Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Öğrenme Kültürünün Oluşturulması ve Yaşam Boyu Öğrenmeyi Alışkanlık Haline Getirmek |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
2) |
STK ve Toplum Kuruluşlarının Yürütmekte Olduğu Faaliyetler ve Toplumsal Bilinç |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review'S 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
3) |
Yaşam Boyu Öğrenme Perspektifinde Ekoloji, Deprem, Jeofizik ve Siyaset |
Kaynakça:
E-öğrenme platformlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri Ve Webinar
|
|
4) |
Afet bilinci ve toplumsal hazırlık |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, webinar
|
|
5) |
CEO Bilişiminde Dijital Dönüşüm Stratejisi, Girişimcilik ve Liderlik |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Webinar
|
|
6) |
İnsan Kaynakları görüşmesi öncesi hazırlıklar, görüşme sürecinin yönetimi ve dikkat edilmesi gereken hususlar, kısa ve uzun Kariyer hedefleri, SWOT analizi ve CV hazırlama |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Webinar
|
|
7) |
CV Geliştirme Yöntemleri, Etkili Öz-geçmiş Hazırlama ,Sosyal Platformları Doğru Kullanma, Kariyer Geliştirme Uygulamaları ve Araştırma. |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review'S 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Paleotik Çağdan Dijital Çağa Kadar Eğitim ve Öğrenme |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review'S 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
9) |
Pisa sonuçlarına ve OECD Sonuçlarına Göre Türkiye’de Eğitim |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri.
|
|
10) |
Hiyerarşi Tanımı, Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi: Yaşam ve Motivasyon |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
11) |
Ivan Pavlov ve Z Kuşağı İçin Yeni Paradigmalar |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
12) |
Sentez Yaratıcılık Mitleri - Korku ve Kaygı ile Öğrenme |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
13) |
Kendini Yönetmek |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yazılım mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
|
1.1 Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yazılım mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
|
|
|
2) |
Yazılım mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
|
2.1 Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|
|
2.2 Bilgisayar ve yazılım tabanlı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler dahil gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
|
2.3 Bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
2.4 Bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği problemlerinin ve araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
3) |
Sürekli gelişen yazılım mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
|
3.1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır. |
|
|
3.2 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
|
3.3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki ve kendi alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
|
3.4 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır, Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
|
3.5 Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|
|
3.6 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
3.7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
3.8 Bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
|
3.9 Kalite bilincine sahiptir. |
|
|
3.10 Bilgisayar ve yazılım mühendisliğinin önemli uygulama alanlarından en az birinde çalışabilme kapasitesine sahiptir. |
|
4) |
Öğrenimi sırasında kendi alanında en az bir yarıyıl boyunca iş yaşamının içinde bulunarak öğrendiği bilgileri uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|