Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Yapay Zeka Nedir? Tarihsel Gelişimi ve Felsefesi |
|
|
2) |
Yapay Zeka ile Değişim Süreci (Meslek değişimi, toplumsal değişiklikler) |
|
|
3) |
Yapay Zeka Uygulama Alanları (Doğal Dil işleme, bilgisayar görüşü, karar verme, problem çözme, ses tanıma …) |
|
|
4) |
Yapay Zeka Nasıl Öğrenir? |
|
|
5) |
Büyük Veri (Veri Madenciliği, Metin Madenciliği, Öğrenme Analitiği…) |
|
|
6) |
Yapay Zeka Uygulamalarında Kullanılan Programlar ve Uygulama |
|
|
7) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri I (Mimarlık) |
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri II (Sağlık)
|
|
|
10) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri III (Siber Güvenlik)
|
|
|
11) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri IV (Sanat)
|
|
|
12) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri V (Eğitim)
|
|
|
13) |
Yapay Zeka ve Etik
|
|
|
14) |
Yakın Gelecekte Yapay Zeka
|
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mekan Tasarımı hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Tasarımlarını sunum tekniklerini etkin bir şekilde kullanarak anlatır. |
|
|
1.2 Temel tasarım kavramlarını yorumlar. |
|
|
1.3 Malzeme bilgisi ve maliyet analizi konularında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Tüm dünyada gelişmekte ve değişmekte olan mekan tasarımı yaklaşımlarını takip ederek farklı tasarım bakış açılarını değerlendirir. |
|
|
2.1 Mobilya tasarımı ve konstrüksiyon sistemleri konularındaki teorik bilgilerini uygular. |
|
|
2.2 Aydınlatma tekniklerinin iç mekan tasarımındaki önemini açıklar. |
|
3) |
Teknik çizim kavramlarını kullanarak teknolojik ortamda teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 Teknik çizim kuralları ile tasarımlarını anlatır. |
|
|
3.2 İç mekan tasarımlarını bilgisayarlı ortamda geliştirerek tasarım sürecini etkin şekilde yönetir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
5.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|