ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Uluslararası Ticaret ve Lojistik TezliSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70414METOS-MTL0074 Uluslararası Taşımacılıkta Güncel Yaklaşımlar 1 Güz 3 0 3 6
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ MIZRAK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ MIZRAK
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: "Uluslararası Taşımacılıkta Güncel Yaklaşımlar" dersinin temel amacı, öğrencilere uluslararası taşımacılık sektöründe kullanılan güncel yöntemler, teknolojiler ve düzenlemeler hakkında kapsamlı bilgi ve beceriler sağlamaktır.
Dersin İçeriği: "Uluslararası Taşımacılıkta Güncel Yaklaşımlar" dersi, uluslararası taşımacılık sektörünün temel dinamiklerini, taşıma modlarını ve multimodal taşımacılık kavramlarını kapsayıcı bir şekilde ele alır. Ders içeriğinde, global lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, teknolojik yenilikler (yapay zeka, blockchain, IoT, otomasyon gibi), uluslararası düzenlemeler, gümrük işlemleri, sürdürülebilir taşımacılık pratikleri, çevresel etki azaltma yöntemleri, risk yönetimi ve sigorta, küresel pazarlarda stratejik planlama gibi konular detaylandırılır. Ayrıca, vaka çalışmaları ve gerçek dünya uygulamaları ile öğrencilere sektörde karşılaşacakları problemlere çözüm bulma, stratejik karar alma ve yenilikçi çözümler geliştirme becerileri kazandırmayı amaçlar. Bu ders, öğrencilerin uluslararası taşımacılık sektöründeki güncel trendler ve zorluklar hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirmelerine ve değişen global ekonomide rekabetçi kalabilmelerine yardımcı olacak şekilde tasarlanmıştır.

Derse Özgü Kurallar

Derse özgü kurallar mevcut değildir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Multimodal ve intermodal taşımacılık kavramlarını kavrama ve bu yaklaşımların avantajlarını değerlendirme.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Gerçek dünya vaka çalışmaları ve uygulamaları aracılığıyla problem çözme, stratejik karar alma ve yenilikçi çözümler geliştirme becerileri kazanma.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uluslararası taşımacılık sektörünün temel dinamiklerini ve taşıma modlarını anlama.
  2) Global lojistik ve tedarik zinciri yönetimi prensiplerini anlayarak, bu alanlarda stratejik düşünme becerileri geliştirme.
  3) Teknolojik yeniliklerin (yapay zeka, blockchain, IoT, otomasyon vb.) uluslararası taşımacılığa etkilerini değerlendirme ve bu teknolojileri kullanma becerisi kazanma.
  4) Uluslararası taşımacılığı etkileyen düzenlemeler, gümrük işlemleri ve ilgili yasal zorluklar hakkında bilgi sahibi olma.
  5) Sürdürülebilir taşımacılık pratikleri ve çevresel etkiyi azaltma yöntemlerini anlama ve uygulama.
  6) Risk yönetimi ve sigortanın önemini kavrama, uluslararası taşımacılık operasyonlarında karşılaşılabilecek riskleri yönetme stratejilerini öğrenme.
  7) Küresel pazarlarda stratejik planlama yapabilme ve uluslararası taşımacılıkta rekabet avantajı elde etme yöntemleri üzerinde durma.
  8) Uluslararası taşımacılık sektöründeki güncel trendler ve zorluklar hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirme ve bu bilgileri stratejik kararlar alırken kullanabilme.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Lojistik Konusuna Genel Bakış Ders sunumları Materyal
2) Lojistik ve Bilgi Teknolojileri Materyal
3) Stratejik ve Finansal Lojistik Materyal
4) Lojistikte Örgütsel ve Yönetimsel Konular Materyal
5) Tedarik Zinciri Yönetimi Materyal
6) Satın Alma Materyal
7) Lojistik Sistemlerim Unsurları Materyal
8) Envanter Yönetimi Materyal
9) Tesis Yer Seçimi Materyal
9) Tesis Yer Seçimi Materyal
9) Tesis Yer Seçimi Materyal
10) Depo Yönetimi Materyal
11) Ambalajlama ve Malzeme Elleçleme Materyal
12) Ulaştırma Materyal
13) Ulaştırma Yönetimi Materyal
14) Uluslararası Lojistik Materyal
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Güncel Lojistik, Paul R. Murphy, Jr. Michael Knemeyer
Diğer Kaynaklar: Güncel Lojistik, Paul R. Murphy, Jr. Michael Knemeyer

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4
1 2 1 2 3 4 5 1 2 1 2 3
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7
DÖÇ8
DÖÇ9
DÖÇ10

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Uluslararası ticaret ve lojistik konularında gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar
2) Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarındaki farklı konularda vaka yönteminden de yararlanarak sorun çözme vizyonunu geliştirir.
3) Bilimsel araştırma ve karar vermede sahip olduğu teorik bilgileri etkinlik ile kullanabilir ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar
4) Uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki beklentileri, sahip olduğu yetkinlikleriyle karşılar

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7 DÖÇ8 DÖÇ9 DÖÇ10
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Sunum 2 % 25.00
Ara Sınavlar 1 % 25.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 10 10 100
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 3 3 9
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 115
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 117
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6