Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler özne, bilgi ve iktidar ilişkilerine dair temel kavramları öğrenir.
|
2) Söz konusu ilişkilerin tarihsel bağlamı hakkında temel bilgiler edinirler
|
3) Bilgi ve iktidar ilişkisine dair çağdaş sorunları tanırlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler bilgi ve iktidar, bilgi ve siyaset arasındaki ilişkileri sorgulayabilir.
|
2) Edindikleri ve ürettikleri bilgilere eleştirel bir mesafeyle yaklaşabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, bu derste edindikleri bilgiler ve kazandıkları becerilerle eleştirel bir yaklaşım geliştirerek bilgi üretme yetkinliği kazanırlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş: Bilgi ve Özne |
Okuma: Freud’dan Lacan’a Psikanaliz, Saffet Murat Tura, Metis, s. 31-70.
Materyal
|
|
2) |
Bilgi ve İdeoloji |
Okuma: İdeoloji, Terry Eagleton, Ayrıntı, s. 17-56.
Materyal
|
|
3) |
Akıl ve Özne |
Okuma: Akıl Tutulması, Max Horkheimer, Metis, 55-94.
Materyal
|
|
4) |
Özne ve Yapı |
Okuma: Özne ve İktidar, Michel Foucault, Ayrıntı, s. 11-83.
Materyal
|
|
5) |
Nietzsche ve Güç/İktidar |
Okuma: Güç İstenci, Friedrich Nietzsche, Say, s. 319-400.
Materyal
|
|
6) |
Foucault ve İktidar: Deliliğin Tarihi |
Okuma: Foucault, Garry Gutting, Dost Yayınları, s. 102-117.
Materyal
|
|
7) |
Foucault ve İktidar: Hapishanenin Doğuşu |
Okuma: Foucault, Garry Gutting, Dost Yayınları, s. 117-133.
Materyal
|
|
8) |
Foucault ve İktidar: Cinselliğin Tarihi |
Okuma: Foucault, Garry Gutting, Dost Yayınları, s. 133-159.
Materyal
|
|
9) |
Beden ve Biyo-iktidar |
Okuma: Michel Foucault, Cogito, YKY, s. 39-53.
Materyal
|
|
10) |
Neoliberal Özne |
Okuma: Michel Foucault, Cogito, YKY, s. 82-96.
Materyal
|
|
11) |
Hakikat-sonrası -I- |
Okuma: Post-Truth Çağında Gerçeklı̇ğı̇n Sosyal İnşasına Sosyolojı̇k Bı̇r Bakış, Nuriye Çelik, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, s. 1540-1555.
Materyal
|
|
12) |
Hakikat-sonrası -II- |
Okuma: Gerçekliğin Yeniden İnşasında Sosyal Medya ve Hakikat Ötesi Düşüncenin Simbiyotik İlişkisi, Esma Keskinkaya, Yeni Medya, s. 1-17.
Materyal
|
|
13) |
Doğruyu Söylemek |
Okuma: Doğruyu Söylemek, Michel Foucault, Ayrıntı, s. 61-136.
Materyal
|
|
14) |
İktidar ve Direniş |
Okuma: Özne ve İktidar, Michel Foucault, Ayrıntı, s. 221-288.
Materyal
|
|
15) |
Bugünün tarihini yazmak |
Okuma: Foucault, Garry Gutting, Dost Yayınları, s. 56-85.
Materyal
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
-Özne ve İktidar, Michel Foucault, Ayrıntı Yayınları.
-Foucault, Garry Gutting, Dost Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
-Freud’dan Lacan’a Psikanaliz, Saffet Murat Tura, Metis.
-İdeoloji, Terry Eagleton, Ayrıntı.
-Akıl Tutulması, Max Horkheimer, Metis.
-Güç İstenci, Friedrich Nietzsche, Say.
-Doğruyu Söylemek, Michel Foucault, Ayrıntı.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Öğrenciler, görsel metinlerdeki biçim ve içerik unsurlarını sanat kuramları doğrultusunda analiz edebilir. |
|
1) |
Öğrenciler, soyut veya metinsel kavramları görsel ve işitsel tasarım araçları kullanarak somut hale getirebilir. |
|
1) |
Öğrenciler, görsel sanatlar, çağdaş sanat ve görsel iletişim tasarımı alanlarındaki temel kavramları tanımlayabilir. |
|
1) |
Öğrenciler, görsel sanatlar ve iletişim tasarımı alanlarında araştırma yöntemleri ve istatistiksel analiz tekniklerini kullanarak bilimsel bulgular elde edebilir. |
|
1) |
Öğrenciler, görsel sanatlar ile performans, edebiyat ve müzik gibi diğer sanat disiplinleri arasındaki etkileşimleri tanımlayabilir. |
|
1) |
Öğrenciler görsel metinleri kapsamlı bir sanat kuramı bilgisiyle okuyarak görsel temsilin biçim ve içeriğini tarihsel ve tematik bağlamda değerlendirebilir. |
|
1) |
Öğrenciler, birden çok mecrada kuramsal bilgilerini uygulamalı projelerle bütünleştirerek ifade edebilir. |
|
1) |
Öğrenciler, kuramsal bilgilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek mesleki uygulamalarda karar alma süreçlerine entegre edebilir. |
|
2) |
Öğrenciler, görsel temsil örneklerini tarihsel ve tematik bağlamlarda yorumlayarak değerlendirebilir. |
|
2) |
Öğrenciler, iletişim ve medya çalışmalarında yer alan temel kuramları ve bu kuramların sanatla olan ilişkisini açıklayabilir. |
|
2) |
Öğrenciler, metinsel kavramları yaratıcı süreçler aracılığıyla görsel veya işitsel temsillere dönüştürebilir. |
|
2) |
Öğrenciler, lisansüstü düzeyde araştırma yöntemleri bilgisiyle bağımsız araştırma projeleri tasarlayarak alanlarında katkı sağlayabilir. |
|
2) |
Öğrenciler, birden fazla görsel sanat mecrasında kuramsal bilgi ve pratik becerilerini birleştirerek profesyonel düzeyde çalışmalar üretebilir. |
|
2) |
Görsel sanatlar ve çağdaş sanat, görsel iletişim tasarımı, iletişim ve medya çalışmaları gibi alanlarda yer alan temel konu ve kuramları açıklayabilir. |
|
2) |
Öğrenciler, görsel sanatlar ve iletişim tasarımı projelerinde kuramsal bilgileri sentezleyerek etkili stratejiler oluşturabilir. |
|
2) |
Öğrenciler, görsel sanatların diğer disiplinlerle olan ilişkisini tematik ve biçimsel açıdan karşılaştırarak açıklayabilir. |
|
3) |
Görsel sanatların bir ya da birden çok mecrasında uygulamalı ve kuramsal uzmanlıklarını sergileyebilirler |
|
4) |
Öğrenciler soyut/metinsel kavramları somut ve görsel/işitsel formlara dönüştürebilir. |
|
5) |
Öğrenciler görsel sanatların diğer sanat disiplinleriyle ilişkilerini açıklayabilir. |
|
6) |
Kazanılan kapsamlı kuramsal bilgiyi görsel sanatlar ve iletişim tasarımı alanındaki mesleki uygulamalara entegre edebilir. |
|
7) |
Lisansüstü düzeyde araştırma yöntemleri ve istatistik bilgisi ile görsel sanatlar ve iletişim tasarımı alanlarında bilimsel temele dayalı araştırmalar yürütebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
0 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
0 |
0 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
0 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |