ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)SERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60223MEEOZ-POL0385 Contemporary Social and Political Thought 3 Güz 3 0 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUBA DEMİRCİ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. Öğr. Üyesi TUBA DEMİRCİ
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Çağdaş sosyal ve siyasal düzen , hem inanılmaz vaatlerle hem de kalıcı insan sefaletiyle karakterize edilen karmaşık bir dünyadır. Sosyal ve siyasal k düşünce, en temel kavramlarımızı ve tanımlarımızı incelediğimiz, mevcut hükümet sistemleri hakkında normatif yargılarda bulunduğumuz ve idealize ettiğimiz politik ve sosyal organizasyon sistemine ilişkin bir vizyonu ifade ederek tartıştığımız entelektüel araştırma alanlarıdır.

Bu nedenle bu ders, çağdaş sosyal ve siyasal düşüncedeki bazı temel temalara ve perspektiflere genel bir giriş sunmaktadır. Öğrenciler çeşitli yazarlara, konulara ve düşünce tarzlarıyla tanıştırılacak, bu amaçla okumalar normatif, eleştirel, analitik ve kıtasal teorik geleneklere yoğunlaşacaktır. Siyaset teorisinin günün öne çıkan sosyal ve politik sorunlarıyla ilgisinin yanı sıra çağdaş teorideki yöntem, konu, üslup ve eleştiri soruları da tartışılacaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı öğrencileri çağdaş sosyal ve siyasal teorideki önemli temalarla ve bunların içinde yaşadığımız dünyayla olan bağlantılarıyla tanıştırmaktır. Bunu zamanımızın en etkili toplum -siyaset kuramcılarına odaklanarak gerçekleştireceğiz.

Derse Özgü Kurallar

Derse devam zorunludur, ders öncesinde o haftanın okumaları gerçekleştirilmelidir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çağdaş sosyal ve siyasal teorinin farklı alanlarına aşina olur ve güncel tartışmalardaki karşıt tarafları hakkında bilgi sahibi olur
    2.1) Yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren gelişen modernite eleştirilerini tanır
    2.2) Postmodernizm ve postyapısalcılığın ortaya çıkışını moderniteyle sürekliliği içinde kavrar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1)
    2.1) Toplumsal olguları evrensellik ve özgüllük ilişkisi içinde değerlendirir
    2.2) modernitenin farklı deneyimlerini ayırt eder
  2) Dil, söylem ve iktidar arasındaki ilişkiyi yorumlar

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Freire, P. (2007). Chapter 2. In Pedagogy of the oppressed (pp.71-86). (M. B. Ramos, Trans.). New York, NY: Continuum.

Giroux, H. (2010). Bare Pedagogy and the Scourge of Neoliberalism: Rethinking
Higher Education as a Democratic Public Sphere. The Educational Forum, 74, 184-196.

Karl Marx, & Friedrich Engels The Communist Manifesto, Pluto Books,c2008.
Wright, Erik Olin. 1976. “Class Boundaries in Advanced Capitalist Societies.” New Left Review, 98: 3-41.

David McLellan, Marxism After Marx: An Introduction, c1979.
Tom Bottomore, The Frankfurt School and its Critics, 2003.

David Harrison, The Sociology of Modernization and Development, Routledge: London, 1988.

Dana Villa, Hannah Arendt; A Very Short Introduction, Oxford University Press, 2023.

Longhofer, Wesley, and Winchester, Daniel. Social Theory Re-wired: New Connections to Classical and Contemporary Perspectives, c2016.

Laura Chrisman. & Patrick Williams (Eds).. Colonial Discourse and Post-Colonial Theory: A Reader. Harvester Wheatsheaf Press. 1993 / Columbia University Press. 1994.

Jürgen Habermas, “Three Normative Models of Democracy,” Constellations, 1994, 1(1).

Habermas, Jurgen. 1995. "Reconciliation through the Public Use of Reason: Remarks on John Rawls's Political Liberalism." The Journal of Philosophy 92 (3): 109-31.

Harvey, D. (1990), The condition of postmodernity : an enquiry into the origins of cultural change, Oxford, Cambridge: Blackwell

Ritzer, George, and Douglas Goodman. 2001. “Postmodern Social Theory.” Pp. 151-169 in Handbook of Sociological Theory. Springer, Boston, MA.

Seidman, Steven. 1994. “Knowledge and Power: The French Poststructualists.” Pp. 215-252 in Contested Knowledge. Malden, MA: Blackwell Publishing.

Ritzer, George. 2008. “The Ideas of Michel Foucault.” Pp. 480-490 in Modern Sociological Theory, Seventh Edition.

Rainbow, Paul. 1984. “Introduction.” Pp. 3-29 In The Foucault Reader
Foucault, Michel. “The Birth of Asylum.” Pp. 141-168 in Rainbow, Paul (ed.) The Foucault Reader.

Foucault, Michel. “Discipline and Punish.” and “History of Sexuality.” In Longhofer, Wesley, and Winchester, Daniel. Social Theory Re-wired: New Connections to Classical and Contemporary Perspectives

Theorizing the “Second Sex”—Simone De Beauvoir; De Beauvoir, Simone 1989 [1953]. The Second Sex. New York: Vintage. (pgs. xix-xxxvi, 679-732).

Harding, Sandra. 2004. “Introduction: Standpoint theory as a Site of Political, Philosophic, and Scientific Debate.” Pp. 1-16 in The Feminist Standpoint Theory Reader. Routledge

Stein, Arlene, and Ken Plummer. 1994. “"I Can't Even Think Straight:" "Queer" Theory and the Missing Sexual Revolution in Sociology.” Sociological Theory 12(2): 178-187.

Judith Butler, “Subjects of Sex/Gender/Desire,” in Feminism and Politics, ed. Anne Phillips, (New York: Oxford University Press, 2009).

-Iris Marion Young, “Five Faces of Oppression,” in Justice and the Politics of Difference,(Princeton, NJ: Princeton University Press, 2011)

Charles Taylor, “The Politics of Recognition,” in Multiculturalism: Examining the Politicsof Recognition, ed. Amy Gutmann, (Princeton: Princeton University Press, 1994), 25-73.

Axel Honneth, “Recognition as Ideology” in Recognition and Power: Axel Honneth and the Tradition of Critical Social Theory, ed. Bert van Den Brink and David Owen, (Published Online: Cambridge University Press, 2009).




Diğer Kaynaklar:

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 1 2 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır,
2) Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır,
3) Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar,
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ