Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Davranışsal finansın temellerini kavrayabilecek
|
2) Sermaye varlıkları fiyatlama modelini kavrayacak
|
3) İyimserlik hipotezini açıklayabilecek
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrencilere etkin piyasa hipotezi konularını tanıtmak; uzun vadeli finansal getiriler; finansal kararlara ilişkin psikolojik kanıtlar; rasyonellik kavramı; yanlış menkul kıymet fiyatlandırmaları; tarihi finansal balonlar; verimsiz piyasalar; finansal piyasa anormallikleri ve teorileri; yatırımcı psikolojisi; riskten kaçınma; piyasa çöküşleri; piyasa aşırı tepkisi gibi konuları aktarmaktır.
|
2) Yatırımcı risk profillerini karşılaştırabilecek
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yatırımcı psikolojisini kavrayabilecek
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Davranışsal Finansın Tanımı, Temelleri |
Ders Notları ve Kitaplar
|
|
2) |
Belirsizlik, Risk ve Finansal Kararlar |
Ders Notları ve Kitaplar Reading Materials and Books
|
|
3) |
Yatırım Yönetimi ve Finans Teorileri |
Ders Notları ve Kitaplar
|
|
4) |
Finansal Varlık Fiyatlama Modeli (SVFM), Portföy Performansının Ölçülmesi |
Ders Notları ve Kitaplar
|
|
5) |
Davranışsal Finans Yaklaşımı Dinamikleri, Davranışsal Finans Modelleri |
|
|
6) |
Beklenti Teorisi |
Ders Notları ve Kitaplar
|
|
7) |
Anomaliler, Piyasa Söylentileri ve Spekülasyonlar |
Ders Notları ve Kitaplar
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Zihinsel Muhasebe, Sürü Davranışı, Fiyat Balonları |
Ders Notları ve Kitaplar
|
|
10) |
Belirsizlik Altında Karar Verme Teknikleri |
Ders Notları ve Kitaplar
|
|
11) |
Yatırımcı Psikolojisi ve Duyarlılığı |
Ders Notları ve Kitaplar
|
|
12) |
Vak’a Çalışması: Yatırımcı Risk İştahının Ölçülmesi |
Ders Notları ve Kitaplar
|
|
13) |
Tüketici Güveni |
Ders Notları ve Kitaplar
|
|
14) |
Oyun Teorisi |
Ders Notları ve Kitaplar
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahip olabilme. |
|
2) |
İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri gibi tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibi olabilme. |
|
3) |
Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahip olabilme. |
|
4) |
Bölgesel ve küresel konulara/sorunlara, bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
5) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme. |
|
6) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme. |
|
7) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme. |
|
8) |
Problemleri analiz edebilme, çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alma, gerektiğinde liderlik yapabilme, çatışmaları ve değişimi yönetebilme yetkinliği kazanabilme. |
|
9) |
İşletme alanındaki uygulamalarda etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili dünyadaki değişen yönelimleri yorumlayabilme, yeniliği ve yenilikçi çalışma prensiplerini uygulamaya koyabilme. |
|
11) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
0.1 |
0.2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1.5 |
1.5 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
2.7 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
44.7 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |