DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50231YEEOZ-ING0961 İngilizce I 1 Güz 2 0 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi SEDA SUNA UCAKAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuduğunu ve dinlediğini anlama becerilerini geliştirme. Ayrıca günlük aktiviteler, aileleri, hobileri, arkadaşları, sağlıkları ve en sevdikleri yerler hakkında yazıp konuşabilecekler.
Dersin İçeriği: Dilbilgisi: OLMAK GEREKEN fiil; zorunluluklar (sınıf talimatları); konu zamirleri; a ve bir; sahiplenici isimler; gösterici zamirler/sıfatlar (bu/o/bunlar/bunlar); tekil ve çoğul isimler; nicelik belirteçleri (ne kadar / kaç, herhangi biri, bazıları); sayım ve sayım dışı isimler; basit şimdiki zaman ve frekans zarfları; VAR VE VAR; CAN ve CAN'T (olasılık ve yetenek); basit geçmiş zaman (FIIL TO BE; düzenli ve düzensiz fiiller; tüm formlar); sahiplenici sıfatlar; VAR/VAR; yer

Okuma ve Kelime edatları: Sayılar, temel sıfatlar; alfabe, yazım; seyahat etmek; ülkeler ve uyruklar; yerler (okul, ev, kilise, turistik yerler vb.); odalar ve mobilyalar; yaşam tarzları; günlük rutinler; işler; insanlar ve aile ilişkileri; kişilik ve kişilik sıfatları; zaman ifadeleri; sosyal etkinlikler; alışveriş ve satın almak için şeyler; alışkanlıklar, yiyecek ve içecekler; biyografi, tarih ve saat ifadeleri; harmanlama

yazımı: Noktalama işaretleri; basit cümle; bileşik cümle; form doldurma; bir e-posta ve blog yazmak; bağlayıcılar (ve, ancak veya); ücretsiz paragraf yazma (açıklayıcı- aile, bir yer; günlük rutin, özel etkinlik); kısa bir rapor yazmak; bir tarif yazmak; biyografi yazmak ("çünkü" ve "so"yu kullanarak)

Dinlemek ve Konuşmak: Kendinizi tanıtmak/kendini tanıtmak; bir yer hakkında bilgi vermek; istekte bulunmak, kişinin durumunu anlamak; otel rezervasyonu; günlük rutinleri ve işleri dinlemek ve konuşmak; soru sormak ve cevapla (Wh-/How/Yes/No Questions); başkalarını ve yerleri dinlemek ve konuşmak/tanımlamak; iletişim için beden dilini kullanmak; düzenlemelerin yapılması; bir vesileden bahsetmek; insanların bir yerde yapabilecekleri şeyleri dinlemek/konuşmak; mağaza dilini anlamak ve kullanmak; yiyecek, içecek ve yeme alışkanlıkları hakkında konuşmak; bir restoranda sipariş vermek; geçmiş olayları dinlemek ve konuşmak

Derse Özgü Kurallar

Derse zamanında gelmek
Konuşma temel becerilerden biri ve derste konuşmak çok önemli

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Focus on Grammar II
Pearson Publishing Materyal
Diğer Kaynaklar: Focus on Grammar II / Workbook by Pearson Publ
wordwall.edu
google.com
maps.google.com
kahoot.it

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında temel kavramları tanımlar.
2) Denizcilik işletmelerinin temel özelliklerini tanımlar.
3) Limanlarda kullanılan teknik ekipmanlar ile operasyon sahalarının genel işleyişi ve yük elleçleme prosedürlerini tarif eder.
4) Denizcilikle ilgili teknik konuları ve terminolojiyi temel düzeyde açıklar.
5) Yüklere ve Gemilere ilişkin yönetimsel kara operasyonlarını ilişkilendirir.
6) Lojistik ve tedarik zinciri süreçleri ile deniz taşımacılığını ilişkilendirir
7) Dünya ekonomisindeki ve taşımacılık sektöründeki ekonomik gelişmeleri takip ederek denizcilik sektörü ile ilişkilendirir.
8) Tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel kurallarını inceler.
9) Deniz ticareti ve deniz turizmi alanlarındaki faaliyetleri kategorize eder.
10) Gemi yönetimi, acentecilik hizmetleri ve tedarik süreçlerini ilişkilendirir ve bu süreçlerdeki organize eder.
11) Ulusal ve uluslararası deniz taşımacılığının gerektirdiği hukuk, ticaret ve işletme temel bilgilerini izah eder.
12) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri değerlendirir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ