Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sürdürülebilirlik kavramları ve tarihsel perspektif, Ekosistem hizmetleri ve doğal sermaye hakkında bilgi sahibi olur.
|
2) Birleşmiş Milletler'in 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SDG)'ni öğrenir.
|
3) Sürdürülebilir kalkınma ve küresel sorunlar ile ilgili fikir sahibi olur.
|
4) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Sosyal Sürdürülebilirlik kavramını öğrenir.
|
5) Sosyal adalet, eşitsizlik ve toplumsal cinsiyet, Sağlık, eğitim ve refah, Toplumsal sorumluluk ve etik konularına kavramsal bir çerçevede yaklaşabilir ve işletme için gerekliliğini ifade edebilir.
|
6) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Ekonomik Sürdürülebilirlik kavramını ve ilgili terimleri öğrenir.
|
7) Sürdürülebilir iş modelleri, Döngüsel ekonomi ve yeşil finans, Sosyal girişimcilik ve iş dünyasında sürdürülebilirlik konuları üzerinde bilgi sahibi olur.
|
8) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Çevresel Sürdürülebilirlik kavramını öğrenir.
|
9) İklim değişikliği ve etkileri ve iklim krizi hakkında bilgi sahibi olur.
|
10) Su yönetimi ve koruma, Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
11) Sürdürülebilirlik Politikaları ve Stratejileri ile ilgili çalışmalar inceler ve yorumlayabilir hale gelir.
|
12) Ulusal ve uluslararası sürdürülebilirlik politikaları ve Kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri ilişkili kavramları ve aralarındaki korelasyonu anlayabilir hale gelir.
|
13) Sürdürülebilirlik raporlaması ve sertifikasyon uygulamalarının hem Dünya hem de Türkiye'deki örnekleri ile bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
|
|
|
1) |
• Giriş, dersin amacı ve hedefleri
• Sürdürülebilirlik kavramları ve tarihsel perspektif
|
|
|
2) |
• Ekosistem hizmetleri ve doğal sermaye
• Birleşmiş Milletler'in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SDG) |
|
|
3) |
• Her bir SDG'nin incelenmesi
• Sürdürülebilir kalkınma ve küresel sorunlar
|
|
|
4) |
Sosyal Sürdürülebilirlik
• Sosyal adalet, eşitsizlik ve toplumsal cinsiyet |
|
|
5) |
Sosyal Sürdürülebilirlik
• Sağlık, eğitim ve refah
• Toplumsal sorumluluk ve etik |
|
|
6) |
Ekonomik Sürdürülebilirlik
• Sürdürülebilir iş modelleri
• Döngüsel ekonomi ve yeşil finans
|
|
|
7) |
Ekonomik Sürdürülebilirlik
• Sosyal girişimcilik ve iş dünyasında sürdürülebilirlik |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Çevresel Sürdürülebilirlik
• İklim krizi
• Su yönetimi ve koruma
• Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynakları
|
|
|
10) |
Çevresel sürdürülebilirlik
• İklim değişikliği ve etkileri |
|
|
11) |
Sürdürülebilirlik Politikaları ve Stratejileri |
|
|
12) |
• Ulusal ve uluslararası sürdürülebilirlik politikaları
• Kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri
|
|
|
13) |
Ülkemizde ve Dünyada Sürdürülebilirlik Endeksleri
Küresel Raporlama Girişimi Rehberi,
Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi,
Birleşmiş Milletler Sorumlu Yatırım İlkeleri,
OECD Çokuluslu İşletmeler Rehberi,
ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Rehberi,
AA1000APS Hesap Verebilirlik Standardı,
AA1000AS Güvence Standardıdır.
|
|
|
14) |
Genel tekrar ve değerlendirme |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Denizcilik alanı faaliyetlerine ilişkin temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Denizcilik işletmelerinin temel özelliklerini tanımlar, pratikte benzerlik ve farklılıkları değerlendirir. |
|
|
1.2 Liman ve marinalardaki planlama süreçleri ile iş döngülerini ayırır, alana özgü gereklilikleri açıklar. |
|
|
1.3 Denizcilikle ilgili teknik konuları ve terminolojiyi temel düzeyde izah eder. |
|
|
1.4 Gemi yönetimi, acentecilik hizmetleri ve tedarik süreçlerini ilişkilendirir ve bu süreçlerdeki olası problemleri öngörür. |
|
|
1.5 Denizcilik sektörünün gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
|
1.6 Denizcilik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Denizcilik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileştirme prosedürlerini açıklar. |
|
|
1.8 Lojistik ve tedarik zinciri süreçleri ile deniz taşımacılığını ilişkilendirir. |
|
2) |
Denizcilik İşletmelerinin yapısını ve temel işleyişini değerlendirir |
|
|
2.1 Limanlarda kullanılan teknik ekipmanlar ile operasyon sahalarının genel işleyişi ve yük elleçleme prosedürlerini açıklar. |
|
|
2.2 Gemi ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçların nasıl tedarik edileceği ile ilgili yöntemleri açıklar. |
|
|
2.3 Taşınması özellik arz eden yüklerin taşınmasıyla ilgili uygulamaları açık şekilde belirtir. |
|
|
2.4 Gemi, liman, yük ve taşımacılık ile ilgili belgeleri tasnif eder, kiralama ve kiralama sonrası süreçlerini raporlandırır. |
|
|
2.5 Yolcu taşımacılığı sistemleri ve deniz turizminin dallarını özetler. |
|
|
2.6 Deniz Sigorta çeşitlerini sınıflandırır ve yük ile geminin çeşidine göre uygulanacak sigorta çeşidini ayırt eder. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası deniz taşımacılığının gerektirdiği hukuk, ticaret ve işletme temel bilgilerini açıklar |
|
|
3.1 Temel hukuk kavramları ile deniz hukuku alanındaki temel kaideleri hatırlar. |
|
|
3.2 Dünya ekonomisindeki ve taşımacılık sektöründeki ekonomik gelişmeleri takip ederek denizcilik sektörü ile ilişkilendirir. |
|
|
3.3 Temel işletme süreçlerini ve pazarlama ilkelerini anlatır. |
|
|
3.4 Taşınacak yükün çeşidine göre dış ticarette uygulanacak gümrük işlemlerini belirtir. |
|
|
3.5 Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında kullanılan temel sayısal yöntemleri, ekonomik verileri ve bunları muhasebeleştirme yöntemlerini belirtir. |
|
|
3.6 İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili temel süreçler ve mevzuatı hatırlar, denizcilikte insan kaynakları süreçlerini organize eder. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|