DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70414MEEOS-ENT0280 Consumer Behavior 2 Güz 3 0 3 7
Dersin Türü: Elective Course V
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CİHAN TINAZTEPE ÇAĞLAR
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin ana amacı, tüketici ve tüketici davranışlarına ilişkin içgörü ve teorik altyapı sağlamaktır. Tüketici bir işletmenin özüdür ve geniş anlamda “tüketici memnuniyeti” varlık sebebidir.
Dersin İçeriği: Tüketici davranışını anlamak, günümüz ekonomisinde kurumsal başarı için kritik öneme sahiptir ve etkili pazarlama stratejisinin ön koşuludur. Kursta sunulan kavramlar her türlü işletmeye (büyük, küçük, kamu veya özel) uygulanabilir. Bu kurs, müşterilerin satış rakamlarından daha fazlası olduğu ve pazarlama çalışmalarınızdan en iyi şekilde yararlanmak için müşteri davranışını anlamaya yönelik bütünsel bir yaklaşımın gerekli olduğu önermesi üzerine kurulmuştur. Ders, tüketicilerin tercihlerini ve alışkanlıklarını oluşturan mekanizmaların, başkalarından nasıl etkilendiklerinin ve karar vermelerinin arkasındaki nedenlerin anlaşılmasını amaçlamaktadır.

Derse Özgü Kurallar

%70 katılım koşulunu sağlamak ve sınıfta dönem sonu projelerinin sunumlarına katılmak

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tüketici tercihleri ​​ve kararlarının ardındaki motivasyonları ve süreçleri açıklayın
  2) Tüketici tercihlerini analiz etmek ve ölçmek ve çeşitli pazarlama eylemlerine yönelik tüketici tepkilerini tahmin etmek için pratik araçların kullanılması
  3) Gerçek dünyadaki tüketici davranışı sorunlarını değerlendirmek
  4) Tüketicilere yönelik pazar tekliflerini ve kampanyalarını eleştirel ve etik olarak yorumlamak
  5) Edinilen bilgiyi kişinin kendi davranışını ve daha geniş alanlardaki başkalarının davranışlarını anlamak için uygulamak
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Derse giriş Ders izlencesi
2) Satın Alma, Sahip Olma ve Olma: Tüketici Davranışına Giriş Ders kitabı
3) •Algılama ve Anlamlandırma Ders kitabı
4) Öğrenmek, Hatırlamak ve Bilmek Ders kitabı + vaka analizleri
5) Motivasyon kitap + makale
6) Tutumlar ve Bunların Nasıl Değiştirileceği Testi Ders kitabı
7) Karar verme Ders kitabı
8) Ara sınav
9) Satın Alma, Kullanma ve Atma Ders kitabı + vaka analizleri
10) Sosyal ve Kültürel Kimlik Ders kitabı
11) Sosyal Sınıf ve Statü Kitap + makale
11) Sosyal Sınıf ve Statü Kitap + makale
12) • Bireysel proje sunumları
13) Bireysel proje sunumları
14) Bireysel proje sunumları
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Solomon, Michael R.. (2024). Consumer Behavior : buying, having, and being (Ed. 14th). Boston: Pearson.
Diğer Kaynaklar: Kitap ve çeşitli vakalar ile pazarlama makaleleri

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Bir girişimin kurulması ve hayatını sürdürmesi için gerekli fonksiyonları ve inovasyon türlerini tarif edebilme.
2) Girişimcilik ve inovasyon yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklayabilme.
3) İşletme yönetiminin değişik alanlarında yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği edinebilme.
4) Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirebilme.
5) Girişimcilik ve inovasyon yönetiminde çeşitli süreçleri sistematik bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
6) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alabilme ve gerektiğinde liderlik yapabilme.
7) Örnek olay incelemesi, tasarım odaklı düşünce gibi teknikler ile sorunları anlama ve yenilikçi çözümler geliştirme becerilerini edinebilme.
8) Var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirebilme.
9) Değişen koşullarda, paydaşların yararlarını da gözeterek, uygun işletme stratejileri geliştirebilme.
10) Teknolojik ve iş ortamındaki değişimlere uyum sağlayabilmenin önem ve gereğini kavrayabilme.
11) Çalışma alanındaki ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarından haberdar olma.
12) Dinamik iş dünyasında, çalışanları ve süreçleri yönetebilme.
13) Kültürel bilince sahip olma ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarma.
14) Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 13 39 507
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 8 8
Proje 1 9 9
Ödevler 1 2 2
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 526
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 2 2
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 529
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 7