Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
2) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
3) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
4) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
5) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
6) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
7) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
8) Ara sınav
|
9) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
10) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
11) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
12) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
13) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
14) Final sınavı
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Inovasyon Tarihi ve endustriyel devrim |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
2) |
Inovasyon turleri ve tarihteki onemli urun inovasyonlari |
Ilgili dersmateryalleri ve kitaplar
|
|
3) |
Inovasyon stratejileri ve isletmelerde inovasyon organizasyonu |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
4) |
Patent, mara tescili ve lisanslama gibi temel inovasyon kavramlarinin tanimlanmasi |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
5) |
Inovasyonun finansmani |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
6) |
Finansal teknoloji inovasyonlari ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
7) |
Vize Sinavi |
|
|
8) |
Tarim sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
9) |
Otomotiv sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
10) |
Oyun sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
11) |
Saglik sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
12) |
Savunma sanayindeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
13) |
Dunyadaki onemli inovasyon merkezlerinin incelenmesi |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
14) |
Tubitaktan hibe alma, startup kavrami gibi uygulamalaya yonelik konularin incelenmesi |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
15) |
Final sinavi |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Ekip çalışması içinde lider veya ekip üyesi olarak değişik görevler alır görevlerini yerine getirir. |
|
1) |
iletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanabilir. |
|
1) |
Araştırma süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur, araştırma sürecinin uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
2) |
İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
2) |
Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilir, geliştirebilir ve yönetebilir. |
|
2) |
İletişim Tasarımı ve yeni medyanın temel ve/veya alt alanları ile ilgili olarak, bireylerin veya grupların mesleki gelişiminin yönetiminde sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. |
|
2) |
Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. |
|
3) |
İletişim tasarımı, yeni medya, iletişim yönetimi ve teknolojileri temel ve/veya alt alanları ile ilgili olarak öngörülemeyen çalışma veya öğrenim bağlamlarında karar vermek için sorumluluk alır. |
|
3) |
İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü kendi başına tamamlar, edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri iletişim sorun ve gereksinimleri yaratıcı yöntemler bularak çözümlemekte kullanabilir |
|
3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir |
|
3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İletişim Tasarımı alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
4) |
Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
4) |
İletişim Tasarımı ve yeni medyanın alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, analiz ve değerlendirmeler yapar. |
|
4) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
5) |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. |
|
5) |
İletişim Tasarımı ve yeni medya ile ilintili diğer Sosyal Bilimlerin temel kavramlarını açıklar ve temel iletişim kuramları ile ilişkilendirir. |
|
5) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
5) |
Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
6) |
Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|
6) |
Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir |
|
7) |
Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
7) |
Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
7) |
İletişim Tasarımı alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
8) |
İletişim Tasarımı alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|
8) |
Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
8) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
9) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
9) |
Yaşamboyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. |
|
9) |
Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
10) |
Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
10) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
10) |
Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
11) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
|
11) |
Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
12) |
Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
12) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
13) |
Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
14) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|