Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yazılım güvenilirliği kavramlarını ve prensiplerini anlamak.
|
2) Yazılım güvenilirliği ile ilgili önemli terimleri ve tanımları bilmek.
|
3) Yazılım güvenilirliği sorunlarını tanımlama ve sınıflandırma yeteneği.
|
4) Yazılım güvenilirliği iyileştirme teknikleri hakkında temel bilgi sahibi olmak.
|
5) Yazılım güvenilirliği ile ilgili güncel araştırma ve gelişmeleri takip etmek.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yazılım güvenilirliği sorunlarını analiz etme ve teşhis etme becerisi.
|
2) Yazılım güvenilirliği testleri ve doğrulama tekniklerini uygulama yeteneği.
|
3) Yazılım hatalarını ve zayıf noktaları tespit etme ve düzeltme becerisi.
|
4) Yazılım güvenilirliği için risk analizi yapabilme yeteneği.
|
5) Yazılım güvenilirliği açısından kritik sistemlerin tasarımını ve geliştirmesini yapabilme yetisi.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yazılım güvenilirliği sorunlarını araştırma ve çözme konusunda kendi başına çalışabilme yetisi.
|
2) Yazılım güvenilirliği konusundaki bilgi ve becerilerini sürekli olarak güncelleme ve geliştirme yetisi.
|
3) Yazılım güvenilirliği konusunda alanın gereksinimlerini anlama ve uygulama yetisi.
|
4) Yazılım güvenilirliği konusundaki fikirleri ve çözümleri açık ve etkili bir şekilde iletebilme yetisi.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Güvenilirliğe Giriş |
|
|
2) |
Sistem ve Yazılım Güvenilirliği |
|
|
3) |
Bilgisayar Yazılım Sistemlerinin Kalite Metriklerine Giriş |
|
|
4) |
Yazılım Güvenilirlik Teorisi |
|
|
5) |
Donanım ve Yazılım Güvenilirliği İlişkisi |
|
|
6) |
Yazılım Güvenilirliği Mühendislik Süreci |
|
|
7) |
Yazılım Güvenilirlik Modelleri |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Yazılım Güvenilirlik Modelleri
|
|
|
10) |
Tahmin Analizi
|
|
|
11) |
Güvenilirlik ve Test
|
|
|
12) |
Yazılım Güvenilirlik Araçları
|
|
|
13) |
Konuyla İlgili Son Araştırmalar
|
|
|
14) |
Dönem İncelemesi |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında ileri düzeyde güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
|
1.1 Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında uygulanan ileri düzeydeki güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında ileri düzeyde uygulama ve geliştirme yapar, bilgiye ulaşır, değerlendirir ve uygular. |
|
|
2.1 Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında uygulama ve geliştirme yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
|
|
|
|
3) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında güncel problemleri çözmek üzere problemi tanımlar, veriye erişir, farklı disiplinlerdeki bilgileri kullanır, araştırmalar tasarlar, sistem ve süreç tasarlar, çözüm yöntemleri geliştirir. |
|
|
3.1 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
|
|
3.2 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
|
|
3.3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
|
3.4 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
|
|
3.5 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
|
|
|
|
4) |
Mesleğini en etkin bir şekilde icra etmek ve kendini sürekli geliştirmek için gerekli beceri ve yetkinliklere sahiptir. |
|
|
4.1 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
|
|
4.2 Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
4.3 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
4.4 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|
|
4.5 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
4.6 Beykoz Üniversitesi tarafından tanımlanan yüksek lisans düzeyindeki kurumsal yetkinliklere sahiptir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
10 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
104 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
154 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |