Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler özne, bilgi ve iktidar ilişkilerine dair temel kavramları öğrenir.
2.1) Söz konusu ilişkilerin tarihsel bağlamı hakkında temel bilgiler edinirler.
2.2) Bilgi ve iktidar ilişkisine dair çağdaş sorunları tanırlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler bilgi ve iktidar, bilgi ve siyaset arasındaki ilişkileri sorgulayabilir.
2.1) Edindikleri ve ürettikleri bilgilere eleştirel bir mesafeyle yaklaşabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, bu derste edindikleri bilgiler ve kazandıkları becerilerle eleştirel bir yaklaşım geliştirerek bilgi üretme yetkinliği kazanırlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Bilgi |
Okuma: Knowledge, Marian Adolf and Nico Stehr, Routledge, p. 47-69.
Materyal
|
|
2) |
Bilinç ve Özne |
Okuma: On Freud’s ‘The Unconscious’, Salman Akhtar and Mary Kay O’Neil, International Psychoanalytical Association, p. 1-19.
Materyal
|
|
3) |
Bilgi ve İdeoloji |
Okuma: Ideology, Terry Eagleton, Routledge, p. 1-20.
Materyal
|
|
4) |
Akıl |
Okuma: Eclipse of Reason, Max Horkheimer, Continuum, 55-94.
Materyal
|
|
5) |
Özne ve Yapı |
Okuma: Power, Michel Foucault, Penguin Random House, p. 326-349.
Materyal
|
|
6) |
Nietzsche ve İktidar/Bilgi |
Okuma: The Will to Power, Friedrich Nietzsche, Say, p. 261-332.
Materyal
|
|
7) |
Foucault ve İktidar: Deliliğin Tarihi |
Okuma: The Cambridge Foucault Lexicon, Ed. Leonard Lawlor, John Nale, Cambridge University Press, p. 273-281.
Materyal
|
|
8) |
Foucault ve İktidar: Hapishanenin Doğuşu |
Okuma: The Cambridge Foucault Lexicon, Ed. Leonard Lawlor, John Nale, Cambridge University Press, p. 392-399.
Materyal
|
|
9) |
Foucault ve İktidar: Cinselliğin Tarihi |
Okuma: The Cambridge Foucault Lexicon, Ed. Leonard Lawlor, John Nale, Cambridge University Press, p. 449-456.
Materyal
|
|
10) |
Beden ve Biyo-iktidar |
Okuma: The Cambridge Foucault Lexicon, Ed. Leonard Lawlor, John Nale, Cambridge University Press, p. 31-51.
Materyal
|
|
11) |
Neoliberal Özne |
Okuma: Michel Foucault: A Research Companion, Sven Raffnsoe, Marius Gudmand-Hoyer, Morten S. Thaning, Palgrave Macmillan, p, 280-333.
Materyal
|
|
12) |
Hakikat-sonrası -I- |
Okuma: Post-Truth, Scepticism and Power, Stuart Sim, Palgrave Macmillan, p. 11-41.
Materyal
|
|
13) |
Hakikat-sonrası -II- |
Okuma: Post-Truth, Scepticism and Power, Stuart Sim, Palgrave Macmillan, p. 125-137.
Materyal
|
|
14) |
Doğruyu Söylemek |
Okuma: Power, Michel Foucault, Penguin Random House, p. 111-134.
Materyal
|
|
15) |
İktidar ve Direniş |
Okuma: Power, Michel Foucault, Penguin Random House, p. 443-459.
Materyal
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
-Power: Essential Works 1954-84, Michel Foucault, Penguin Random House, 2000.
-Power/Knowledge, Michel Foucault, Vintage Books, 1980.
|
Diğer Kaynaklar: |
-Michel Foucault: A Research Companion, Sven Raffnsoe, Marius Gudmand-Hoyer, Morten S. Thaning, Palgrave Macmillan.
-The Cambridge Foucault Lexicon, Ed. Leonard Lawlor, John Nale, Cambridge University Press.
-Ideology, Terry Eagleton, Routledge.
-Knowledge, Marian Adolf and Nico Stehr, Routledge.
-On Freud’s ‘The Unconscious’, Salman Akhtar and Mary Kay O’Neil, International Psychoanalytical Association.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında ileri düzeyde güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
|
1.1 Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında uygulanan ileri düzeydeki güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında ileri düzeyde uygulama ve geliştirme yapar, bilgiye ulaşır, değerlendirir ve uygular. |
|
|
2.1 Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında uygulama ve geliştirme yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
|
|
|
|
3) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında güncel problemleri çözmek üzere problemi tanımlar, veriye erişir, farklı disiplinlerdeki bilgileri kullanır, araştırmalar tasarlar, sistem ve süreç tasarlar, çözüm yöntemleri geliştirir. |
|
|
3.1 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
|
|
3.2 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
|
|
3.3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
|
3.4 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
|
|
3.5 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
|
|
|
|
4) |
Mesleğini en etkin bir şekilde icra etmek ve kendini sürekli geliştirmek için gerekli beceri ve yetkinliklere sahiptir. |
|
|
4.1 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
|
|
4.2 Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
4.3 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
4.4 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|
|
4.5 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
4.6 Beykoz Üniversitesi tarafından tanımlanan yüksek lisans düzeyindeki kurumsal yetkinliklere sahiptir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
0 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
0 |
0 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
0 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |