Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tüketici tercihleri ve kararlarının ardındaki motivasyonları ve süreçleri açıklayın
|
2) Tüketici tercihlerini analiz etmek ve ölçmek ve çeşitli pazarlama eylemlerine yönelik tüketici tepkilerini tahmin etmek için pratik araçların kullanılması
|
3) Gerçek dünyadaki tüketici davranışı sorunlarını değerlendirmek
|
4) Tüketicilere yönelik pazar tekliflerini ve kampanyalarını eleştirel ve etik olarak yorumlamak
|
5) Edinilen bilgiyi kişinin kendi davranışını ve daha geniş alanlardaki başkalarının davranışlarını anlamak için uygulamak
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş
|
Ders izlencesi
|
|
2) |
Satın Alma, Sahip Olma ve Olma: Tüketici Davranışına Giriş
|
Ders kitabı
|
|
3) |
•Algılama ve Anlamlandırma
|
Ders kitabı
|
|
4) |
Öğrenmek, Hatırlamak ve Bilmek
|
Ders kitabı + vaka analizleri
|
|
5) |
Motivasyon
|
kitap + makale
|
|
6) |
Tutumlar ve Bunların Nasıl Değiştirileceği Testi
|
Ders kitabı
|
|
7) |
Karar verme
|
Ders kitabı
|
|
8) |
Ara sınav
|
|
|
9) |
Satın Alma, Kullanma ve Atma
|
Ders kitabı + vaka analizleri
|
|
10) |
Sosyal ve Kültürel Kimlik
|
Ders kitabı
|
|
11) |
Sosyal Sınıf ve Statü
|
Kitap + makale
|
|
11) |
Sosyal Sınıf ve Statü
|
Kitap + makale
|
|
12) |
• Bireysel proje sunumları |
|
|
13) |
Bireysel proje sunumları |
|
|
14) |
Bireysel proje sunumları |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bir girişimin kurulması ve hayatını sürdürmesi için gerekli fonksiyonları ve inovasyon türlerini tarif edebilme. |
|
2) |
Girişimcilik ve inovasyon yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklayabilme. |
|
3) |
İşletme yönetiminin değişik alanlarında yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği edinebilme. |
|
4) |
Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirebilme. |
|
5) |
Girişimcilik ve inovasyon yönetiminde çeşitli süreçleri sistematik bir bakış açısıyla değerlendirebilme. |
|
6) |
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alabilme ve gerektiğinde liderlik yapabilme. |
|
7) |
Örnek olay incelemesi, tasarım odaklı düşünce gibi teknikler ile sorunları anlama ve yenilikçi çözümler geliştirme becerilerini edinebilme. |
|
8) |
Var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirebilme. |
|
9) |
Değişen koşullarda, paydaşların yararlarını da gözeterek, uygun işletme stratejileri geliştirebilme. |
|
10) |
Teknolojik ve iş ortamındaki değişimlere uyum sağlayabilmenin önem ve gereğini kavrayabilme. |
|
11) |
Çalışma alanındaki ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarından haberdar olma. |
|
12) |
Dinamik iş dünyasında, çalışanları ve süreçleri yönetebilme. |
|
13) |
Kültürel bilince sahip olma ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarma. |
|
14) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
13 |
39 |
507 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
8 |
8 |
Proje |
1 |
9 |
9 |
Ödevler |
1 |
2 |
2 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
526 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınavlar |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
3 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
529 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
7 |