Dersin Amacı: |
Öğrencilerin temel sosyal psikoloji yaklaşımları ve kuramları, sosyal biliş, sosyal algı, tutum değişimi, sosyal etki, olumlu sosyal davranış ve saldırganlık gibi sosyal psikolojinin araştırma alanları ile ilgili bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. Psikolojik olguları, toplumsal süreçleri ve kültürel özellikleri dikkate alarak değerlendirme becerisi edinmelerinin desteklenmesi hedeflenmektedir. Bu bağlamda, bireyin grup ve toplum içindeki tutum ve davranışları, sosyal kimlik, gruba aidiyet, gruplar arası ilişkiler ve kültürler arası etkileşimler kapsamlı bir şekilde incelenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Sosyal psikoloji tarihi ile ilgili bilgilendirme yapılarak, sosyal psikolojinin temel yaklaşımları ve kuramları, araştırma alanları ve yöntemleri tanıtılacaktır. Sosyal biliş, sosyal algı, benlik ve kimlik, tutumlar ve tutum değişimi, kişilerarası çekim ve bilişsel çelişki ile ilgili bilgi verilecektir. Uyma ve itaat, önyargı, olumlu sosyal davranış ve saldırganlık kavramlarına ilişkin bilgilendirme yapılacaktır. Grubun, toplumsal süreçlerin ve kültürün bireyin tutum ve davranışları üzerindeki etkileri, gruplar arası ve kültürler arası ilişkiler ele alınacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal psikoloji, alt alanlarında yer alan özelleşmiş konu ve kuramları açıklayabilir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mesleki yetkinliklerinin ve sınırlılıklarının bilincindedir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İnsan davranışının temelleri ve koşullara bağlı değişimi üzerine düşünebilme |
|
2) |
Lisansüstü düzeyde araştırma yöntemleri ve istatistik bilgisi ile psikolojinin alt alanlarında bilimsel temele dayalı araştırma yürütebilme |
|
3) |
Farklı yöntemlerle yapılmış araştırmaları analiz edip yorumlayabilme |
|
4) |
Alt alanlardaki kazanımlar doğrultusunda mesleki hayatında iletişim kurma, problem çözme, duruma ve kişiye uygun ihtiyaçları tespit edebilme, uyum sağlama üzerine uygun yaklaşımı belirleyebilme |
|
6) |
Davranış, biliş ve duygu süreçlerini esas alarak içinde bulunulan sosyal bağlamda grup dinamiklerini öngörebilme |
|
7) |
Kazanılan geniş kapsamlı teorik bilgileri mesleki uygulama alanlarına entegre edebilme |
|
8) |
Sosyal psikoloji, gelişim psikolojisi, bilişsel psikoloji, sanat psikolojisi alt alanlarında yer alan özelleşmiş konu ve kuramları açıklayabilme |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
2 |
7 |
14 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
15 |
2 |
30 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
15 |
15 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
101 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
45 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
146 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |