Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Öğrenme Kültürünün Oluşturulması ve Yaşam Boyu Öğrenmeyi Alışkanlık Haline Getirmek |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
2) |
STK ve Toplum Kuruluşlarının Yürütmekte Olduğu Faaliyetler ve Toplumsal Bilinç |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review'S 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
3) |
Yaşam Boyu Öğrenme Perspektifinde Ekoloji, Deprem, Jeofizik ve Siyaset |
Kaynakça:
E-öğrenme platformlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri Ve Webinar
|
|
4) |
Afet bilinci ve toplumsal hazırlık |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, webinar
|
|
5) |
CEO Bilişiminde Dijital Dönüşüm Stratejisi, Girişimcilik ve Liderlik |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Webinar
|
|
6) |
İnsan Kaynakları görüşmesi öncesi hazırlıklar, görüşme sürecinin yönetimi ve dikkat edilmesi gereken hususlar, kısa ve uzun Kariyer hedefleri, SWOT analizi ve CV hazırlama |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Webinar
|
|
7) |
CV Geliştirme Yöntemleri, Etkili Öz-geçmiş Hazırlama ,Sosyal Platformları Doğru Kullanma, Kariyer Geliştirme Uygulamaları ve Araştırma. |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review'S 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Paleotik Çağdan Dijital Çağa Kadar Eğitim ve Öğrenme |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review'S 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
9) |
Pisa sonuçlarına ve OECD Sonuçlarına Göre Türkiye’de Eğitim |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri.
|
|
10) |
Hiyerarşi Tanımı, Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi: Yaşam ve Motivasyon |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
11) |
Ivan Pavlov ve Z Kuşağı İçin Yeni Paradigmalar |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
12) |
Sentez Yaratıcılık Mitleri - Korku ve Kaygı ile Öğrenme |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
13) |
Kendini Yönetmek |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişimi tüm yönleriyle kavrar. |
|
|
1.1 İş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
|
1.2 Kurum içi iletişim kavramlarına hakimdir. |
|
|
1.3 Yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir. |
|
|
1.4 Göstergebilimin iletişimsel anlamdaki önemini kavrayarak, halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yerini doğru biçimde değerlendirir. |
|
|
1.5 Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
2.1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel araştırma yaparak güncel literatürü yorumlar. |
|
|
2.2 Alanı ile ilgili yenilikçi uygulamaları takip eder |
|
|
2.3 Sanat ve Uygarlık Tarihi ile ilgili edindiği bilgi birikimi sayesinde yaratıcı halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları oluşturur. |
|
|
|
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
|
|
3.1 Bir halkla ilişkiler kampanyasının tüm sürecini planlar. |
|
|
3.2 Bir reklam kampanyasının tüm sürecini planlar. |
|
|
3.3 Proaktif ve reaktif önlemleri içeren kriz iletişim planı oluşturur. |
|
|
3.4 Geleneksel ve yeni medya planlamanın kuramsal ve sektörel uygulamalarını yorumlar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|