boyama tekniği öğrenilmesi, perspektif ve kompozisyon, kurgulanan sahnenin analiz edilmesi ve konsepte uygun bir şekilde uygulanması, çalışmalar üzerinden tartışma ve analizleri içeren uygulama dersidir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tasarımını uygulamaya geçirirken, bilgisayar donanım ve yazılımlarından faydalanmayı öğrenir.
  2) • Mat boyama alanında teknolojik gelişimi kavrayabilir. • Öğrenci sektör bazında aldığı bir projeyi uygulayıp yönetebilecek yetkinlikte bir tasarımcı olabilir. • Fikir, tasarım ve üretim süreçleri boyunca metodolojik çalışma ve uygulama yapar. • Foto manipülasyon ve dijital illüstrasyon, photobash tekniklerini etkin kullanabilir. • Öğrenci farklı tarz ve disiplinlerdeki tasarım sorunsallarını analiz edip uygulayabilir.. • Proje üretiminde karşılaştığı problemleri ve çatışmaları analiz edebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır.
  3) Yaratıcı ve görsel düşünebilme yetisi kazanır.
  4) Bir fikri/içeriği/mesajı özgün bir biçimde görselleştirerek tasarlar.
  5) Tasarımı sayısal ortamda uygularken karşılaşılan güçlükleri çözer.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) 1. Tanışma, ders içeriği, işleniş ve değerlendirme kriterleri, Photoshop tarihçesi? Foto manipülasyon nedir? Canlandırmanın ve Matte Painting tarihi
2) 2. Mat boyama tanımı. Photobash nedir? / Görüntü boyutu ve Çözünürlük / Genel tasarım panellerinin tanıtılması (zoom tool, pentool, layer, maske vb.) / Tanınan panellerin üzerinden foto manipülasyon uygulamaları. Ders için göstereceğim teknikler için daha önceden hazırlamış olduğum stock görseller, brush paketleri
3) 3. Tasarım panellerinin tanınması ve işlevlerinin proje üzerinden anlatımı / Matte painting proje uygulaması (Tasarımcının projeye uygun fırça oluşturması ve çalışma üzerinde uygulaması) Ders için göstereceğim teknikler için önceden hazırladığım stok görseller, fırça paketleri.
4) 4. Öğrencilerle birlikte Posta Apocalyptic bir ortam uygulaması. Uygulama üzerinden Layer, artboard, Brightness & Contrast, Blending mode gibi panellerinin May boyama tekniğinde nasıl kullanıldığına dair detaylı inceme. Öğrenilen tekniklerle foto manipülasyon proje uygulaması. Ders için göstereceğim teknikler için önceden hazırladığım stok görseller, fırça paketleri.
5) Önceki hafta vermiş olduğum Post Apocalyptic ortam ödevlerinin sahneye yansıtılarak analiz edilmesi, öğrencilerin eksiklerinin gidilmesi ve projelerinin üzerinden revize edilmesi. Ders için göstereceğim teknikler için önceden hazırladığım stok görseller, fırça paketleri.
6) 6.Yapılan projenin değerlendirilmesi ve eksikleri üzerinden revize edilmesi.
7) Ara Sınav ( Canlı Proje Üzerinden)
8) Overpaint tekniğini 3 boyutlu bir aset üzerinden öğrencilerle birlikte uygulama. Tekniğin püf noktaları ve detayları üzerinde tartışma. 3 boyutlu iç mekan aseti
9) Seçilmiş bir konu üzerinden overpaint uygulaması. 2 haftalık ödev.
10) Seçilmiş bir konsept tasarımı üzerinden karakter, araç ve objelere overpaint uygulaması. 2 haftalık ödev.
11) Ödevlerin sınıfça incelenmesi ve eksiklerinin revize edilmesi.
12) Yapılan ödevler üzerinden projelerin değerlendirilmesi ve eksik taraflarının sınıfça tartışılıp revize edilmesi.
13) Verilen iki farklı kavram üzerinden bir konsept tasarım yaratımı istenmesi. Tatlı ve Korkun kavramları.
14) Final Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Digital Matte Painting Handbook / The Invisible Art: The Legends of Movie Matte Painting / d'artiste Matte Painting 2: Digital Artists Master Class / Color and Light: A Guide for the Realist Painter / How to Draw: drawing and sketching objects
Diğer Kaynaklar:

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 7 8 1 2 1 2 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Çizgi Film ve Animasyonda görsel ögeleri yaratıcı ve anlaşılabilir bir biçimde tasarlar.
2) Çizgi Film ve Animasyonda özgün olma ilkesini benimser.
3) Çizgi Film ve Animasyonda farklı disiplinleri sentezler.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Arazi Çalışması 1 % 0
Derse Özgü Staj 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 50.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 6 4 24
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 6 5 30
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 2 8
Sunum / Seminer 2 4 8
Proje 5 6 30
Ödevler 1 4 4
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 104
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 6 12
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 26
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 130
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4